Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Kommentoitu viesti


Vieras

#1

26.02.2015 04:53

Tähän asiaan voi jokainen aikuinen puuttua, kun näkee kiusaamista. Ja jos ei ole varma onko tilanne kiusaamista, niin kysäisee lapsilta/nuorilta että mitäs puuhaatte, onko kaikilla kaikki ok? Itse avaan kyllä suuni ja kysyn. Ollaan siis näkeviä, kuulevia ja puuttuvia aikuisia

Vastaukset

duudsonit asialle

#3 Re:

2015-02-26 08:01:22

#1: -  

 Minä olin avustajan sijaisena yläkoulussa reilun kuukauden. Puutuin tilanteeseen, joka minun silmissäni näytti kiusaamiselta, mutta kaikki osapuolet väittivät kyseessä olevan vitsi... 
Paha sanoa... En ollut siellä töissä niin kauan, että olisin ehtinyt tilannetta seuraamaan. 
Puhuin asiasta opettajalle, mutta siihen se luultavasti jäi.

pipsa

#11 Re:

2015-02-26 21:55:52

#1: -  

 Olen aivan samaa mieltä ,jokainen voi puuttua asioihin ,kiusaamisen lopettamiseksi  !

Kiusattu

#54 Re:

2015-03-03 11:08:53

#1: -  

 Koulukiusaamisesta täytyy tehdä Suomessa rikos niin saa kiusattu oikeutta!

hmy

#55 Re:

2015-03-03 16:49:07

#1: -  

 Niin kauan, kuin on nettikiusaamista, ilkeilyä ja mustamaalausta meillä aikuisilla on turha toivoa lasten olevan viisaampia. Aikuiset tuhoavat jopa avioliittoja juoruineen ja samaa kotoa opittua kaavaa lspset toistavat. Tätäkin jakavaa useampi todella häiriintynyt kiusaaja. Olisiko peiliin katsomisen aika??

Kiusaamiselle stop

#89 Re:

2015-03-04 14:09:26

#1: -  

 Opettajilla pitäisi olla enemmän valtaa ja halua puuttua kiusaamiseen. Eikä aina hyssytellä uskaltamatta sanoa kiusaajille mitään. Jos olis kovemmat keinot käytössä, kiusaaminen vähenisi. Nykyisin kiusattu esim. joutuu vaihtamaan koulua sen sijaan että kiusaaja(t) pakotettaisiin esim. rehtorin toimesta vaihtamaan koulua erottamalla heidät joko määräajaksi tai kokonaan. Ihme meininki.

Suomalainen yhteiskunta on rakenteeltaan sellainen että siellä ajatellaan että kiusaaminen on ihan ok ja hyvä juttu eikä sille mitään voi. Kyllä sille voi jos tahtoa on! Onko?

Netin keskustelupalstoillakin kiusaaminen sallitaan, sen sijaan jos laittaa puolustelevan kommentin kiusaajia vastaan, sitä ei julkaista tai se poistetaan. Reilua, eikö?

Jiizee

#156 Re:

2015-03-04 21:10:48

#1: -  

 Jokainen koulukiusaustapaus on liikaa.

Myös kiusaajaa pitää ohjata oikeaan suuntaan ja auttaa joko pakolla tai yhteistyössä oikealle tielle.

jokainen nuori on kasvunsa alussa ja taimi, jokaista nuorta tulee kuunnella ja kasvattaa ottamaan vastaan antoisa ja rikas elämä. Peace and love 


Vieras

#203 Re:

2015-03-05 12:37:40

#1: -  

Viestittäminen tämän asian suhteen on vähän epäselvää eli en osaa tähän ottaa kantaa paljon kun en tiedä mihin tämä viestini ylipäänsä menee mutta reaktioni joka tapauksessa oli ja on:

Onneksi minulle ja perheeni (2+2 teiniä) kohdalle ei ole ainakaan toistaiseksi "osunut" kiusaamista (joka on useimmiten sattumanvaraista käsittääkseni) --muuta kuin tyttäreni kohdalla hänen (entisten) kavereiden tekemää kiusausta joka ei ole lähelläkään Arjan ja hänen perheensä kokemaa...

Tämä tapaus on ollut Uudellamaalla jossa itsekin asumme. Tapahtuu tällaista missä tapansa Suomea tai maailmaa on tämä järkyttävää.

Kuoleman aiheuttaneet tekijät ovat varmaan ja toivottavasti kärsineet teostansa; toivon etteivät syyllisen tai syyllisten vanhemmat ole tulleet tietoisiksi surmasta, koska siinä tapauksessa olisi minun ainakin hyvin paljon vaikeampi käsittää koko ratkomatonta asiaa.

Sara Espoosta

Entinen kiusattu, nykyinen työkyvytön..

#452 Re:

2015-11-08 17:11:03

#1: -  

 Koulumaailmasta

1990-luvulta, opettajien ja koulun johtajien käyttäytymisestä et minussa olisi se vika kiusaamiseen, kiusaaja väitti kotona minun kiusanneen häntä, porukat uskoi sen, lopulta se valkeni ikävän takaa-ajoepisodin jälkeen et asia on niin et kiusaaja oli valehdellut, ei saatu kuria aikaan kun pistivät voimattoman surkean naisopettajan paimentamaan poikaporukkaa, jossa minuun kohdistui koko porukan henkinen ja fyysinen väkivalta, olin jatkuvasti se joka surullisin mielin lähti koulusta pois, yhtäkään kouluaikojen päivää en halua muistella ku ne on kaikki väkivallan täyttämiä, harmitttaa sanoa että olen erittäin katkera kyseisen ajan rehtoreille.