60-luvun Batman ruutuun!

Adam Westin ja Burt Wardin tähdittämä Batman sarja takaisin!

Sarjasta esitettiin noin 40 jaksoa myös Suomessa aikana syyskuusta 1966 elokuuhun 1967. Sen jälkeen sitä on näytetty Kolmoskanavalla 1980-luvun lopussa ja MTV3-kanavalla vuosien 1998 ja 1999 kesällä.

Batman televisiosarjasta on tullut se Batmanin muoto, johon monet ensimmäisenä yhdistävät Batmanin siitäkin huolimatta, että televisiosarja oli kenties kaikkia muita Batmanin esiintymisiä etäämpänä alkuperäisestä sarjakuvasta. Tosin jotkin ohjelman jaksot perustuivat suoraan sarjakuvien juoneen. Samalla myös uusia rikollisia keksittiin varta vasten televisiosarjaa ajatellen.

Sarjasta muistetaan monia yksityiskohtia, kuten Batmanin musta, kaksipaikkainen custom-rakennettu Lepakkoauto (Batmobile), joka oli varustettu lukuisilla erikoisominaisuuksilla, sekä laboratoriolla ja omalla ydinreaktorilla varustettu Lepakkoluola (Batcave), mihin päästiin laskeutumalla Lepakkotankoja (Batpoles) pitkin Waynen kartanosta. Sarjan surf-henkinen Neal Heftin säveltämä tunnussävel jäi helposti soimaan päähän.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Adam West voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko kouluissa olla viikoittainen kasvisruokapäivä?