Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Terveellisempään elämään

#32876 Homoilla on akuutti hiv ongelma

28.03.2014 06:18

Suosittelen miettimään ennen tekosia, voi olla elämä pilalla. Turha selitellä fakta on faktaa

Vieras

#32877 hiv ongelma

28.03.2014 07:01

#32876: Terveellisempään elämään

Niin ajatella tosiaan kannattaa. Nimittäin kuinka moni hetero on levittänyt hiv:tä "tietämättään" koska sehän on vain "homojen tauti". Mm.SINÄ levität virheellistä ja vastuutonta tietoa taudista täällä. Mietihän sitä.

totuus tekisi vapaaksi.

#32878 Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

28.03.2014 07:27

#32877: - Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

THL tutkittu tieto ei ole valhetta, vaan totta. Homot eivät kestä totuutta.

Perus S

#32879 Re: Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

28.03.2014 07:32

#32878: totuus tekisi vapaaksi. - Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

 

Sinua pojan kloppia paljon kokeneenpana Perus Suomalaisena minäkin esitän oman mieli piteeni joka on pitkällisen harkinnan tulos persusteluineen:

 

Avio liitto on yhen naisen ja yhten miehen välinen liito. Tärkeää että lapsella on isä ja äiti.Perhe arvot tulee säilyttää. Piolookia ja teolookia tukee asiaa.Lailliset oikeutet seksuaali vähemmistölle voidaan muulla tavalla hoitaa.

Myös Suomen kielen asemaa tulee puollustaa Ruotsin kielisiä vastaan ja Suomen lait tulee kirjottaa Venäjänmallin mukaan.

 

 


Vieras

#32880

28.03.2014 08:22

Päivän Sana

Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.

Ps. 16:8-9 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html

missä vastuu homot.

#32881 Re: Re: Raamatussa on totuus.

28.03.2014 08:22

#19: Kirin - Re: Raamatussa on totuus.

Tunnen homoparin jotka molemmat ovat homohiv positiivisia ja levittävät tautia.


Vieras

#32882 Kun vauhtiin pääsit niin..

28.03.2014 08:35

Perus S

#32883 Re: Re: Re: Raamatussa on totuus.

28.03.2014 08:58

#32881: missä vastuu homot. - Re: Re: Raamatussa on totuus.

Sinua pojan kloppia paljon kokeneenpana Perus Suomalaisena minäkin esitän oman mieli piteeni joka on pitkällisen harkinnan tulos persusteluineen:

 

Avio liitto on yhen naisen ja yhten miehen välinen liito. Tärkeää että lapsella on isä ja äiti.Perhe arvot tulee säilyttää. Piolookia ja teolookia tukee asiaa.Lailliset oikeutet seksuaali vähemmistölle voidaan muulla tavalla hoitaa.

Myös Suomen kielen asemaa tulee puollustaa Ruotsin kielisiä vastaan ja Suomen lait tulee kirjottaa Venäjänmallin mukaan.

 


Vieras

#32884 Uskonnon opetus...

28.03.2014 09:21

Perjantai 28.3.2014 klo 03.04

Pienet vähemmistöuskontojen opetusryhmät siirtyvät pian historiaan.

Hallitus päätti kehysriihessä, että vähemmistöuskontoihin kuuluville järjestetään oman uskonnon opetusta vain, jos oppilaita on vähintään kymmenen. Aiemmin opetusta piti järjestää, jos oppilaita oli vähintään kolme.

Uusi linjaus ei koske luterilaisen uskonnon, ortodoksisen uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetusta.

Ryhmäkoon kasvattaminen säästää ensi vuonna 0,4 miljoonaa euroa ja vuodesta 2016 alkaen 0,9 miljoonaa euroa vuosittain.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014032818163867_uu.shtml


Vieras

#32885 Re: Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

28.03.2014 09:24

#32878: totuus tekisi vapaaksi. - Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma

Tieto on tutkittu, mutta sinä tiedon tulkitsijana et tunnu siitä mitään ymmärtävän. Tämä ymmärtämättömyys yhdistettynä asenteelliseen vihamielisyyteen tuottaa pahaa jälkeä.

