Föli-linja 300 Petäsmäestä on kuljettava Raision keskustan kautta

Me allekirjoittaneet vaadimme, että bussilinjan Föli nro 300 (Petäsmäki, Raisio - Mylly - kiertoajelu - Turku) on muutettava reittiä niin, että se kulkee Raision keskustan kautta. Tällä hetkellä linjan koukatessa suoraan Keonkulmaan se jättää eniten linja-autoa tarvitsevat: lapset ja nuoret, ikäihmiset ja muut autotta olevat kävelemään puoleen matkaan.

Vaisaaren koulu, Raseko, kirjasto, uimahalli, hammaslääkäri, kirkko, sijaitsevat kaikki toisella puolella keskustaa. Kävelymatka kasvoi puolella entisestä. Kävely on terveellistä, mutta jos sitä haluaa harrastaa, voi vapaaehtoisesti jäädä pois aikaisemalla pysäkillä. Kansanterveyttä ei tule parantaa hankaloittamalla ihmisten arkea. Vaihtoyhteys esim Naantalin suunnasta myös vaikeutui ja on hämmentänyt linja-auton käyttäjiä.

Parempi reitti olisi Kerttulasta keskustan kautta Kuloisiin, se palvelisi myös Leijapuiston päiväkotia, ja sieltä Myllyyn ja eteenpäin. Tällöin myös voisi vaihtaa jo Raision keskustassa autoa, jos ei halua kiertää pitkää lenkkiä.

Palvelulinjasta todettakoon, ettei se ainakaan yläkoulun ja ammattikoulun käviöitä palvele, koska se kulkee reittiä väärin päin.

Andessi allekirjoittamista varten on avoinna 28.2.2017 asti, jonka jälkeen se toimitetaan Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnalle.