Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Kommentoitu viesti


Vieras

#129 Re: Re:

09.07.2011 17:29

#128: - Re:  

 Herra selvännäkijä osaa varmasti kiukuttelunsa lomasta nyt valaista minulle, mikä minun kantani asiaan on, ja mistä hän sen sai selville. Myös loistavia henkilökohtaisuuksia nakutit, en tiedä mistä keksit tämän. Loistavaa, osoittaa että olet löytänyt elämällesi hienon tarkoituksen. En kyllä löydä sinunkaan teksteistä perustelua millekkään, mutta kai henkinen kärsimys on tarpeeksi hyvä peruste sinulle.

Itse asiaan liittyen vanha teksti, jossa kuitenkin käsitellään samaa asiaa. Itse pidin tekstistä, jossa molempia puolia asiasta oli ajateltu.

http://ylioppilaslehti.fi/2004/10/panoksena-monopoli/

Kallistun kuitenkin sille puolelle, että monopoliasemansa RAY saa pitää, mutta sen pitää alkaa uusiutua ja ajatella asiakkaitaan.

Vastaukset


Vieras

#131 Re: Re: Re:

2011-07-09 17:55:44

#129: - Re: Re: Luin linkkisin jutun nopesti harppoen läpi ja yhtä fiksuja perusteluja, kuin ennenkin. " Mainonta on asiakkaiden etu, jaa siksikö ne mainostaakin, kertoimien nosto onkin oikeastaan pelaajille haitta jne.                                                                                                                                                                                           Kannattaisi ehkä vielä lukea ajatuksella, mitä aiemmissa kirjoituksissa on ollut. RAY:n asiakkaiden ajattelu ei pokerin pelaajia auta, koska markkinat ovat yksinkertaisesti liian pienet. Ilmeisesti et pokerista ymmärrä mitään tai et ainakaan riittäväst. Mielekäs ja kannattava pelaaminen edellyttää sopivien pöytien ja vastustajien metsästystä. Itse pelaan Omahaa ja mielummin hilloa, jos se sinulle mitään sanoo. Aamupäivät sopivat itselleni parhaiten, mutta kun siihen aikaan on vaikea löytää maailmalta pelaajia. Tiltillä pelasi hyvinä aikoina keskimäärin toistasataatuhatta pelaajaa kerralla. Silti usein vaikeuksia sieltäkään löytää kunnon pöytiä, koska yleinen pelityyli siellä oli melkoisen tiukkaa. Miten se silloin voisi onnistua RAY:llä? Omalukunsa on sitten turnaukset. Toiset tykkää pelata kalliimpia turnauksia, joissa paljon osanottajia ja isot voitot, mutka jotka kestävät tuntikausia, jokku tykkää euron turnauksista. Itse tykkään turnauksista, joissa voi voittaa muutaman satkun ja kestävät korkeintaan 2 -4 tuntia. Mistä löydät niihin kaikkiin pelaajat? RAY ei vain yksinkertaisesti kykene, vaikka kuinka hyvin asiat tehtäisi tarjoamaan tarpeeksi. Panostamalla oikeisiin asioihin ja sallimalla kilpailu, niin luultavasti pokerituotot saattaisivat jopa nousta, kilpailusta huolimatta.

 


Vieras

#132 Re: Re: Re:

2011-07-09 18:19:59

#129: - Re: Re:

On aina huvittavaa, kun kaltaisesi asiasta täysin tietämätön alkaa kiukutella vastaan. Oletko koskaan edes pelannut pokeria? Epäilen mahdatkohan edes ymmärtää, mikä on hyvä argumentti asiaan liittyen, sen verran ulapalla tunnut olevan tämän asian suhteen.

Kantasi kävi kyllä varsin selväksi vertauksestasi alkoon ja alkoholistiin, ei tarvinnut olla mikään selvännäkijä, että sen ymmärsi. Argumenttisi vain osoitti, kuinka autuaan ulkona olet asiasta, jonka puolesta olet. Pokeri on puhtaasti taitopeli, jossa pitkässä juoksussa hyvä pelaaja voittaa aina, jos ymmärtäisit yhtään mitään aiheesta, et todellakaan olisi vertaamassa pokerinpelaajaa alkoholistiin. Peliongelmaiset ovat asia erikseen, (Suomessa RAY:n automaatit ovat muuten suurin ongelmien aiheuttaja...) mutta sinun logiikallasi, jokainen joka on koskaan alkoholia maistanut on alkoholisti ja kaikki pokeria harrastaneet peliongelmaisia... Olisi varsin suotavaa, että paneutuisin aiheeseen ja kirjoittaisit tähän ihan itse perustellun argumentin ihailemasi pelimonopolin puolesta. Tarjoamasi linkki ei sitä valitettavasti tehnyt.


Vieras

#133 Re: Re: Re:

2011-07-09 18:29:38

#129: - Re: Re:

Itse pelaan Omahaa pot limittinä ja se on tällä hetkellä Texas Holdemin jälkeen toiseksi suosituin muoto pokerista. Todella toiminnantäyteinen ja hauska peli, jonka parissa harvoin tylsistyy. Pelien löytäminen onnistuu kuitenkin vain suurimmilta saiteilta ja isoimmista pokeriverkoista, jonne valtaosa maailman pelaajista on tervetulleita pelaamaan. Mitenkähän RAY voisi tarjota meille harrastajille pelejä, kun suurimmissakaan verkoissa ne eivät pyöri kellon ympäri? Tämä siis toiseksi suosituimman pelimuodon kohdalla, harvinaisempia pokerin muotoja harrastavien kohdalla siirtyminen RAY:n monopoliin olisi täysi kuolinisku, koska pelaajia ei vain löytysi kaikkiin pelimuotoihin, kun holdemissakin määrät ovat varsin vähäiset.