Sama tilanne Raamatun ja lääketieteellisen tekstin ymmärryksessä, molemmista ei ymmärretä mitään ja väitetään niiden perusteella mitä tahansa tuubaa.


Vieras

#32886 Re:

28.03.2014 09:37

#32851: -

Mainitsit sanan "vahinkolapsi". On tietenkin totta, että me ihmiset emme ole täydellisiä, paremminkin voisi sanoa meidän olevan kaukana siitä täydellisyydestä.

Kristilliseltä kannalta ajatellen voin lähteä siitä ajatuksesta, että Jumalan silmissä kukaan meistä ei ole ns. vahinkolapsi, vaan Hän on tarkoittanut meidät elämään, vaikka omat ajatuksemme olisivatkin hämmennyksen vallassa. Näin saan ajatella siitä huolimatta, etten ole Jumala.

Ateistiset ihmiset muodostanevat itse omat mielipiteensä, joihin minä en puutu, tartu.


Vieras

#32887 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

28.03.2014 09:39

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/cache.png...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#32888 Re: Re:

28.03.2014 10:03

#32886: - Re:

 

Perinteinen kristillinen näkökulma on, että lehtolapsi on synnin hedelmä ja siksi kunnon kristityihin nähden alempiarvoinen. Perustelut löytyvät Raamatusta. Pyydä vaikka kansanedustaja Mika Niikkoa lukemaan ne sinulle.

Veskulito

#32889 Syrjintä ei ole kristillistä

28.03.2014 10:05

En voi allekirjoittaa sellaista, minkä taustalla on estää homoseksuaalisilta ihmisiltä tasavertainen oikeus ihmiselämään tai luokitella heidät peräti sairaiksi. Täällä on paljon ihmisiä, jotka lukevat sokeasti Raamattua ja jotka sen perusteella pitävät itseänsä muita parempina. He elävät edelleen keskiajassa ja sytyttävät noitarovioita ja käyvät sotaan toisinajattelijoita vastaan. Se ei ollenkaan kristillistä, päinvastoin ns. uskovat ihmiset ovat ja ovat kautta aikojen olleet ensimmäisinä synnyttämässä sotia ja niiden kautta aiheuttamassa kuolemaa. Heidän vuokseen en katso voivani kuulua kirkkoon. En tue syrjivää ja vihamielistä instanssia, mutta voin olla silti kristitty ja perustaa elämäni mm. 10 käskyyn, joista yksi kuuluu "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.03.2014 10:15



Vieras

#32891 Ihmettelen

28.03.2014 10:15

Onko Suomi teokratia kun kirkko yrittää sekaantua asiaan mikä sille ei millään tavalla kuulu?
vieras

#32892 Re: Re: Syrjintä ei ole kristillistä

28.03.2014 10:17

#32890: Homoutta ei tule rakastaa. Ihmistä kyllä. - Re: Syrjintä ei ole kristillistä

 

Hyväksyn kyllä jeesusnatsit ihmisinä, mutten heidän silmitöntä hihhulointiaan.

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#32893 !

28.03.2014 10:20

"I like your Christ, I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ."

Vieras

#32894 Re: Syrjintä ei ole kristillistä

28.03.2014 10:28

#32889: Veskulito - Syrjintä ei ole kristillistä

mutta voin olla silti kristitty ja perustaa elämäni mm. 10 käskyyn, joista yksi kuuluu "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Muistakkos, miten tuon mainitsemasi käskyn alkuosa kuuluu?


