Thyroid ja Armour Thyroid KELA-korvattaviksi

Kommentoitu viesti

KatjaS
Vieras

#7 Re: Re: Ei ollut apua thyroxiinista

13.12.2010 08:05

#5: Vieras - Re: Ei ollut apua thyroxiinista 

Kiitos Eeva! Täytyy toivoa että oikeus toteutuisi ja kaikilla olisi mahdollisuus kokeilla lääkettä.

Hinnan lisäksi esteenä on todellakin lääkäreiden tietämättömyys vaihtoehdosta. Eräskin lääkäri oli samaa mieltä kuin "kyrsiin" lääkäri, sanoi että armourilla on vaan blasebo vaikutus ja thyroksiini on ainoa mikä toimii. Hah, joo blasebon takiahan tässä syödään kallista lääkettä, lähes ilmaisen lääkkeen tilalla. Keksisin kyllä montaa muutakin ostettavaa kuin lääkeet.

Vastaukset

Eva West/Vaasa
Vieras

#9 Re: Re: Re: Ei ollut apua thyroxiinista

2010-12-14 00:45:18

#7: KatjaS - Re: Re: Ei ollut apua thyroxiinista 

Mulla on onneksi hyvä lääkäri mutta mitä tapahtuu kun hän jää eläkkeelle? Kauhee ajatus.Mulla tää on ollut koko elämän mutta nyt vasta hoidetaan kun on aina ollut arvot rajoilla ja lääkäreiden mukaan terve kun pukki,vähäsen lihava vaan,just hyvä selitys.Vaikka olin puoli kalju ja vaivoija lähes 40 eri niin ei mitään vikaa.Sain jossakin vaihetta ruotsalaisen lehden käteen,äitin antaman  missä nainen kertoi semmoisen tarinan että tuntui kun itse olisin sen kertonut.Hän oli tullut ruotsista Karin Munsterhjelmin vastaanotolle kun oli kans saanut samaa tieto itsellen kun mitä nyt sitten lehdessä jakoi.Siitä lähti mun homma.Tokin pyysin ensin lääkäriltä Thyroxiinia jotta näkisin että onko vaikutusta ja onkos sitten sitä vajaatoimintaa.? Olin niin huonossa kunnossa että 25 mikrogramman pilleri oli liikaa,piti ottaa puoliska.Mulla meni vuosi ennenkun oli 1 aikuisen pillerissä eli 100 mikrogrammaa.Väsymys hävisi mutta kaikki muu vaiva+läskit jäi :(.Sitten löysin Ullan joka jo ekalla tapaamisella kertoi vaihtoehdon.Ja nyt olen tässä.2.5 kk Armourilla ja olo on ihan eri,mulla vaan menee kauan kun mun kroppa ei kestä nopeaa nostoa,pitää edetä samoin kun thyroxiinilla,ehdin sen jo kokea...Mutta lähdinkin sitten alusta kun aloitin Armourin,eli thyroxiin pois ja toista kehiin.Toki se suuri väsymys palasi mutta meni oh 4:ssä viikossa.Nyt täytyy sanoa että eiköhän tämä tästä.Oli jopa teatterissa,ja pysyin hereillä koko 3 tuntia :D,ei ennen olisi ollut näin.Kaikille tsemppiä ja hyvää joulua.Jos joku haluaa olla yhteydessä ja vaihtaa kokemuksia tästä aiheesta niin laittakaa s-postia tulemaan. eva.west@pp1.inet.fi