Ei Turun perusopetuksen säästöille

Ei Turun perusopetuksen säästötoimille

Turun opetuslautakunnan mukaan luokkakokoja joudutaan ensi syksynä kasvattamaan ainakin kahdella oppilaalla, jotta Turun taloutta sadaan tasapainotettua. Käytännössä tämä toteutettaisiin luokkia yhdistämällä ja opettajia irtisanomallla. Kun samanaikaisesti vähennetään sijaisia, koulunkäyntiavustajia, jakotunteja ja tukiopetusta sekä integroidaan luokkiin aiempaa enemmän erityistä tukea vaativia oppilaita, niin perusopetuksen kokonaistilanne alkaa näyttää todella huolestuttavalta sekä lastemme että opettajien kannalta. Miksi tälläisiä säästöjä Turussa suunnitellaan juuri nyt, kun opetusministeriö on tälle vuodelle luvannut ennätyssuuren summan nimenomaan perusopetuksen ryhmäkokojen pienentämiseen?

Tämän Turun alueellisen vanhempainyhdistyksen Turvaryn käynnistämän adressin allekirjoittajat vaativat, että Turussa opetustoimeen ei kohdisteta yhtään enempää säästötoimenpiteitä, vaan perusopetukselle turvataan riittävät resurssit.

Lisätietoja:

Turvaryn kannanotto

Perusopetuksesta ei voi enempää säästää!

Opettajan kirjoitus

Kuka on lasten puolella

Turun alueellinen vanhempainyhdistys - Turvary    Ota yhteyttä adressin tekijään