HARJUN NUORISOTALOA EI SAA LAKKAUTTAA Osa 3

Edit: 1.10.2019. Asiasta on tehty myös kuntalaisaloite.

Kuntalaisaloite

HARJUN NUORISOTALOA EI SAA LAKKAUTTAA Osa 3

Harjun nuorisotalon toimintaa uhkaa jälleen lopettaminen. Viimeksi asia oli esillä vuosina 2008 ja 2010. Mittava vastustus kaupunkilaisten ja kulttuurikentän taholta esti sulkemisen.

Nyt kaupunkin on ilmoittanut tiedotteellaan että Harjun toiminnot ollaan siirtämässä tammikuusta 2020 alkaen nuorisopalveluiden muihin tiloihin.
- Muutos liittyy moneen asiaan, kuten rakennuksen kuntoon ja kulttuurisen nuorisotyön laajenemiseen eri puolille Helsinkiä, kertoo nuorisoasiainjohtaja Mikko Vatka.

Lue Ylen juttu Harjun lopettamisesta

Jos Harjun nuorisotalon toiminta lopetetaan jää kantakaupunpunkiin iso nuorisotyöllinen aukko. Ruoholahden, Pikku- Huopalahden, Pasilan ja Arabian välissä on kaksi paikkaa. Toinen on Glorian uusi paikka Tiivistämö ja se poikkeaa toiminnaltaan paljon Harjusta. Ainoa talo joka jää jäljelle on Punavuoden asukastalo Betania, mutta sekin on yhteiskäytössä oleva pienikokoinen talo jossa on muutakin toimintaa nuorisotyön lisäksi.

Kaupungin on edistettävä nuorten kulttuuri- ja taidekasvatusta, eikä heikennettävä sen laatua, mitä nyt ollaan tekemässä jos Harjun erikoisnuorisotalon toiminta hajautetaan eri puolille Helsinkiä. Nuorille on tarjottava edelleen laadukasta taidepainoitteista nuorisotyötä sitä varten suunnitteluissa asianmukaisissa tiloissa.

Harjun nuorisotalon lopettamisessa vedotaan myös rakennuksen kuntoon. Kaikki mahdolliset mittaukset on suoritettava nopeasti ja mittaustulosten on oltava läpinäkyviä, niin että ne ovat luettavissa Helsingin kaupungin päätösasikirjoista. Talon käyttäjillä on oikeus saada tietää mille mahdolliselle terveyshaitalle he ovat altistuneet kun talon huonoon kuntoon vedotaan.

Me allekirjoittajat vaadimme, että Harjun nuorisotalo jatkaa ansioitunutta nuorisotyötään kuten tähän asti ja kaupunki takaa käyttäjilleen turvallisen toimintaympäristön.

30.9.2019 Pia Parkkonen

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Pia Parkkonen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…