Ei Hesburgerin drive-in-ravintolaa Sotalaisten aukiolle Turun Marttiin!

Kiitos kaikille adressin allekirjoittaneille.

Tiedoksi kaikille, että kaupunkiympäristölautakunta on tehnyt 12.6.2018 poikkeamispäätöksen Drive-in ravintolan rakentamisesta katualueelle Sotalaistenaukiolle. Poikkeaminen esitettiin hyväksyttäväksi ehdollisena.

Lisätietoja: http://ah.turku.fi/kylk/2018/0612017x/3734959.htm

------------------------------------------------------------------

Vastustamme Hesburgerin suunnitelmaa rakentaa drive-in -ravintola Sotalaisten aukiolle Shellin kylmäaseman kohdalle Temppeli- ja Martinkadun risteysalueelle. Drive-in ravintolaa suunnitellaan arvokkaaseen 50-luvun Martin kaupunginosaan, suojeltujen rakennusten viereen.

Vastustamme hanketta seuraavista syistä:

1.     Drive-in -ravintola lisäisi vakavia liikenneongelmia ennestään kaaottiseen risteykseen. Martin kaupunginosan liikeenteen sujuvuutta tulisi parantaa eikä pahentaa entisestään. Martinrantaseura pyrkii aktiivisesti parantamaan vuoden 2017 parhaaksi kaupunginosaksi valitun Martin liikenteen sujuvuutta.

2.     Suurin osa Martin rakennuksista on julkisivultaan suojelukohteita. Suunniteltu rakennus pilaisi sekä alueen kultturiympäristön että puistoalueen. Kaupunkikuvallisesti merkittävä näkymä Martinkadulta Martin kirkkoon tärveltyisi täysin.

3.     Suunniteltu rakennus ja sen mukana tulevat roskat ei yksinkertaisesti sovi miljööseen.

Jos olet kanssamme samaa mieltä, allekirjoita adressi!

31210811_10156247991511585_1680638848_n1.jpg

Martinpuiston asukkaat    Ota yhteyttä adressin tekijään