Boikotoidaan vanhanaikaista Osuuspankkia, jonka tietojärjestelmä ei pysty edes toimeenpanemaan kuolinpesän minulle antamaa valtakirjaa

Osuuspankki ei anna minun maksaa kuolinpesän laskuja vaikka pätevä valtakirja on toimitettu Osuuspankkiin.

Syy on omituinen puute Osuuspankin tietojärjestelmässä.

Kuolinpesällä ei ole verkkopankkia. Minulla itselläni on. Kuolinpesä valtuutti minut sekä maksamaan kuolinpesän laskuja kuolinpesän tililtä että katsomaan kuolinpesän tilin tapahtumia omilla Osuuspankin verkkopankkitunnuksilla. Tulostin valtakirjan Osuuspankin verkkosivuilta ja laitoin siihen rastit näihin kohtiin. Muut osakkaat alkekirjoittivat valtakirjan.

Kuolinpesän tilipahtumia pääsen katsomaan mutta kuolinpesän laskuihin allekirjoitukseni ei kelpaa Osuuspankille vaikka kuolinpesä on antanut minulle valtakirjan mukaan oikeuden maksaa kuolinpesän laskuja.

Syy tähän on Osuuspankin mukaan se, että Osuuspankin tietojärjestelmä ei kykene käsittelemään tällaista yhdistelmää, jossa samalla henkilöllä on sekä laskunmaksuoikeus että oikeus katsella kuolinpesän tilitapahtumia oman verkkopankin kautta.

Valitsin itselleni oikeuden katsella tilitapahtumia ja toinen meistä osakkaista allekirjoittaa laskut. Olisi paljon yksinkertaisempaa jos minulla olisi myös laskujen maksuoikeus.

Olen työskennellyt tietojärjestelmien suunnittelun ja toteutuksen parissa, ja tiedän ettei tällaisen muutoksen tekeminen järjestelmään paljoa maksaisi.

Osuuspankki on tässäkin asiassa jämähtänyt 1800-luvulle. Muilla pankeilla ei tällaista hölmöä rajoitusta ole.

Vaihda sinäkin pankkia jos haluat pankin, jonka palvelut ovat nykyaikaisia, asiakaslähtöisiä ja toimivia. Kuvaamani tapaus ei saisi olla mahdollinen 2000-luvulla.

Lähetän tämän adressin Osuuspankkiin, kun allekirjoituksia on mielestäni riittävä määrä osoituksena halusta boikotoida Osuuspankkia.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Jorma Pulkkinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko lääkäreitä kouluttaa enemmän?