Haagan Alppiruusupuiston ilta-auringon eteen ei kerrostaloja

Save the sunsets in Haaga Rhododendron Park!

Haagan Alppiruusupuisto on ympäri vuoden kaupungin kauneimpia ulkoilualueita. Kesän kukinta-aikaan ainutlaatuinen puisto on vetovoimainen turistinähtävyys, joka vetää kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Nyt Alppiruusupuiston länsireunan Paatsamatien toiselle puolelle on kaavoitettu 6-kerroksisia taloja, jotka peittävät tuntikausien ilta-auringon upeimmalla, eksoottisen viidakkomaisten 5-6 metristen rodojen alueella.

alppiruusupuistonauringonlasku.blogspot.com valokuvia suunnitelman vaikutuksista puistossa.

hel.fi/suunnitelmat --> "suunnitelmat kartalla" ,kaavasuunnitelmat löytyvät kartasta aluetta klikkaamalla.

Vaadimme, että kaksi eteläisempää kerrostaloa neljästä suunnitellusta on Paatsamatien kaavaehdotuksesta kokonaan poistettava. Nämä 2 taloa sijoittuisivat naapuripuiston rinteeseen ja tukkisivat samalla kulun tähän kapeaan kalliopuistoon. Nykyisen varastorakennuksen tontille suunnitellut toiset kaksi kerrostaloa sopii rakentaa.

The City of Helsinki, together with a private construction company, plans to block the evening sun rays from the famous Haaga Rhododendron Park. Two apartment buildings are seen as more valuable than the pleasure, delight and refreshment of tens of thousands of citizens and tourists.

We demand that two most southern apartment buildings be deleted from the Paatsamatie land use plan. These two buildings would be located in the slopes of the neighbouring park and block access from one park to the other.
Two out of four apartment buildings would fit in the current industrial plot.

Hilkka Ylihärsilä    Ota yhteyttä adressin tekijään