VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti


Vieras

#1220 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olen pettynyt

15.01.2012 12:10

#1209: - Re: Re: Re: Re: Re: Olen pettynyt

"...Etkö sinäkään nyt hyvä ihminen ymmärrä että kyse ei ole aikusen ihmisen pelosta, vaan halusta suojella kotieläimiä ja lapsia, jotka pelkäävät mennä kouluun, harrastuksiin, mihinkään..."

Vastaus tähän edeltävään:

Minkätakia tällä hankkeen sivuilla on sitten mummoja 1800- luvulta puhumassa, siitä kuinka sudet hyökkää... Välillä tuntuu, että rajan pinnassa asuvilla ihmisillä menevät Venäläiset ja sudet sekaisin! Jos hyökkäyksiä oikeasti olisi, asioille tehtäisiin jotain. Juuri siksi on olemassa laki. Siksi, että sitä eivät pienet kansanryhmät ala itse ottamaan käsiinsä. Susien salakaatoja on olemassa, kuten tälläkin sivustolla monet kehuskelevat. Kaikki tämä perustuu pelkoon, ja siihen ilmapiiriin jota luodaan suden ympärille! Vanhoihin kansansatuihin isoista pahoista susista ja punahilkoista. Lapset pelkäävät siksi, että aikuiset ja mummelit kertovat noita juttuja. Lapselle voi aivan yhtähyvin opettaa asiallista tietoa koiraeläimestä nimeltään Susi, joka on osa Suomen luontoa. Ei susi ole mikään venäläisten sota-aikojen ja nälkävuosien ilmentymä. Annetaan sen elää naapureinamme ja opetetaan lapsia asianmukaisesti olemaan tekemisissä susien kanssa (=lapsina ei ollenkaan ja aikuisina, vaikka luontosamoojina ilman pelkoa). Pienempinä ohjataan heidät turvallisesti läpi lapsuuden, ilman oppeja siitä, kuinka 'pelottavat lapsia syövät sudet' on tapettava. Mikä esimerkki se on lapselle? Tappamaan, tappamaan. Tämä on se, joka lasta pelottaa: isi tuo metsästä verisiä eläimiä kotiin. Sitten lapsi alkaa samaistua tähän eläimeen, ja näkee itsensä saman lailla tapettuna. Tappaminen ja pelko opitaan kotoa, ei susilta. Pidetään lapset vaan erossa koko metsästys- ja tappoasioista, niin pelottomampia aikuisia kasvaa. Terv. Paljon verisiä eläimiä nähnyt metsästäjän tytär

Vastaukset


Vieras

#1254 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olen pettynyt

2012-01-16 11:23:04

#1220: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olen pettynyt Terv. Paljon verisiä eläimiä nähnyt metsästäjän tytär

Taitaa jollain olla isi-trauma? Mitähän kirjoittajan kotona on tapahtunut? Ankara lapsuus, vai jotain ihan muuta...