Vieras

#32895

28.03.2014 11:07


5. Hän lähetti sanansaattajat Bileamin, Beorin pojan, tykö Petoriin, joka on Eufrat-virran varrella, heimolaistensa maahan, kutsumaan häntä ja käski sanoa hänelle: "Katso, Egyptistä on lähtenyt liikkeelle kansa; katso, se on tulvinut yli maan ja asettunut minua lähelle.
6. Tule siis ja kiroa minun puolestani tämä kansa, sillä se on minua väkevämpi; ehkä minä sitten saan sen voitetuksi ja karkoitetuksi maasta. Sillä minä tiedän, että jonka sinä siunaat, se on siunattu, ja jonka sinä kiroat, se on kirottu."
7. Niin Mooabin vanhimmat ja Midianin vanhimmat lähtivät matkaan, tietäjänpalkka mukanansa. Ja kun he saapuivat Bileamin luo, puhuivat he hänelle Baalakin sanat.
8. Hän vastasi heille: "Viipykää täällä tämä yö, niin minä annan teille vastauksen sen mukaan, kuin Herra minulle puhuu". Silloin jäivät mooabilaisten päämiehet Bileamin luo.
9. Niin Jumala tuli Bileamin tykö ja kysyi: "Keitä ovat ne miehet, jotka ovat sinun luonasi?"
10. Bileam vastasi Jumalalle: "Baalak, Sipporin poika, Mooabin kuningas, on lähettänyt heidät tuomaan minulle tämän sanan:
11. 'Katso, kansa on lähtenyt Egyptistä ja on tulvinut yli maan; tule siis, kiroa se minun puolestani, ehkä sitten voin ryhtyä taisteluun sitä vastaan ja karkoittaa sen'".
12. Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu".
13. Niin Bileam nousi aamulla ja sanoi Baalakin päämiehille: "Menkää takaisin maahanne, sillä Herra ei ole sallinut minun lähteä teidän kanssanne".
14. Silloin nousivat Mooabin päämiehet ja tulivat Baalakin luo ja sanoivat: "Bileam ei suostunut lähtemään meidän kanssamme".
15. Mutta Baalak lähetti uudestaan päämiehiä matkaan, vielä useampia ja arvokkaampia kuin edelliset.
16. Ja he saapuivat Bileamin luo ja sanoivat hänelle: "Näin sanoo Baalak, Sipporin poika: 'Älä kieltäydy tulemasta minun luokseni.
17. Sillä minä palkitsen sinut ylenpalttisesti ja teen kaiken, mitä minulta vaadit; tule siis ja kiroa minun puolestani tämä kansa.'"
18. Mutta Bileam vastasi ja sanoi Baalakin palvelijoille: "Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi, en pienessä enkä suuressa, rikkoa Herran, minun Jumalani, käskyä.
19. Mutta jääkää nyt tänne tekin täksi yöksi, saadakseni tietää, mitä Herra vielä minulle sanoo."
20. Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua, niin nouse ja lähde heidän kanssaan, mutta tee vain se, mitä minä sinulle sanon".
21. Ja Bileam nousi aamulla, satuloi aasintammansa ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.
22. Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.
23. Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
24. Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
25. Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.
26. Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.

res.matr.

#32896 Apua ongelmiin rehellisyydessä ja totuudessa pysymisessä...

28.03.2014 11:07

#32878: totuus tekisi vapaaksi. - Re: Re: Homoilla on akuutti hiv ongelma 

 Tiedätkö sinä edes mitä sana ´akuutti´(-nen) tarkoittaa ? Lääketieteen terminä se tarkoittaa´äkillisesti alkava ja suhteellisen lyhyen aikaa kestävä tauti´ (huom. toki sellainenkin voi olla kuolemaan johtava) Vastakohta:krooninen.                                

Sanoit siis :"Homoseksuaaleilla on äkillinen HIV-ongelma." ( ??!)

 Mietihän mitä järkeä tuossa lauseessa on ja mistä muusta kertoo   totuuden,kuin siitä ettet sinä ymmärrä edes peruskäsitteistöä taudeista (yleensäkään)puhuttaessa ja ,että asiantuntemuksesi AIDS:in suhteen on nolla.

Tunnetko henkilökohtaisesti yhtään homoa? Entä tunnetko ketään AIDS:iin sairastunutta?

