280-bussilinjaa ei saa ajaa alas

modern-travel-bus-france.jpg

Adressin tausta

Pohjolan Liikenne on ajamassa alas kaikkea bussiliikennettään Länsi-Uudellamaalla. Tilanne on vakava, ja bussiliikenteen alasajon myötä myös Veikkolaa, Vihtiä ja Lohjaa palvelevan 280-linjan tulevaisuus on uhattuna. Osa 280-linjan vuoroista ajetaan edelleen tulevaisuudessa, mutta nykyisen lakkautuksen myötä 70% nykyisistä bussivuoroista jää ajamatta.

280-linja on elinehto erityisesti veikkolalaisille, jotka käyttävät bussilinjaa työmatkustamiseen ja sekä koulussa että harrastuksissa käyntiin. Pohjolan Liikenne on linjannut, että vuorot pyritään ajamaan 31.5. asti, mutta ilmoituksesta huolimatta liikennettä voidaan alkaa karsia jo ennen tätä. Bussiliikenteen tarjoaja voi tehdä muutoksia vuorojen tarjontaan lyhyellä varoitusajalla, mikäli se ei pysty ajamaan aikataulutettuja vuoroja. Linjan palvelutarjonnan lasku voi siis tapahtua hyvin nopeasti.

Lohjan kaupunki, Vihdin kunta ja Helsingin seudun liikenne (HSL) ovat ryhtyneet neuvottelemaan ELY-keskuksen kanssa vaihtoehdoista, joilla liikenne voidaan korvata. Näitä vaihtoehtoja eivät kuitenkaan voi olla HSL:n suosimat kerääjävuorot, kuten 243-linja, jotka eivät kulkeudu suoraan Helsinkiin, vaan keräävät bussimatkustajat ensin juna- tai metroasemalle, josta heidät kuljetetaan edelleen kaupungin keskustaan.

Tavoite

Me allekirjoittaneet vaadimme, ettei 280-linjaa ajeta alas, ja että suorat yhteydet Helsingin keskustaan turvataan. 280-linja on jo yli viiden vuosikymmenen ajan toiminut yhtenä tärkeimmistä tavoista matkustaa sekä Helsinkiin että Länsi-Uudenmaan sisällä, ja sen alasajo olisi katastrofi kymmenille tuhansille ihmisille, jotka asuvat Veikkolassa, Vihdissä ja Lohjalla.

Adressiin kerätään nimiä myös paperisesti. Allekirjoitettu adressi luovutetaan HSL:n hallitukselle helmikuun aikana.

Markus Myllyniemi    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Markus Myllyniemi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…