Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Kommentoitu viesti

luterilainen

#3982 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen ainoa todellinen turva on Jumalassa, vaan sitä ei monet tiedä

20.04.2020 20:27

#3981: luterilainen - Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen ainoa todellinen turva on Jumalassa, vaan sitä ei monet tiedä 

Pyhä Raamattu

Ensimmäinen Johanneksen kirje (1. Joh.) 1:8-10
"8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä. 9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."

Vastaukset

luterilainen

#3984 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen ainoa todellinen turva on Jumalassa, vaan sitä ei monet tiedä

2020-04-22 10:46:57

#3982: luterilainen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen ainoa todellinen turva on Jumalassa, vaan sitä ei monet tiedä 

Jeesus on historiallinen henkilö. Myös Raamatun ulkopuolinen lähde, historioitsija Josefus, kertoo Jeesukseen liittyvistä asioista. Itse en ole tähän Josefukseen perehtynyt.

Jeesus annettiin sitten lopulta roomalaisten käsiin, roomalaisilla oli ristiinnaulitsemis käytäntö.
 
Pyhä Raamattu
Evankeliumi Luukkaan mukaan (Luuk.) 23:13-25
Jeesus tuomitaan kuolemaan
 
"13. Pilatus kutsui koolle ylipapit, hallitusmiehet ja kansan 14. ja sanoi heille: "Te toitte tämän miehen minun eteeni syyttäen häntä kansan villitsijäksi. Minä olen teidän läsnä ollessanne tutkinut häntä enkä ole todennut häntä syylliseksi mihinkään, mistä te häntä syytätte. 15. Ei myöskään Herodes, sillä hän lähetti tämän miehen takaisin meidän eteemme. Hän ei ole tehnyt mitään, mistä ansaitsisi kuoleman. 16. Kuritettuani häntä minä siis päästän hänet vapaaksi." 17. Hänen oli näet aina juhlan aikana vapautettava heille yksi vanki. 18. Silloin he huusivat kaikki yhdessä: "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!" 19. Barabbas oli heitetty vankilaan kaupungissa puhjenneen kapinan ja murhan takia. 20. Pilatus puhui heille uudestaan, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen vapaaksi. 21. Mutta kansanjoukko huusi vastaan: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!" 22. Pilatus puhui heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole löytänyt mitään syytä tuomita häntä kuolemaan. Kuritettuani häntä minä siis päästän hänet vapaaksi." 23. Mutta he painostivat Pilatusta kovilla huudoilla vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi, ja heidän huutonsa pääsivät voitolle. 24. Niin Pilatus päätti, että heidän vaatimuksensa täytetään. 25. Hän vapautti miehen (Barabbaan), jota he vaativat ja joka oli heitetty vankilaan kapinan ja murhan takia, mutta Jeesuksen hän antoi alttiiksi heidän mielivallalleen."
 
Oikeustermeillä sanottuna tässä tapahtui oikeusmurha! Syytön ja viaton tuomittiin rangaistukseen.
 
Jeesus heräsi kuolleista. Oikeasti. Ruumiillisesti. Ensin hän kuoli väkivaltaisen kuoleman. Kolmen päivän päästä hän virkosi Jumalan voimasta ruumiillisesti uuteen kuolemattomaan ja katoamattomaan elämään. Hän on elossa! Oikeasti. Ei vain kertomuksessa.