 Jos olet joku uskova, niin vanno ensin  käsi Raamatun päällä vastaavasi itsellesi näihin kysymyksiin ehdottoman rehellisesti.

 Mikäli vastauksesi kumpaankin kysymykseen oli kielteinen, niin vastaa itsellesi kuitenkin vielä yhteen kysymykseen:"Kuinka monta tuntia ajastani  olen omistanut siitä selvän ottamiseen mitä  tästä taudista tiedetään ja mihin kaikkiin kirjoihin se tieto, mikä minulla tällä hetkellä siitä on ,perustuu?"

 Näiden vastausten perusteella voit sitten miettiä sitä miten pätevä itse asiassa olet AIDS:sta puhumaan ja miten vankka asiantuntemuksesi sen suhteen todellisuudessa onkaan, sekä  tietenkin sitä millaiseen rehellisyyteen pystyt itsetutkisteluissasi ja itseäsi kohtaan. Puhu tai kirjoita vasta sitten muille. Lopuksi kannattaa vielä muistaa se,että"valheella on lyhyet jäljet"...


Vieras

#32897 Re: Re: Syrjintä ei ole kristillistä

28.03.2014 11:10

#32894: - Re: Syrjintä ei ole kristillistä

Ei muuten ole kymmentä käskyä tämä, vaan Uutta testamenttia ja sen keskeisintä sisältöä: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Alkuosa tarkoittaa käytännössä sitä, että sinun on elettävä mahdollisimman "vanhurskaasti", siis pahuutta karttaen ja hyvyyttä tavoitellen. Tämä kaikki on tultava kaikesta sydämestä, ei ulkokohtaisesti hyvistä esittämällä.

Loppuosa taas tarkoittaa myös sitä, että lähimmäistä on rakastettava, vaikka hänen lähtökohtansa olisivatkin erilaiset kuin omasi.

 

Täällä mesovat uskikset ovat totaalisesti pihalla molemmista kristinuskon keskeisistä eettisistä ohjeista. Jumalan rakastaminen on omahyväistä Raamatun virheelliseen tulkintaan perustuvaa nillitystä ja lähimmäisenrakkaus omien vihamielisten asenteiden sylkemistä lähimmäisten niskaan.


Vieras

#32898 Re: "Meitä sorretaan" -syndrooma

28.03.2014 11:36

#32861: - "Meitä sorretaan" -syndrooma



Suomen kansa Barrikaadeille ja sassiin!


Alas vapaa-ajattelijoiden pakkovalta ja sortopolitiikka!
Tervemenoa totalitaristisiin maihin kokeilemaan uskonnottomuuden
ihanuutta! Meille piisaa jo!

 


. Vaikka kansan enemmistö kuuluukin kristillisiin yhteisöihin, eivät he Vapaa-ajattelijoiden mukaan ole oikeita uskovaisia, eikä heidän äänelleen saa antaa painoa.Perustuslain uskonnonvapautta ei siis tule tulkita vapaudeksi harjoittaa uskontoa, vaan Vapaa-ajattelijoiden ohjeiden mukaan minimoida uskonnon vaikutusta.



Evankelisluterilainen ja ortodoksinen kirkko eivät
ole tätä mieltä. Helluntaiseurakunnat ja muut vapaat
kirkkokunnat eivät ole tätä mieltä.

Maahanmuuttajien enemmistö ei ole tätä mieltä.
Suomen islamilaisten enemmistö ei ole tätä mieltä.




Mutta Vapaa-ajattelijoiden hybris on niin suuri, että vaikka he ovatkin kovin piskuinen lauma, he katsovat oikeudekseen määrätä kansakunnan uskonto-olosuhteet.

