Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!

Suomessa hallitusvaltaa käyttävät tasavallan presidentti sekä hallitus. Molempien tulee nauttia eduskunnan luottamusta. Koska ei ole olemassa virallista väylää tai lainsäädäntöä, joka antaisi kansalaisille mahdollisuuden nostaa ongelmat tai rikotut vaalilupaukset esille kesken hallituskauden esitämme tässä parhaamme mukaan epäluottamuslauseen Orpon hallitusta kohtaan.

Vaadimme hallituksen purkamista ja uusien vaalien järjestämistä!

Tämän hetken poliittinen ilmapiiri perustuu liikaa katteettomille lupauksille ja välillä jopa räikeälle valehtelulle vaalikampanjoinnin aikana, ilman mitään takeita äänestäjille siitä että noista lupauksista tai mistään sanotusta tarvitsisi pitää kiinni.

Suomen istuvalta hallitukselta ei löydy johtajuutta, vastuunkantoa eikä asioiden tiedottamista oikea-aikaisesti tai luotettavasti. Orpon hallituksen pääpaino on selkeästi ajaa pikavauhdilla elinkeinoelämää koskevat, työntekijöiden turvaa heikentävät lainsäädännöt läpi ennen kuin jo valmiiksi horjuva hallitus kaatuu. Tämän varjolla tunnutaan hyväksyttävän myös epäeettistä sekä epäammattimaista käytöstä ja jopa fasististen ääriliikkeiden kytköksiä ministeriössä istuvien toimesta, asemissa joihin Suomen perustuslain mukaan pitäisi hyväksyä vain rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja henkilöitä.

Nyt vallitseva, voimalla eteenpäin ajettava politiikka tulee lisäämään taloudellista epäoikeudenmukaisuutta, kasvattaa tuloeroja, syventää köyhyyttä ja tulee lisäämään näillä toimilla myös kansalaisten terveys- sekä mielenterveysongelmia entisestään. Ostovoiman heikkenemisen kiihdyttämisen luulisi olevan jopa oikeistohallituksen arvojen vastaista.

Koska nykyinen hallitus ei selvästi aja tällä hetkellä yleisesti Suomen kaikkien kansalaisten etua ja asioiden hoitamista, vaan toimii hyvinvointivaltiota hajottavalla tavalla, ilmaisemme täten epäluottamuslauseen hallitusta kohtaan.

Hallituksen on erottava ja uudet vaalit järjestettävä!

Adressin ovat allekirjoittaneet kansalaiset ja muut hallituksen toimista kärsivät suomalaiset.

---------------

Vi är missnöjda med regeringens arbete och kräver att regeringen avgår!

Finland är värd en riksdag som grundar på demokratiska värden och till vilken medborgarna känner förtroende.

Adressen är undertecknad av medborgare samt andra finländare som känner sig otrygga i det politiska klimatet.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Annika Tallqvist voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…