Luottotiedottomille Oikeuksia!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Luottotiedottomille Oikeuksia!.


Vieras

#51

29.12.2015 22:46

Koska luottotiedottomiksi suorastaan ajetaan vähävaraisia ja ymmärtämättömiä ihmisiä

Vieras

#52

29.12.2015 23:12

Olen itsekin luottotiedoton, kiitos siitä kuuluu alkoholisti ex-avomiehelleni johon tyhmyyttäni luotin ja kärsin nyt seuraukset nahoissani. Kyllä luottotiedottomallakin pitäisi olla jotain oikeuksia. Saahan jokainen liikennevakuutuksenkin (ok, huono vertaus kun se on lakisääteinen mutta kotivakuutuskin voisi olla).
Robinhuudi
Vieras

#53 Kotiin työttömäksi?

30.12.2015 01:06

Hieman huono tuo kommentti, että olisi parempi jäädä kotiin työttömäksi kuin tehdä töitä kun paremmin tienaa työttömänä. Tämä aina väännetään niin, että työttömyystukia tulee siis laskea entisestään kun kerran niillä niin hyvin tienaa.

Nämä KANSANedustajat ovat menettäneet täysin kosketuspinnan kansan, tavallisten ihmisten elämään kun saavat kuussa sen tai enemmän kaikkine lisineen ja etuineen kuin mitä työtön/sairaslomalainen saa vuodessa. Ja taas nostivat omaa palkkaansa 1000€, että näin he säästävät.

Nämä KANSANedustajat ja muut tulkitsevat nämä tällaiset kommentit aina niin, että jaahas työttömillä ja sairaslomalaisilla yms menee niin lujaa, että nytpä otetaan heiltä pois. He eivät näe näitä kommentteja niin, että ahaa nostetaanpas kansankin palkkoja ja helpotetaanpa heidänkin elämäänsä. Niin ja samalla voisivat tehdä myös nostot näihin tukiinkin, sillä niillä ei niin helppoa kitkuttelu ole.


Vieras

#54

30.12.2015 03:26

Olen 100 %:sti samaa mieltä. Ulosotto vie kaiken, jos menen töihin, eli ei motivoi! Nälkää näen minäkin. Juhani Palmut sun muut "nimekkäät" saavat kyllä velkansa ja ulosottonsa anteeksi, mutta ei tällainen tavallinen kadun tallaaja!

Vieras

#55

30.12.2015 05:16

jokapäiväinen asia.

Vieras

#56

30.12.2015 05:58

Koska itselläni myös mennyt luottotiedot ja 6lapsen äitinä tämä hankaloittaa todella paljon elämää.

Vieras

#57

30.12.2015 06:59

Minulle jää 1100€ ulosoton jälkeen miinus vuokra 840€ eli 260€ käteen - muut laskut :(( ! Sen lisäksi minulla on 1 lapsi. Ostan hänelle kyllä kaiken ettei erottuis koulussa. Mutta en voi maksaa mitään harrastuksia! Tosi stressaava. Parempi olla työtön jää käteen enemmän ja harrastuksia maksetaan

Vieras

#58

30.12.2015 07:02

Koska on tosi ajankohtainen asia

Vieras

#59

30.12.2015 07:04

Terve, koska luottotietojen menettäminen ei ole aina oma vika.

Vieras

#60

30.12.2015 07:29

Vastoin yleisiä käsityksiä, luottotietohäiriömerkintä ei suinkaan aina tule "holtittomasta" rahankäytöstä tai talouden piittaamattomasta hoidosta.... Tänä päivänä ulosottoon menee terveyskeskusmaksut, sairaalamaksut, vuokrat, vakuutuslaskut, sähkölaskut jne... Sosiaalivirasto rikkoo useissa kaupungeissa perustuslakia, esim. laskemalla tietyille ryhmille eri suuruisia asumiskustannuksia hyväksyttäviksi... näin moni jää toimeentulotuessa 200-300e/kk tappiolle, kun ei saa edes sitä, mitä kuuluisi. Köyhät köyhtyy.

Vieras

#61

30.12.2015 07:32

Poika samanlaisessa tilanteessa ulosottojen kanssa. Ei käyny ulosotolle, että maksaisi pienempiä summia tilistään.
SP

#62

30.12.2015 07:39

Pilasin luottotietoni n. 10 vuotta sitten täytettyäni 18 vuotta. Pikavipit oli liian houkuttelevia ja helppoja ottaa ja siitä se kertyi. Tilanteeni tällä hetkellä on se että olen 27-vuotias hyvin pukeutuva, siistin ja "varakkaan" oloinen eivätkä ihmiset karta minua. En polta ja alkoholiakin käytän harvoin. Sitten minulla on tämä salaisuus joka hävettää. Minä olen koditon. N. 15 kpl potentiaalista asuntotarjousta tullut viimeisen 2kk aikana ja n. puolet tyssännyt siihen että vuokranantaja ei uskalla ottaa riskiä (jonka ymmärrän täysin) ja puolet tyssännyt siihen että en saa kotivakuutusta. KOTIVAKUUTUSTA!