Heidän toimintansa pääpaino on ihmisten erottaminen kirkosta

 

 

 

 

 

 


 

http://www.kotimaa24.fi/meita-sorretaan-syndrooma-ja-negatiivinen-uskonnonvapaus/


Vieras

#32899 Re: Re: Re: Syrjintä ei ole kristillistä

28.03.2014 12:27

#32897: - Re: Re: Syrjintä ei ole kristillistä

'Rakasta' on käskymuoto, en esittänyt, että kuuluisi 10 käskyn luetteloon, vaan hän jolle vastasin. Saa silti minullekin muistuttaa.

Vanhurskaus on mielestäni Jumalan armon varassa elämistä, henkilökohtaisella tasolla syntien anteeksiantamus, joka vapauttaa meidät synnin tuomiosta ja omantunnon syytöksistä. Puhe Jumalan armosta ilman sovitusta on suuri valhe. Omilla hyvillä teoilla kukaan ei tule vanhurskautetuksi, ainoastaan Jeesuksen sovintustyö kelpaa siihen tarkoitukseen uskon kautta vastaanotettuna.

http://www.liisijokiranta.fi/avaimiaosio/armo%20ja%20armon%20vaikutukset.htm

"Armon vaikutusta on se, että Jumala näyttää meille todeksi synnin. Jeesushan sanoi Joh. 16:11: "Kun Pyhä Henki tulee, hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion." (JKR) Yleensä Henki puhuu ensin joistakin yksittäisistä teoistamme, niin että selvästi tiedämme tehneemme syntiä.

Jumala näyttää meille, että meidän tulisi tehdä parannusta jopa hyvistä teoistamme. Silloin huomaamme, että sekin, missä olemme omasta mielestämme olleet parhaimmillamme, on jotenkin likaista. Vaikka olemme toivoneet, että meistä tulisi hyviä Jumalan lapsia, jotka voivat elämälläänkin todistaa Jeesuksesta, huomaamme, että elämämme on täynnä syntiä, vikoja ja puutteita. Kaikki on vajavaista. Mikään ei kestä Jumalan tarkastelua. Jumala aukaisee silmämme näkemään, että kaikki meissä on pohjimmiltaan äärettömän itsekästä. Ani harva meistä tosin suostuu sitä näkemään. Me emme haluaisi, että meitä sanotaan itsekkäiksi tai ylpeiksi. Jos myönnymme siihen, koemme kadottavamme Jumalan armon. Pelkäämme astua niin alas kuin mihin Jumalan Henki meitä kuljettaa kirkastaessaan Jumalan sanan totuutta.

Jos Jumala paljastaa meille, mitä ihminen on - mitä minä olen ja mitä sinä olet - se on hänen armonsa vaikutusta. Tätä totuuden paljastumista ei voida varsinaisesti sanoa Jumalan armon kirkastumiseksi, mutta jumalallisen tarkoituksen mukaan se on kuitenkin hänen armonsa vaikutusta. Sillä jos Jumala ei saa näyttää meitä syntisiksi ihmisiksi, me emme myöskään tarvitse hänen armoansa.

Kun Jumalan Henki tekee työtään, meistä tulee syntisiä ihmisiä. Hurskaimmankin ihmisen polvet taipuvat sillä hetkellä, kun Jumalan armo vaikuttaa hänessä oman syntisyytensä näkemisen. Silloin emme enää voi turvata siihen, mitä olemme. Emme voi vedota omaan hurskauteemme, elämäämme, toimintaamme emmekä mihinkään muuhunkaan omaamme.

Armon varsinaista vaikutusta on se, että saamme nähdä armon eli katsoa Jumalan sydämeen. Eikö ole ollut elämän ihmeellisin hetki, kun Jumalan armo on kirkastunut ensimmäisen kerran."


Vieras

#32900 Re: Re: Nyt ei tahdota, vaan VAADITAAN!

28.03.2014 13:05

#32859: Homohiv on kansantauti eikä liity mitenkään tasa arvoon. - Re: Nyt ei tahdota, vaan VAADITAAN!

 

Tässä sulla olikin aika hyvä tiivistys Hiv:stä  vielä Suomen asiat tuohon mukaan,  niin?