Kannabiksen laillistamiseksi

Kommentoitu viesti

Teemu

#13 Re: Kysymys Tiina Viillokselle

10.10.2012 13:38

#8: Vieras - Kysymys Tiina Viillokselle

Viestissä on enemmän valhetta kuin asiaa. Yksikään päihde ei ole hyväksi kasvavalle lapselle - tästä voitaisiin katsoa viimeisimpänä esimerkkinä "es-jonneja" joilla kofeiini pärisee. Kyllä, antaisin todellakin lapseni mielummin käyttää kannabista, joka on psykoaktiivinen päihde eikä omaa tunnettuja haittavaikutuksia höyrystettynä tai syötynä. Alkoholi, vaikka onkin laillista, on paljon lähempänä heroiinia. Molemmat ovat keskushermostoa lamauttavia päihteitä.

 

Kannabista ei todellakaan ole todettu paljon pahemmaksi "huumausaineeksi" kuin alkoholi, tupakka. Päinvastoin. Alkoholi on todettu maailman haitallisimmaksi päihteeksi, mutta silti täällä pohjolassa ollaan ylpeesti kännissä. Yleisesti käytetty lääke bentsodiatsepiini, jota käytetään mm. ahdistuksen, unettomuuden, masennuksen ja alkoholin vieroitusoireiden hoitamiseen on yhtä vaarallista käyttäjälle kuin kannabis. Päivittäisiä käyttäjiä arvioidaan olevan 4% suomalaisista, samaa luokkaa kuin kannabiksen käyttäjiä. Bentsot kuitenkin aiheuttavat vakavaa riippuvuutta ja lääkityksen lopettaminen on aina tehtävä valvovan lääkärin suostumuksesta.

Vastaukset


Vieras

#14 Re: Re: Kysymys Tiina Viillokselle

2012-10-11 07:48:43

#13: Teemu - Re: Kysymys Tiina Viillokselle

Ai minun viestissä enemmän valhetta kuin asiaa? :D Sehän on täynnä kysymyksiä, miten luet kysymykset valheeksi? :D Ja siksi juuri kyselen asiasta koska en itse ole ollut missään tekemisissä tähän kannabikseen, ja jos joku tälläisen lakialoitteen tekee niin kyllä minun mielestäni se pitäisi osata perustella pikkaisen paremmin kun mitä Tiina on tässä tehnyt. Ja ei ole minun asia lähtee ettimään tietoa, kyllä sen tiedon pitäs olla tässä valmiina. Mutta kiitos Teemulle, sinun vastauksesi kertoi jo enemmän asiasta. Mutta minua vaan kiinnostaa miksi se on laitonta ja alkoholi ei? Jos se alkoholi on kerta pahempi päihde. Pakkohan siihen on syy olla. Ja Tiina ei ole vieläkään vastannut tarkoittaako hän lääkkeeksi laillistamista vai kaikkien käyttöön? On vähä ristiriitoja tässä.

mjk420

#53 Re: Re: Kysymys Tiina Viillokselle

2016-05-26 03:59:50

#13: Teemu - Re: Kysymys Tiina Viillokselle 

 Siitä saisi vielä 3xvahvempaa vaneria, pystyy tekee poltto öljyä,vaatteita plus paras puoli kun kukka tarjoo pikku kännit. Maa perää putsaa oikein hyvin samoin ilmaa. Joten vehreeks suomi! Päättäjät pää pepusta pois! Enää ei ole puuvilla pohattoja jotka ovat katkeria tää on 2000. No taitaa päättäjillä olla orioniin ja muihin sijoituksiin olla näpit pelis.