Täysin uskomaton ja sydämetön tapa vakuutusyhtiöltä toimia.. Kirjoitin vielä saateviestinä kotivakuutusta hakiessani että kodittomuuteni on nyt täysin teidän käsissänne. Vakuutusyhtiö kieltäytyi ja kerroin siitä vuokranantajalle joka perui vuokrasopimuksen allekirjoituksen. Sama on toistunut jo useamman kerran pitkin vuotta. Asunto on ihmisen perustarve ja ilman sitä olo on todella onneton ja arvoton. Toivon todellakin että edes tällaisiin asioihin saataisiin muutos. Omasta mielestäni pilasin mahdollisuudet ottaa lainaa ja osamaksuja, en mahdollisuuksia ihmisen perustarpeisiin..!

 

santeri.punola(at)gmail.com


Vieras

#63

30.12.2015 08:13

ERITTÄIN hyvin sanottu :) !
Ota vastuu omista teoistasi!

#64 Sen minkä taakseen jättää...

30.12.2015 08:37

....mä en ymmärrä mitä uskomatonta shaissea! Itse olet hyväuskoisesti vailla järjen hiventäkään lainaillut rahaa, allekirjoittanut höveliäästi jotain papereita, laittaneet päänne puskaan kun onkin tullut ikävä tilanne tai nauttinut hetken makeasta elämästä pikavippien ym. voimin ja nyt kaikki pitäisi vaan antaa anteeksi? Ei kyllä minä siitä niin mieleni pahoitan!! Ettäkö rehelliset yrittäjät muka maksaisivat teidän typeryytenne? Mitä jos itse olisitte se yrittäjä? Olisitte myynteet itse työllä ja tuskalla valmistamanne tuotteen ja joku ei vaan maksa sitä? HAHAHAHAHHHHAAA.. Niin vissiin!

Toki tämä vakuutusasia on asia erikseen... ovathan vakuutuksetkin pre paid eli jos tulee maksun viivästyminen niin se voidaan sitten irtisanoa vakuutusyhtiön toimesta vaiko?

Carpender

#65 No ei olla sentään virossa

30.12.2015 08:44

Virossa menee koko palkka ulosottoon ja et saa rahaa mistään et on meillä sentään sen verran paremmin asiat. Mutta joo on toi peestä itelläkin on luotto tiedot menny mutta onneksi olen sen verran hyvin hoitanut aijemmin asiani että mua luototetaan silti ja saan liittymiä mistä haluan ja osamaksulla saan ostettua kyllä. Tosin mulla on niin pieni summa ulosotossa en tiedä vaikuttaako se.

Mutta tarpeellinen on adressi.


Vieras

#66

30.12.2015 09:27

Kohtuus kaikessa!!
Monella on luottotiedot mennyt toisen ihmisen luottamalla ja toinen aiheuttanut ongelmat toiselle mistä ei enää pystynyt vaikuttamaan mitenkään..
kun luottotiedot on mennyt ja vaikka olet maksanut kaiken siltikin on vaikea sada yhtään mistään asuntolaina tai ylensääkän tileja..

Vieras

#67

30.12.2015 09:50

Samassa veneessä on oltu... Vaikea asia...

Vieras

#68

30.12.2015 09:51

kpska itselläni aivan sama tilanne en saa myöskään autoa liikennevakuutukseen eikä ole varaa maksaa 1000e liikennevakuutusta vuodeksi kerralla tähänkin olisi viisainta tulla muutos vaikka 3-4kk ennakko maksu ja poikki jos jää maksamatta.antaa uuden mahdollisuuden elämää köyhällekin

Vieras

#69

30.12.2015 09:59

Asiaa.Tuttavani ei saanut myöskään nettiä.Tämä koskee erityisesti myös pienituloisiin eläkeläisiin.

Vieras

#70

30.12.2015 09:59

Olen itsekin luottotiedoton...lopun elämääni! Köyhyysrajalla elävä eläkeläinen.


Vieras

#71

30.12.2015 10:07

Koska se oli ihan oikein

Vieras

#72

30.12.2015 10:48

Olen samaisen kaltaisessa tilanteessa allekirjoittaneen kanssa!

Vieras

#73 Re:

30.12.2015 11:22

#30: -  

 Oisko kannattanut kasvattaa tyttö sit vähän paremmin? Itseaiheutettua tuollaiset useimmin on.


Vieras

#74

30.12.2015 11:43

Tärkeä oikeudenmukaisuusasia. Pienituloisilla 30% tuloista pois on tosi suuri raha. Vähän suhteellisuutta näihin ulosootoihin. Laki on kohtuuton pienituloista kohtaan. Suuri syrjäytymisvaara nuoruuden / tai vanhuuden erheistä.

Turvaosuutta pitääkorottaa, jotta sillä tulisi toimeen. Ainakin takuueläkkeen tasolle.


Vieras

#75

30.12.2015 12:07

Jos ulosottomies saa viedä laittomasti sairauden vuoksi vajaan vuoden ajalta kertyneet tilillä olleet kelan työmarkkinatuet, niin jotain pitää sada muutosta ulosottolakiin. Tuolta ajalta ei ollut muita tuloja ja valitusta ei ajettu oikeusaputoimistossa.