Koiran vapaana pitämisestä kovemmat rangaistukset!

Kommentoitu viesti

ei kai sittenkään kaikki ?

#14 kimppuun ne kaikki käy !!!

28.04.2015 22:30

Koira on suunnilleen sitä, mitä siitä omistaja on tehnyt. Yksilöitä ne kuitenkin ovat kaikki, sekä koirat että omistajat yhtä lailla.

Luulen, että naapurillani on erään edellämainitun kommentin kaltainen koiratapaus. Se tempoo ja ärisee aina kun hän kulkee sen kanssa pihalla ja pihalla on samalla muita. Uskon, että se tulisi päälle jos irti pääsisi.

Ei kaikki koirat kuitenkaan irtilaskettuina karkaa holtittomasti näkymättömiin, saatika sitten ihmisten kimppuun.

Olen varmaan jonkin sortin kukkahattutäti, kun en usko koirani koskaan hyökkäävän kenenkään kimppuun, ja olenkin yksi niistä, jotka pitävät koiraa taajama-alueella irrallaan. Esimerkiksi jossain taajamametsässä ulkoillessa annan koirani usein kävellä hihnasta irroitettuna.

Valitettavasti paljon on koiria, jotka on alunperin otettu vääristä syistä, väärään elämäntilanteeseen, kyseiselle omistajalle sopimattoman rotuisena, kouluttaa ei osata eikä viitsitä opetellakkaan, ei jakseta liikuttaa tarpeeksi, tai sosiaalistaminen on kokonaan unohtunut tietämättömyyttään tai muuten vain. Näin häiriökoira on valmis. Vika on omistajassa. Omistaja, tai se joka koiraa tosiasiassa joutuu ulkoiluttamaan ja muutenkin hoitamaan, voi lisäksi olla hyvin tietoinen ongelmista ja jo aivan turhautunut tilanteeseen, joten ylimielinen pienestäkin kommentoinnista heti suuttuminen on jopa aivan ilmeinen puolustusreaktio.

Vastaukset

ponks

#22 Re: kimppuun ne kaikki käy !!!

2015-05-26 21:26:57

Perttu Lehtinen
Adressin tekijä

#25 Re: kimppuun ne kaikki käy !!!

2015-05-30 06:41:09

#14: ei kai sittenkään kaikki ? - kimppuun ne kaikki käy !!! 

Laissa ei ole sellaista pykälää, että jos omasta mielestä koira on kiltti niin sitä saa pitää vapaana. Eli pidäpä sinäkin vain koirasi kytkettynä äläkä yllytä rikokseen! Millä tavalla olet kouluttanut koirasi pysymään etäällä linnunpesistä? Aivan - et mitenkään.

Koiran pitäminen vapaana tuntuu muista ihmisistä vähän samalta kuin jos minä kulkisin ulkona ladatun haulikon kanssa ja osoittelisin sillä muita ihmisiä naamaan. Koiranomistajien logiikalla tässä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, koska minä olen kiltti enkä oikeasti aio ampua ketään. Koiranomistajilla on jonkinasteinen henkinen vamma, koska he eivät pysty tai halua ajatella asioita muiden ihmisten (ja eläinten) näkökulmasta. Todella itsekästä toimintaa!


Vieras

#50 UGH,GIRe: kimppuun ne kaikki käy !!!

2016-04-23 11:29:50