231k

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#9 Linja 231K on tosiaan turvallisuusuhka tienkäyttäjille

08.03.2011 09:54

#8: Vieras - Re: Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille 

Tuossahan kirjoittaja juuri mainitsi: "Eniten linjaa käytetään ruuhka-aikoina juuri kyläkirkon pysäkiltä sekä Mäkkyläntien pysäkeiltä, joilta on lyhyt, enintään muutaman sadan metrin, kävelymatka uuden reitin lähimmille pysäkeille." Itsekin olen ihmetellyt, mitä järkeä on ajaa nykyistä reittiä, kun käyttötarve näyttäisi olevan todella vähäinen aamun ja iltapäivän ruuhka-ajan ulkopuolella.

Kuljen päivittäin Mäkkyläntiellä ja Sotarovastintiellä, ja olen todella ihmetellyt, miksi bussit ajavat reitillä, joka sopii niin huonosti bussiliikenteelle. Ja vastaukseen 7 sanoisin, että kyllä linja 231K on turvallisuusuhka muutoinkin kuin vain huonon tien takia. Bussit nimittäin eivät noudata käytännössä koskaan alueen kolmenkympin nopeusrajoitusta. Välillä kaahaaminen on tosi räikeää.

Minä olen tyytyväinen, jos perheeni saa kulkea nykyistä turvallisemmin Mäkkyläntiellä ja Sotarovastintiellä, ja olen valmis kävelemään sen muutaman sadan metrin lisää lähimmälle uuden reitin tai vaihtoehtoisen linjan pysäkille. Uusi reitti ja vaihtoehtoiset linjat (esim. Turuntie ja Konalantie) palvelevat kyllä riittävästi meidän perheen lähes päivittäistä bussilla liikkumista. Ja lähijunakin kulkee edelleen Mäkkylän asemalta parinkymmenen minuutin välein Helsinkiin.

Jos ei halua maksaa seutulippua, joutuu kävelemään Helsingin puolelle, näin se on muuallakin Espoossa ja Vantaalla. Tariffisysteemin tulevaisuuttahan pohditaan parhaillaan, ja kenties tulevaisuudessa on käytössä vyöhykemalli, joka varmasti miellyttää nykyään Helsingin rajoilla asuvia espoolaisia ja vantaalaisia.

Vastaukset

Vieno Kennedy
Vieras

#34 Re: Linja 231K on tosiaan turvallisuusuhka tienkäyttäjille

2011-03-09 19:55:10

#9: Vieras - Linja 231K on tosiaan turvallisuusuhka tienkäyttäjille

Jos bussit kaahaavat, vastaus eivoi olla se, että liikuntarajoitteisilta vanhuksilta otetaan tämäkin palvelu pois, vaan se, että kuljettajille opetetaan parempia ajotaitoja!