Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Virgo 92

#16774 Vähintään kaksi puolta kaikissa....

05.07.2013 03:58

#16773: -  

 No tuo nyt ainakin oli ihan hepreaa sananmukaisesti (...ja sen  esittäminen täällä sitä myös vertuskuvallisesti...).Asioiden käsittelyä helpottaa  oman  kokemukseni mukaan silloin,kun löytää jollekin tapahtuneelle, tai tuntemansa henkilön luonteelle oikean metaforan , eli ko. tapaukseen sopivan vertauskuvan. Tuo aiemmin esiintynyt "henkiset haisunäädät" oli jonkun, epäilemättä  tuohtunut ilmaus "uskiksista" ( vai  olisiko hän aidommin vain  muiden asioita tiiraileva "puskis" ).. mutta tuon tuohtumuksen syyt ovat kyllä sellaisia, että itsekin olen juuri ne samat tällä palstalla kokenut .  Mielestäni tuokin ilmaus on  aika lievä. (haisunäätähän sentään vain puolustautuu  vihollisiaan vastaan luonnossa) Kohteliaisuussyistä en voi,enkä  aio sanoa sitä vertauskuvaa mikä minulle (...ainakin eräistä  näistä)ns.uskovaisista tulee mieleen.En sano ,koska tiedän,että ette pitäisi siitä ja juuri sen vuoksi en sitä teille sano.Tyydyn sanomaan vain sen, että minulle on ´täyttä hepreaa´ se, miten jotkut ihmiset kykenevät niin typerään suhtautumistapaan toisia ihmisiä kohtaan. Ihmisiä ,jotka tosin  ovat erilaisia kuin he,mutta  jotka samalla ovat myös ihmisiä- samoin kuin he. Tämä dualismi ei ehkä kaikille vain mene ns,´jakeluun´,mutta väliäkö sillä:-maailmaanhan mahtuu kaikenlaista ja-kaikenlaisia.On ollut ja tulee kai aina olemaankin...

Vastaukset


Vieras

#16776 Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

2013-07-05 08:24:14

#16774: Virgo 92 - Vähintään kaksi puolta kaikissa....

 

Tuo on kyllä kansankielellä sanottuna haukkumista,  ja nimittelemistä,  ja parjaamista.  Mutta sitähän olemme tottuneet vastaanottamaan.  Mitenkäs se lähimmäisen rakkaus?  

Voiskos tuota peiliä kääntää vähän ?

 


Vieras

#16784 Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

2013-07-05 10:20:34

#16774: Virgo 92 - Vähintään kaksi puolta kaikissa.... 

 

Mikään järkeily ei uskisten kanssa toimi. Keskustelu on myös jonkinlainen vinoutuneiden ihmiskappaleiden epämääräinen yritys irrottautua ruodusta. Väsytystaktiikka on heidän taktiikkansa. Kirjaimellisesti loppuu happi. Sen vuoksi se onkin niin ahdistavaa niin kuin kohdattaessa energiavamppyyrin joka imee kuiviin ja jättää kitumaan. Helpommalla ja tyynempänä selviää kun ei ota kantaa. Tuolla suomi sivuilla hellari ym palstoilla saa hyvän kuvan kuinka lähimmäisen rakasta tämä usko on. Mistä tiedän tämän. Opin tuntemaan yhden ihmisen vuoksi monet muutkin. Mukavaa että jaksat vielä yrittää. Itse väsähdin. Totuuteni olen löytänyt eikä se ole absoluuttinen vaan alati muuntuva rakkaus.