Apu koululaisten saataville. Psykiatrisen sairaanhoitajan ja psykologin saatavuus kouluihin

Apu koululaisten saataville.

Psykiatrisen sairaanhoitajan ja psykologin saatavuus kaikkiin kouluihin ympäri Suomen

Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi pysyvän psykiatrisen sairaanhoitajan ja kiertävän psykologin- toimintamallina

Tänään 15.11. on uutisoitu:

Opettajien aika alkoi mennä muuhun kuin opettamiseen – pikkukunta palkkasi psykiatrisen sairaanhoitajan ja psykologin pysyvästi koululle

• Varhainen hoito ehkäisee vakavampien mielenterveyshäiriöiden kehittymistä
  • Suomessa joka neljäs lapsi ja nuori kärsii mielenterveysongelmista

Kun apua saadaan jo alkuvaiheessa, voidaan vaikuttaa moneen tekijään. Se, että lapsi / nuori kokee avun hakemisen mahdolliseksi ja matalalla kynnyksellä on mahdollisuus ehkäistä useita syntyviä ongelmia ja vaikuttaa lapsen / nuoren hyvää ja ehjään mielenterveyteen. Avun saamisen tulisi olla käden ulottuvilla ja apua tulisi olla mahdollista hakea ilman huomion herättämistä.

Kaikilla ei ole ihmistä tai paikkaa missä tai kenelle puhua. Puhuminen vaikeista asioista on pelottavaakin.

Kun yhteiskunnassa panostetaan kasvavaan sukupolveen voidaan vaikuttaa siihen, että he saavat mahdollisuuden ehjään ja terveeseen pohjaan elämälle myös mielenterveydessä

Uskon, että lähes jokainen meistä haluaa turvata lasten ja nuorten ehjän kasvun, joten allekirjoitathan tämän addressin.

Adressi on allekirjoituksille auki ja tavoitellaan huippulukuja

Kiitos kun vaikutat yhdessä ja parannetaan pienempien mahdollisuuksia

Ystävällisesti

Marjo Vacker, Vantaa