Kommentoitu viesti


Vieras

#12

23.09.2013 18:46

Sitä pitäisi päinvastoin alentaa. Heidän olisi huomattavasti helpompi edustaa kansaa, jos eläisivät edes jotakuinkin samoilla edellytyksillä kuin kansakin. Kansanedustajien määrää voitaisiin kyllä vastaavasti lisätä. Tällöin kansa tulisi kattavammin edustetuksi ja yksittäisen edustajan työmäärä pienenisi, jolloin henkilökohtaisista avustajista voitaisiin luopua ja yhteen työhuoneeseen mahtuisi taas työskentelemään kaksi kansanedustajaa, niin kuin ennenkin oli.

Vastaukset


Vieras

#123 Re:

2017-08-17 20:26:55

#12: -  

Palkkioita pitäisi leikata JA määrää pitäisi vähentää. Nykyään on kaikki mahdollisuudet suoraan vaikuttamiseen (esim. netin kautta verkkopankkitunnuksin). Ei kukaan tarvitse enää "edustajaa" tekemään päätöksiä puolestaan samalla tavalla kuin hevoskärryjen aikaan. Minä ainakin haluaisin itse aktiivisesti ja suoraan vaikuttaa omiin asioihin, enkähalua kenellekään "edustajalle" siitä maksaa 6000 e/kk, kun en itse saa lähimainkaan samaa palkkaa/palkkioita ja tuntuu että elän oikeasti jalat tässä Suomemme maassa toisin kuin nuo "edustajat".