Kristityt Sanoma-konsernille: lopettakaa heti vihakampanja

Kommentoitu viesti

Sananvapaus ei tarkoita käytöstapojen puutetta

#3 Re: Kaikilla on oikeus mielipiteisiin.

03.04.2011 09:00

#2: Oula Lintula - Kaikilla on oikeus mielipiteisiin.

Eli silloinko ei ole mitään ongelmaa, jos media lietsoo vihamielisyyttä, mutta se ei johda oikeustoimiin?

Kävi ilmi, että arvon ministerimmekin oli muodostanut mielipiteensä kampanjasta kokonaan median antaman informaation varassa tutustumatta ollenkaan itse kampanjaan tai katsomatta videota.Toivottavasti hän ei toimi poliittisessa päätöksenteossaankin noin puusilmäisesti.

Mielestäni medialla on merkittävästi valtaa ja silloin siihen liittyy myös vastuu siitä, miten asenteita muokataan.

Vastaukset

Oula Lintula
Akaa

#6 Re: Re: Kaikilla on oikeus mielipiteisiin.

2011-04-03 09:43:02

#3: Sananvapaus ei tarkoita käytöstapojen puutetta - Re: Kaikilla on oikeus mielipiteisiin.

Vihanlietsonta on vain sana, jolla yritetään mitätöidä sananvapaus. En jaksa välittää siitä. Jos välittäisin, niin samaa voisi sanoa yhdestä jos toisestakin.

Ja tosiaan, en näe ongelmaa siinä jos ministeri tai media käyttävät sananvapauttaan. Toki mikäli ministerin toimet eivät miellytä, häntä voi jättää äänestämättä. (Itse jättäisin varmasti, jos olisikin sama piiri, tosin eri syistä.)

Sen sijaan #4:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että jos yksittäinen ohjelma poistetaan ohjelmatiedoista, niin se on jo aika merkillistä touhua.