Halvemmat Bussiliput Jyväskylään

Jyväskylän bussilippujen hinnat ovat aivan liian kalliita. Niitä pitäisi alentaa. Erittäin monet ihmiset ovat riippuvaisia busseista päästäkseen töihin tai kouluun. Täällä asuu paljon opiskelijoita. Korkeat hinnat ovat rankkoja etenkin opiskelijoille, sillä heidän tulonsa ovat yleensä alhaiset ja menot korkeat. Korkeat hinnat vievät meiltä rahat, kunnes niihin ei ole enää varaa, etenkään niillä, jotka asuvat tasataksa-alueen ulkopuolella, ja joidenka bussimatkat kertyvät erittäin kalliiksi kilometri kerrallaan.

Jyväskylässä tämän hetkinen aikuisten kertalippu maksaa 3,30 € päiväsaikaan 6 kilometrin alueella, ja lasten lippu 1,70 €. Aikuisten kertalipun hintaero on huomattava verrattaessa muihin kaupunkeihin, kuten Helsinkiin (2,70 €), Turkuun ja Tampereeseen (2,50 € molemmat). Lisäksi Jyväskylässä ei pääse lastenvaunujen kanssa bussissa ilmaiseksi, toisin kuin useimmissa muissa Suomen kaupungeissa. Ei ole myöskään kovin harvinaista, että bussi myöhästyy tai jää tulematta kokonaan, eikä palvelukaan ole kovin korkealaatuista.

Asialle on pakko tehdä jotain. Hintoja ei voi aina vaan nostaa!

Allekirjoita ja edesauta Jyväskylän kalliiden bussilippujen hintojen halventamista tänään ja tulevaisuudessa! Pyydä myös kaverisi mukaan ja levitä asiaa eteenpäin!

Jyväskylän kalliita bussilippuja vastustaa myös yhteisö Facebookissa: https://www.facebook.com/HalvemmatBussiliputJKL