Turvetuotantoa/turvepeltojen raivaamista ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti

61

#975 Re: Re: Re: Luonnonsuojelijat luonnon suojelijoina?

09.04.2014 10:25

Vastaukset


Vieras

#976 Re: Re: Re: Re: Luonnonsuojelijat luonnon suojelijoina?

2014-04-09 18:23:36

#975: 61 - Re: Re: Re: Luonnonsuojelijat luonnon suojelijoina?

Olen kyllä havainnut, että rankkasateiden jälkeen kotoinen jokiveteni muuttuu hirveäksi kuraksi. Sitä ei noin sadan hehtaarin turvetuotantoalue pysty millään ilveellä tekemään.

Kirjoittajalle on selvästi uskon asia, ettei kura voi tulla turvesuolta - kävisi joskus katsomassa mistä se tulee.

 

Puukaan ei toistaiseksi useimmissa voimaloissa pala tehokkaasti ilman kuivaa tukipolttoainetta, joka on yleensä turve.

Puu palaa erinomaisesti ilman turvettakin, mutta esim. turpeen yhteiskäyttö suojaa laitteita jossakin määrin - ei se niistä silti ikuisia tee. Turvetta tarvitaan tähän tarkoitukseen varsin vähän ja se ei ole välttämätöntä kaikissa kattiloissa.

 

Hyödyt voittavat päästöt moninkertaisesti.

Hyötyjiä ovat turpeen kaivajat ja käyttäjät - haitankärsijöinä ihan muut tahot!!!

 

Luonnonsuojeluliike yrittää naulita luonnon täsmälleen nykytilaan estäen luonnon luontaisen kiertokulun ja kehittymisen, mikä on omiaan kuvaamaan ihmisen ahneutta ja vallanhimoa.

Millähän kirjoittajan mielestä luonnonsuojelijat estävät luonnon hoitamasta itse asiansa. Luonnonsuojeluliikkeet pyrkivät nimenomaan siihen, että jättettäisiin luonto hoitelemaan asiat itse - ei ihminen osaa tehdä mitään paremmin kuin mitä tämän kaiken luoja on alunperin tarkoittanut. Kaikki ihmisen tekemä kuvastaa juuri tuota ahneutta ja vallanhimoa!

 

Ihminen tarvitsee luontoa, mutta luonto ei tarvitse ihmistä.