Espoon kaupungin on ratkaistava Matinkylän liikenne- ja parkkiongelmat

Matinkylän keskustan puutteelliset liikennejärjestelyt ovat jo vuosia aiheuttaneet ongelmia alueen asukkaille, yrityksille ja alueella asioiville. Katuverkkoa ei ole suunniteltu nykyisille liikenne- ja automäärille.

Matinkylän alueen pysäköintiä ei ole mitoitettu alueen väestö- ja asiointimääriin. Urheilupuiston ja jääurheilukeskuksen kävijämääriä ei ole huomioitu riittävällä tavalla. Vuoden 2024 alussa aloittavaa 900 oppilaan Matinkylän lukiolle ei olla rakentamassa lainkaan jättö- tai pysäköintipaikkoja. Matinkylän pysäköintiä ei voi kaataa alueen yrittäjien ja asukkaiden kontolle.

Espoon kaupungilla ei ole suunnitelmia liikenneruuhkien ja pysäköintiasioiden ratkaisemiseksi, vaikka tilanne kärjistyy vuosi vuodelta. Liikenne- ja pysäköintijärjestelyt eivät ole pysyneet Matinkylän alueen väestökasvun ja palveluiden käytön perässä. Tilanne kärjistyy vuosi vuodelta Matinkylän ja lähialueiden kasvaessa lähemmäs 30 000 asukkaalla vuoteen 2050 mennessä.

Vetoamme, että Espoon kaupunki ratkaisee Matinkylän liikenne- ja pysäköintiongelmat ennen kuin alueen väkimäärän ja asiointiliikenteen kasvu kärjistävät tilanteen sietämättömäksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Mika Mustasilta voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…