Adressi linjojen 21, 23, 21a ja 23a päätepysäkin palauttamiseksi kauppatorille

Kun Turun kauppatori ympäröivine katuineen tulee valmiiksi syksyllä 2022, on tiedossa, että kaikki bussit eivät enää mahdu kauppatorille. On muutama painava syy miksi juuri Paattisten ja Tortinmäen linjat on sinne saatava.

Ensinnäkin, paattislaisten terveysasema on Käsityöläiskadulla. Matka Puutorilta on kohtuuttoman pitkä varsinkin ikäihmisille.

Toiseksi, koska bussit tulevat kaukaa jää vaihto-oikeus liian lyhyeksi, jotta sitä voisi kunnolla hyödyntää.

Kolmanneksi, koska Tortinmäen bussit lähtevät vain kerran tunnissa, on erittäin ikävää jos bussista sattuu myöhästymään. Puutorin ympärillä ei ole juuri mitään missä kuluttaa aikaa ja moni pitää puutoria myös turvattomampana paikkana odotella.

Se, että kyseiset bussit jäävät puutorille, ei kannusta ympäristöystävälliseen liikkumiseen. Suurin osa joutuu tulemaan autolla ja osa jättää tulematta kokonaan, kun ei omista autoa mikä pahimmillaan johtaa syrjäytymiseen. Erityisesti ikäihmiset kärsivät siitä, että eivät pääse bussilla enää kauppatorille asti.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että linjojen 21, 23, 21a ja 23a päätepysäkki siirtyy takaisin kauppatorille tai sen välittömään läheisyyteen, kun torin ympäristön kadut tulevat valmiiksi.

Huom! Lisäys 3.4.22:

Me allekirjoittaneet vaadimme, että kaikkien Pohjois-Turun linjojen päätepysäkki siirtyy takaisin kauppatorille tai sen välittömään läheisyyteen. Eli adressi koskee linjoja 21, 23, 21a, 23a, 22, 22a, 22b, 22c ja 21b.

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että adressin laatija voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Kyseisen adressin voi käydä myös allekirjoittamassa Paattisten seurakuntatalolla, Ekmanin kellaripuodissa ja Holvin alpakassa tai olemalla yhteydessä adressin tekijään.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Mimmi Ruusunen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…