Adressi Vantaan erityisluokkakeskittymien purkamista vastaan

Kommentoitu viesti


Vieras

#4 Re: .

04.10.2011 21:11

 

Meillä Vantaalla ei ole erityislapsia. Meillä on lapsia, joilla on erilaisia tuen tarpeita. Esimerkiksi tarve saada erityistä tukea. Tämä onnistuu mainiosti omassa lähikoulussa, jossa on myös valtavasti osaamista, koulun ja kodin yhteistyön onnistumiselle on hyvät edellytykset ja jokainen lapsi pääsee samaan kouluun kuin muut ikätoverinsa. Vähemmän segregoivaa, enemmän osallistavaa. Sitä minä ainakin toivon omille lapsilleni. Uudistuksella halutaan taata lapselle eheä koulupolku ja tuoda tukija resurssit lapsen luo.

Vastaukset


Vieras

#5 Re: Re: .

2011-10-04 22:44:02

#4: - Re: . Vastustakaamme tällaista idiotismia. Kaikkia lapsia ei vaan pystytä opettamaan siinä lähikoulussa, koska tarvittavaa osaamista ei riitä joka kouluun. Myöskään tavoitteet eivät voi olla samat kaikilla. Kahden vammaisen ja yhden "normaali"lapsen äitinä en koe, että vammaisten lasten opettaminen samassa luokassa ikätovereidensa kanssa, on kenenkään etu. Hitaammin etenevä oppilas joko jarruttaa koko luokan oppimista tai sitten kokee huonommuutta, koska ei kykene samaan kuin luokkatoverinsa.
Ihmisillä, jotka suunnittelevat tällaisia muutoksia, ei ole realiteetit ihan hallussa.

 

erit.lapsen vanhempi

#6 Re: Re: .

2011-10-05 07:54:15

#4: - Re: . 

 Sinulla on ollut koko ajan tähän mahdollisuus,kun noin kovin sitä haluat.Minä en halua!

Rip of

#17 Re: Re: .

2011-10-08 00:10:05

#4: - Re: .

Eheä koulupolku ? Onnea. Tuskin onnistuu lapselle, joka on kiusattu lähes itsemurhan partaalle oman erilaisuutensa vuoksi. Tukijaresurssit todellakin tuodaan lapsen luokse. Joka päivä. Eri aikaan. Eri luokkaan. Eri ryhmiin.

Lause:Meillä Vantaalla ei ole erityislapsia. Meillä on lapsia, joilla on erilaisia tuen tarpeita. Esimerkiksi tarve saada erityistä tukea.

En tajua lausetta. Ehkä tarvitsen itse erityistukea tai erityistä tarvetta tai edes lapsille turvallisen kouluyhteisön.... tai edes armoa näitten päättäjien erityisissä säästötalkoissa.


Vieras

#35 Re: Re: .

2011-10-17 08:28:02

#4: - Re: .

Eli sinua ei haittaa että luokassa jossa on 25+ oppilasta muutama erityisoppilas ja luvatut resurssit (mitä ei muuten löytynyt kouluihin normi luokille silloinkaan kun Veromäen koulusta löytyi paikkoja) lopen uupunut opettaja jolta vie kaikki voimat tulla toimeen tämän kaiken taakan kantaminen ja vaatimukset täyttä kaikki mahdolliset kaavakkeet normit erityislasten kohdalla. Se kaikki on pois sinun lapsesi opetuksesta!

Olen myös kahden erityiluokalla olevan lapsen äiti ja tiedän että tavallisesa koulussa, meillä siis oli kyseessä Leppäkorven koulu ei ymmärrys riittänyt ei opettajan, rehtorin tai kuukuasittain vaihtuvien tukiopetusta antavien kohdalla. Koulussa joustiin palavereissa, moitittavina joka kuukausi vähintään 2 kertaa. Koulumenestys oli ihan nollissa lapsella ja vanhempanakin paikka selvä. Sen jälkeen kun saatiin Veromäestä paikka on numerot nousseet 8,9,10 niitä ei nähty silloin edellisessä koulussa missä kysttiin aamusta iltaan , mikä sua vaivaa? Minun lapset saivat mahdollisuuden mutta olen vaan niin surullinen sen puolesta että seuraavilla ei tätä mahdollisuutta ole, ette vaan voi ymmärtää mitä tämä tekee lapsen itsetunnolle.