AADA KOTIIN

Aada vietiin toistamiseen kotoa rakastavasta kodista ja jokaiselle asianomistajalle olisi parhaaksi, että hän pääsisi takaisin kotiin.

Jokainen, joka on elänyt Aadan ja perheemme lähipiirissä kotiutuksen jälkeen on todennut, Aada itse mukaan lukien, että Aada ei ole koskaan ollut niin onnellinen kuin oman perheen luona nyt, turvallisessa kasvuympäristössä, perheen ja ystävien lähellä.

Päättäjät, jotka veivät Aadan ja päättivät rikkoa perheemme eivät edes olleet läsnä, kun meitä kuultiin.

Aadan äitinä olen huoltajana myös kolmelle muulle nuoremmalle. Heille olen täysin pätevä huoltaja, mutta en 13v Aadalle hmm..?

Lopulliseen päätökseen vaikutti ainoastaan se, että erosimme. Siis minä Aadan äiti ja mieheni.

Ero taas meidän perheellemme on tehnyt pelkästään hyvää. Olemme kaikki sulassa sovussa ja välimme ovat paremmat kuin koskaan. Tämäkö on tosiaan oikeus viedä lapsi? Se, että meillä menee paremmin kuin ikinä?

He ovat myös puhuneet toisille toista ja toisille toista.

Aada ei voi tällä hetkellä hyvin.

Hänet on sijoitettu paikkaan, johon hänenlaisensa ihmisen ei kuuluisi missään nimessä mennä.

Hän, jolla on rakastava perhe.

Hän, jolla on rakastavia ystäviä.

Hän, jonka koulu, arki ja elämä ylipäätään sujuu paremmin kuin monen muun ikäisensä.

Haluamme myös tuoda julki, että emme arvosta Sosiaalityötä asioidemme hoidossa yhtään.

He eivät kuuntele. Kehuvat maasta taivaisiin, mutta päättävät muuta.

Vievät lapsemme ilman yhtäkään hyvää tai lainmukaista syytä. Ilman varoitusta, ilman huomautuksia.

Suomessa on älyttömän paljon väkivaltaa, alkoholismia, päihteitä ja esim. mt-ongelmia perheissä ja he tarvitsevat todella apua ja aikaa.

He joiden asioihin todella pitäisi puuttua.

Meidän perheemme ei ole sellainen.

Meillä lapset ovat aina etusijalla ja heidän ehdoilla mennään. Lasten oltavista emme tingi ja jos jokin on huonosti, se hoidetaan kuntoon.

Meidän perheestämme ei rakkautta puutu.

Onhan tämä nyt kaikin puolin naurettavaa, että tyttö, joka voi hyvin, jolla on ehjät vaatteet, joka ansioituu koulussa, jolla on rakastava perhe ympärillään, jonka ei ikinä tarvitse olla yksin, vaan äiti auttaa mitä ikinä hän tarvitsee - on tällä hetkellä huostaanotettuna yksin ilman puhelinta, ilman ketään. Hän ei mielestämme ansaitse tällaista kohtelua.

Tällä hetkellä hän on laitoksessa Porissa, itkee, voi huonosti ja ainoa asia mitä hän toivoo on, että hän pääsisi takaisin kotiin.

Emme voi antaa hänen olla enää siellä.

Aada on sijoitettu laitokseen kunnes hänelle löytyy parempi sijoitusperhe ja koti.

Aadan, perheemme ja läheistemme mielestä ei ole olemassa parempaa kotia Aadalle kuin meidän luona. Täällä häntä arvostetaan, rakastetaan, kannustetaan ja kunnioitetaan. Häntä ei ikinä jätetä oman onnensa nojaan.

Siispä Aadan on päästävä takaisin kotiin, jotta hänen tulevaisuutensa on valoisa ja jatkuu samalla menestyksellä kuin tähän mennessä.

Tämä on sydäntä särkevää aikaa niin Aadalle kuin perheellemme.

Toivomme, että allekirjoittaisit tämän, jos haluat tukea sitä, että saamme tytön kotiin turvaan ja perheemme taas kasaan. Kiitos!

Jaana Heiskala, Aada Heiskala, perhe ja läheiset    Ota yhteyttä adressin tekijään