Helsingin bussin 54 tulee jatkossakin kulkea Malmin kautta!

Kommentoitu viesti

54:n Heavyuser

#9 Onks varma, että linja 54:n matka nopeutuu Malmin kiekatta?

25.03.2013 21:54

Kuulin vasta äsken suunnitelmasta muuttaa bussilinja 54:n reitti niin, ettei se enää koukkaisi Malmin kautta. Minulle on kerrottu, että syynä on Itäkeskuksen suunnasta tulevien matkustajien tuska siitä, että ko koukkaus kestää niin kauan ja pidentää bussimatkaa.
Olen mitannut koukkauksen - sen kesto on noin 7-10 minuuttia.

Malmi on tärkeä kokoojapiste monesta suunnasta tuleville (työmatka)matkustajille. Itse tulen linjan 77A/577 alkusuunnasta. Monet muut tulevat 76-linjalla Puistolan suunnalta tai Malmilla pysähtyvällä junalla pohjoisen suunnasta. Yhteistä meille on se, että vaihdamme ensimmäisen kulkuvälineemme toiseen eli bussi 54:ään Malmilla. Ei kulkuneuvon vaihtaminen kelissä kuin kelissä mitään herkkua ole ja vaihdotkin tuppaamaan menemään pieleen, mutta jos tämä suunnitelma toteutuu, liikennesuunnittelijat tekevät matkanteostamme entistä vaikeampaa.

Suunnittelijat ehdottavat korvaavaa linjaa 554. Eihän ko bussilinja ainakaan piirroksen mukaan edes käänny 54:n reitille Kannelmäen Prisman kohdalta, vaan näyttää posottavan
suoraan Kehä I:stä. Jos tulee linjalla 77A Suurmetsän suunnasta Malmille, niin pitääkö siis todellakin Malmilla hypätä bussiin 554, jäädä Kehä I:n varrella pois ja vaihtaa linjaan 54 eli
kolmanteen kulkuneuvoon, jotta pääsee matkakohteeseensa??

Mikä ihme on ollut pontimena tällaiselle töpölle ehdotukselle ja kuka sitä on ehdottanut? Kun katsoo aamulla Kehä I:stä, niin kyllä se usein niin tukossa on, että mateluvauhtia mennään. Ei luulisi kiekan Malmille niin paljon hidastavan työmatkaa, että se pitää jättää tekemättä. Jos muutos on pakko tehdä, niin kulkekoon joka toinen suoraan Kehä I:stä ja joka toinen Malmin kautta. Voipi olla, että Kehä I:llä vilkutellaan toisillemme peräkanaa ajavissa busseissa... :)

Vastaukset

Vera Ghattas
Adressin tekijä

#10 Re: Onks varma, että linja 54:n matka nopeutuu Malmin kiekatta?

2013-03-27 10:50:06

#9: 54:n Heavyuser - Onks varma, että linja 54:n matka nopeutuu Malmin kiekatta?

Totta puhut. En osaa sanoa päätöksen tekijöistä, mutta päätös on tosiaan tehty jo. Tällä adressilla vastustamme muutosta, eli koitamme saada sen perutuksi, ennen kun se toteutetaan! Pyydän siis edelleen, laittakaa adressia jakoon!