Kiusaaminen, vainoaminen ja niihin liittyvä uhkaaminen kriminalisoitava

Ville Honkala
Seinäjoki

#1

03.01.2010 09:59

Se kriminalisointi tarkoittaisi käytännössä sitä että ihmiset voisivat tehdä rikosilmoituksia toisiataan kun riitaa tulee. Kiusaaja voisi väittää että hän se on jota on kiusattu. Suomen poliisi voisi vainota ihmisiä kuten tähänkin saakka. Lait eivät koske kaikkia ikävä kyllä. Poliisin sisäinen tutkinta puuttuu, poliisi vaan valvoo toistaan. Siksi Suomi on poliisivaltio. Suomen valtio se on suurin vainoaja tässä maassa. Vähän samantapainen asia kun pätkätöihin yritettiin saada joku roti niin sitten oli pian valtio syytettynä oikeudessa, Suomen suurin pätkätyöllistäjä ja riistäjä kun on mutta tuliko tuomioita?
itsekin vainottu
Vieras

#2

03.01.2011 08:36

Ehdottomasti kriminalisoitava, myös yksittäisiin Suomen kansalaisiin kohdistuva vaino.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.01.2011 20:53


laki kaikille sama!
Vieras

#5 Lainsäädäntö

19.01.2011 21:15

on todellakin edellä tätä adressia. Em asiat ovat kriminalisoitu jo kauan sitten ja ne koskevat kaikkia kansalaisia, ihann jokaista. Em asioita kun tekee, siitä seuraa rangaisutus ja nuohan ovat keskeiset perusteet esimerkiksi lähestymiskiellolle.
Duksu
Vieras

#7 Tuomiot

28.01.2011 15:36

Suomessa tuomiot ovat aivan liian pieniä väkivaltarikoksia tehneille ja muutenkin rikoksia / lakia rikkoneille! Tämä adressi haluaa kriminalisoida sellaista mikä on jo kriminalisoitu, se ehkä kertoo siitä et kun ei anneta tuomioita, tuntuu ku lakia ei ois..
akthailo@ovi.com
Vieras

#8 EX-PUOLISOT KURIIN

25.02.2011 19:54

Eipä taida paljon kannatusta löytyä tältäkään suunnalta adressilleni EX-PUOLISOT KURIIN. Kyse on eronneiden puolisoiden kärsivän osapuolen sekä lasten oikeuksista! Sen helvetin minkä olen kokenut, ymmärtävät tajuavat mitä tämän maan epärehelliset ja asenteelliset viranomaiset voivat aikaansaada VAIN TOISEN VANHEMMAN kertomaan perustuen. Jos epäilet kertomaani, ota yhteyttä. Et pety, totuus on aika kauheaa.
Pelkään pahinta
Vieras

#10 Re: EX-PUOLISOT KURIIN

13.03.2011 02:46

#8: akthailo@ovi.com - EX-PUOLISOT KURIIN

Hei - olen kohta samassa jamassa ja vieläpä toinen puoliso tehtailee rikossyytyksiä. Hän on niin hyvä niissä, etten usko selviäväni hänestä. Kerro miten kävi?

rikollisten kehto

#12 Tuomiot

08.06.2011 14:04

suomessa on väkivallantekijöille aivan liian pienet tuomiot. Varmaan rikokset vähenisivät kun nämä rikolliset laitettaisiin vankilaan. Ja ekakertalaisille ei alennuksia ja uusijoille kovemmat rangaistukset.Yhdyskuntapalvelua maksimissaan vain rattijuopoille jotka eivät aiheuttaneet vahinkoa sivullisille ja muista vähemmän vahingollisista rikkeistä.
Oppisopimuspelle

#13

03.08.2011 14:10

Toivottavasti myös lievemmälle ahdistelulle ja "stalkkeroinnille" saisi rangaistuksen. Itse olen joutunut kuusikymppisen poikamieseläkeläisen seuraamisen ja suoranaisen kyttäämisen uhriksi - jo neljättä vuotta. Se aiheuttaa minussa mmm ahdistuneisuutta ja pohjatonta inhoa ko. henkilöä kohtaan.
Mies nauttii siitä että saa yllättää minut ja seurailla etenkin pimeään aikaan... Niinpä otan nykyään aina lapseni tai mieheni mukaan kun lenkkeilen ulkona. Nykyiselle työpaikalleni ei voi onneksi tulla kyttäämään. Tilanne on kaikkea muuta kuin imarteleva.
kokemusta

#14 Vainoamista EI ole vielä kriminalisoitu Suomessa (18.1.2012)

18.01.2012 22:04

Suomessa on VASTA vireillä lakiesitys vainoamisen kriminalisoimisesta. Tällähetkellä se ei ole kriminaloisoitua, toisin kuin on Ruotsissa. Eli tämä kohta on lainsäädännössä jäänyt valitettavasti huomioimatta, vaikk kyse on yhdestä vakavimmista ja vaurioittamista väkivallan muodoist
kokemusta

#15 Re: Lainsäädäntö

18.01.2012 22:07

#5: laki kaikille sama! - Lainsäädäntö

Ei ole kriminalisoitu, Suomessa vasta vainoamista koskeva lakiesitys on menossa eduskunnassa -sillä EI ole lainvoimaa, Ruotsissa se on jo voimassa.

katri

#16 psyyke on jotain konkreettista

13.04.2012 17:47

se on jännää että muita ihmisen osia ei saa vaurioittaa, mutta psyyke on vapaata riistaa. terveellä ruumiilla ei tee mitään jos pää on siinä kuosissa, ettei vainottu uskalla poistua asunnostaan.
tulisi huomioida, että juuri tämä on se rikos. eikä ajatella, että vainoaja ehkä listii vainotun tai ei. vahinkoa on tapahtunut jo ennen pahinta. eikä se, mitä lopulta käy poista sitä seikkaa, että vainottu on jo invalidisoitu psyykkisesti vuosiksi. usein pysyvästi ainakin osittain.
jo tästä tulisi rangaista.
nainen

#17 Re: Laithan on vain rehellisiä varten...

23.04.2012 14:03

#1: Ville Honkala -

Itse kärsin kiusaavasta naapurista. Kiusa on vain "vähäistä" pikku kiusaa, mutta selvää kiusantekoa kuitenkin. Itse toivoisin, että voisin tehdä rikosilmoituksen siitä, miten naapuri vainoaa perhettäni. En tiedä loppuisiko vainoaminen tähän, vai saisinko itsekin samanlaisen syytteen, ihan vain kiusaksi. Tosihan se on ,että ne jotka eivät lakia kunnioita tai ovat muuten vain moraalittomia tai hulluja käyttäisivät tilannetta hyväkseen ja tehtailisivat noita rikosilmoituksia. Itse onlen kuitenkin vailla apua ja kärsin naapurin vainosta.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.04.2012 05:26


Accountant

#19 Vainoamisen kriminalisointi

22.09.2012 08:59

Kuusikymppinen eläkeläispoikamies on seurannut ja tarkkaillut minua kuutisen vuotta. Hän on myös puhunut minusta kavereilleen naisystävänään - en vain kuulemma itse tajua/tiedä sitä... Kuuteen vuoteen en ole voinut mennä ulos kotoani vilkuilematta taakseni ja olematta varuillani. Muuttelen koko ajan kulkureittejäni töihin, harrastuksiin, ja hengelliseen palvontapaikkaani. Mies tulee välillä hyvinkin lähelle, esim. kirjastossa, huohottaa ja syö silmillään. Siksipä en käy kirjastossa kovin usein. Poliisi ei puutu asiaan koska mies ei käy kiinni eikä puhu rivoja, eikä ota yhteyttä millään tavoin esim. sähköpostilla tai puhelimitse. Inhoan äijää sydämeni pohjasta, eikä kukaan voi sanoa että kyse olisi vain kiusaamisesta eikä mitään fyysistä koskaan tapahdu. Mormaali mies jättää rauhaan kun naista ei kiinnosta. Olen onnellisesti naimisissa. Mieheni tietää tilanteen muttei voi puuttua koska vainoaja ei tule tontillemme, tmv. Olemme muuttamassa pois asuinpaikkakunnaltani, koska vainoaja ei aio jättää minua rauhaan - olen kotini vanki.

Vieras

#20 Vainoaminen

11.06.2013 16:12

#1: Ville Honkala -

Ihmellistä tekstiä suollat. Mainitemasi asiat ei millään tavalla liity vainoamiseen.

Selkokielellä vainoaminen on sitä, että yleensä entinen puoliso vainoaa

mm. eronjälkeen.

 

Kannattaa googlettaa sanalla vainoaminen, niin ymmärrät mistä todellisuudessa on kyse.

 

Vainoamisen kohteeksi joutunut


Vieras

#21 Re: Lainsäädäntö

11.06.2013 16:13

#5: laki kaikille sama! - Lainsäädäntö

Vainoamisesta on vasta tehty lakialoite, joka mahdollisesti

tulee voimaan ensi vuoden alusta.