Ensiohjauspoliklinikka Ension palvelut on turvattava!

Mikä on Ensio?

Ensiohjauspoliklinikka Ensio auttaa nuoria ja aikuisia, jotka tarvitsevat arviointia ja ohjausta mielenterveyteen ja/tai päihteiden käyttöön liittyvissä asioissa. Ensioon voi mennä ilman lähetettä ja ajanvarausta sairaanhoitajan vastaanotolle. Palvelu on tarkoitettu ensisijaisesti sellaisille ihmisille, joilla ei ole entuudestaan asiakassuhdetta muihin palveluihin. Käynnit ovat myös maksuttomia.

Kyse on matalan kynnyksen palvelusta, jota ei mikään muu taho Tampereella tee.

Mistä on kyse?

Ensio siirtyi kaupungilta Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alle osana päihde- ja mielenterveyspalveluiden integraatiota vuoden 2021 alussa. Nyt PSHP on aloittanut yt-neuvottelut ja toimintaa ollaan ajamassa alas vuoden alusta. Tämä vaarantaa ajanvarauksettoman ja matalla kynnyksellä toimivan palvelun. Esimerkiksi ohjausta ja neuvontaa on mahdollisen muutoksen jälkeen saatavilla puhelimitse muiden palveluiden ohella.

Päihde- ja mielenterveyspalveluissa on valtava merkitys sillä, miten asiakas kohdataan. Matalan kynnyksen palveluita tarvittaisiinkin jatkossa entistä enemmän - ei suinkaan vähempää. Ensiohjausta tulee jatkossakin olla saatavilla ilman ajanvarausta ja mahdollisuus lähikontaktiin ammattilaisen kanssa on turvattava.

Adressi on tarkoitus luovuttaa Pirkanmaan sairaanhoitopiirille 9.12.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Perttu Jussila voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…