Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Kommentoitu viesti


Vieras

#338 HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

17.02.2014 16:40

Joko joku oikeasti tietävä ja puolueeton on näyttänyt toteen, että mitä hyötyjä ja haittoja kuntaliitoksesta olisi ? Minä en ole sitä ainakaan nähnyt.

Vastaukset

putous edessä monella

#342 Re: HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

2014-02-17 18:20:20

#338: - HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

Tiedoksi, en minäkään. Tulee mieleen H.C. Andersenin satu "Keisarin uudet vaatteet". Valtaapitävien väitteen pitäisi näkyä ja selvästi meille pienille alamaisille. Mutta vaikka kuinka tihrustaa silmiään, niin ei vaan näy mitään ... Pikkulapsi sitten sadussa sanoi viattomasti ääneen, etteihän tuolla keisarilla ole mitään vaatteita! Nyt meitä on täällä monta pientä kuntalaista, jotka yritämme tuoda esille, ettei missään ole tehty tutkimuksia, jotka näyttäisivät, että pakkoliitoksista on hyötyä. Mutta kun meitä ei nyt kuunnella, niin viimeistään sitten, kun eduskunta äänestää tästä pakkoliitoslaista, me Siilinjärvelläkin näemme, kuka äänesti puolesta ja kuka vastaan. Ja sitten seuraavissa eduskuntavaaleissa ...

mä maalaispoika oon

#348 Re: HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

2014-02-22 09:38:19

#338: - HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

Jo nyt moni vapaaehtoinen (usein itsekin eläkeläinen) osallistuu sosiaali- ja terveyspalvelujen antamiseen. On huomattu, että kuntaliitosten seurauksena se iso kunta ei enää tuekaan vapaaehtoisjärjestöjä siinä määrin niillä edes muutamilla satasilla, joilla ko. toimintaan on saatu tukea kunnalta ennen kuntaliitosta. Näin kokoomus ajaa alas myös vapaaehtoistyötä. Tällä Virkkusen idealla ajetaan maalaiset pois kirkonkylistä. Ja ne, jotka tänne haluuvat jäädä, niin jääköön ilman palveluja (mitä ne mitään vapaaehtoispalvelujakaan tarttevat).

Kokoomus vie, kansa vikisee

#349 Re: HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

2014-03-15 21:52:00

#338: - HYÖDYT JA HAITAT HAKUSESSA

Mielenkiintoisia ajatuksia täällä. Noita hyötyjä minäkin olen pohtinut. Eihän niitä löydy. Yksi kysymysmerkki. Miksi kokoomus ei kerro kansalle totuutta?