Hallitus vaihtoon

Pääministeri Matti Vanhasen hallitus toteuttaa määrätietoista riistokapitalistista politiikkaa. Ihmisellä ei ole enää arvoa. Kemijärven Stora Enson kannattavaa tehdasta ajetaan alas, Nokian karavaanikapitalismille ei tehdä mitään. Vaikka valtio on enemmistöomistaja Stora Ensossa, silti perustellaan puuttumattomuutta vähäisellä vallalla vaikuttaa.

Vanhanen vieraili Kemijärvellä su 27.1.2008 tuliaisinaan ”pehmeää myötätuntoa”. Se ei lohduta, kun työpaikka lähtee satojen ammattilaisten alta ja tilallekin on tarjottu vain liimapalkkituotantoa, jonka tulevaisuus on hyvin epävarma, sillä tätä tuotantoa on Suomessa jo tarpeeksi.

Kemijärvellä aiotaan lakkauttaa myös joitain kouluja, joten tässäkin ”riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa”. Porvarihallituksella ei tunnu olevan tunnontuskia, tekipä se mitä hyvänsä. Vanhanenkin on niin kauas kansasta etääntynyt, että kun asiaa olisi, juostaan karkuun. Kymmenien poliisien on oltava turvaamassa mitättömän nollan änkytystä ja pakenemista kansalta.

Bill Gatesin kanssa käydyn neuvottelun hedelmä, ilmainen Microsoftin Live@edu, koulun ja kodin yhteistyötä kehittämään tarkoitettu ohjelmisto, joka tulisi kaikkiin kouluihin, on sekin kaukana oikeudenmukaisuudesta. Vanhanen palkitsee ensin Noormarkun avoimen lähdekoodin projektin, sitten hankkii ohjelmiston ylikansalliselta Microsoftilta (suljettu lähdekoodi). Osoittaa hyvin, kuinka asiantuntematon henkilö on kyseessä.

Enempää perusteluja tuskin tarvitaan, jokainen ymmärtänee mistä tässä adressissa on kyse. Työväenaatteelle uusi nousu ja hallitus vaihtoon (nykyinen ei ansaitse palkkojaan)!

Muokkaukset

28.1.2008 - Kirjoitusvirheitä poistettu. Linkit avoin ja suljettu lähdekoodi lisätty.
29.1.2008 - Otattehan huomioon, ettei ole suositeltavaa käyttää "älä julkista allekirjoitustani"-toimintoa. Ellet halua etu- ja sukunimeäsi jo tässä vaiheessa julkiseksi, on adressi parempi jättää allekirjoittamatta.