Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Kommentoitu viesti
Vieras |
#17063 Re: Re: Re: Re: Re: Re:09.07.2013 10:08
Raamattu alkaa sanoilla: "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Hepreankielisen alkutekstin mukaan Isä ja Poika tekivät yhdessä taivaan ja maan. Myöhemmin tämä käy ilmi myös suomenkielisestäkin tekstistä, jossa sanotaan: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme". Jeesus oli taivaassa Isän Jumalan luona ennen kuin hän syntyi tänne maan päälle.
Jeesus on maailmankaikkeuden luoja ja Jumala. Hän on luonut tämän maan yhdessä Isän Jumalan kanssa. Hän on luonut meidät omaksi kuvakseen. Jeesuksen alkuperästä kerrotaan Snl. 8:22 –31, (otettu psalmien kirjaan todennäköisesti Juudan kuninkaan Hiskian aikana, noin 700 vuotta e.Kr.) joka kuuluu alkuperäisen hepreankielisen tekstin mukaisesti: Herra (Jumala Jahve) omisti minut jo aikojen alusta lähtien. Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista. Ennen kuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuodet upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä, kun hän ei ollut vielä tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan. Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle. Kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset, silloin minä hänen sivullansa tekijänä olin, ihastuksissani päivästä päivään ja iloiten hänen edessänsä alati, iloiten hänen maanpiirinsä päällä, ihastukseni olivat ihmislapset. http://www.pomarkku.fi/helluntaiseurakunta/leokoukku/raamatun_ennustuksia_jeesuksen_syntymasta.htm |
Vastaukset
Vieras |
#17068 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2013-07-09 10:31:23#17063: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: öhöm, tuon minä-henkilön nimen onnistuit sitaatistasi sensuroimaan. 12. säkeessä sanotaan "Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden." Tekstissä on kyse ohjeista jälkikasvulle ja viisaus on ollut sen mukaan Jumalan töissä koko ajan mukana. Jeesuksesta tai Messiaasta ei koko tekstissä sanota tavuakaan. Mikä on tämä lukutapa, jossa Raamatussa kaikki kerrotaan valaistuneille suoraan ilman minkäänlaista tulkintaa - niinkuin eräillä Raamattu-indoktrinaatiosivuilla kehotetaan!!? Lopputulemana siitä tuntuu joka tapauksessa syntyvän sellaista, että pannaan aivot narikkaan ja uskotaan luetun sellaista, mitä on haluttu luettavan - siis omia tai setämiesten kertomia astenteita vahvistavia uskomuksia. |
Vieras |
#17074 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2013-07-09 14:59:22#17063: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tämä Pomarkun helluntaiseurakunnan sivu ei ollut mikään turhis, vaan piti niin paljon perustavanlaatuista asiaa sisällään, että harvoin mahtuu yhdelle sivulle! Tekijä sitoo profeetallisen aineksen vuosilukuihin, mikä tuntuu hyvältä vanhan testamentin osalta erityisesti.
Esim:Profeetta Sakarja ennusti Jeesuksen syntymän 520 vuotta eKr. (Sak. 2:10 – 11) Sakarja sanoi hänen tulevan Siioniin ja asuvan heidän luonaan ja ottavan Israelin lisäksi myös pakanakansat Jumalan kansojen joukkoon. " Riemuitse ja iloitse tytär, Siion, sillä minä tulen asun sinun keskelläsi, sanoo Herra. Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi".
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Haljastennokkaa ei saa myydä
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Klaukkalan terveyskeskuksen palvelujen säilyttämisen puolesta
3212 Luotu: 27.04.2025
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
1033 Luotu: 01.05.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
1659 Luotu: 22.03.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
214 Luotu: 19.04.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20334 Luotu: 20.03.2025
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
1441 Luotu: 10.12.2024
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
1239 Luotu: 19.01.2025
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
2483 Luotu: 15.07.2023
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
254 Luotu: 17.03.2025
Pirkkalan virkistysmetsät säilytettävä
753 Luotu: 10.03.2025
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11299 Luotu: 03.02.2025
Välenojan matalan kynnyksen kuntouttavan työtoiminnan (A1) säilyttäminen Hyvinkäällä Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
159 Luotu: 03.04.2025
Pelastetaan Pitkäjärvi ja Ilkon upeat kalliot
3381 Luotu: 10.09.2021
Pikku-Neulamäen metsä säästettävä rakentamiselta
2861 Luotu: 05.05.2024
Säilytetään Santalan aarniometsä Hausjärvellä
11 Luotu: 29.04.2025
Ehdotus käytännön potilastentin järjestämisen parantamiseksi ja lääkärin laillistamisprosessin nopeuttamiseksi Suomessa, EU-/ETA-alueen ulkopuolella koulutettujen lääkärien kohdalla
253 Luotu: 13.04.2025
Ehdotuksia EU- tai ETA-valtioiden ulkopuolella koulutettujen lääkärien laillistamisprosessin parantamiseksi Suomessa
240 Luotu: 13.04.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
503 Luotu: 01.04.2025
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
644 Luotu: 13.03.2025
Ehdotus kielivaatimusten tasa-arvoistamiseksi – yhtäläiset vaatimukset EU- ja EU:n ulkopuolella koulutetuille lääkäreille
224 Luotu: 13.04.2025