Harmaalinnan luonnonpolkujen säilyttäminen luonnonpolkuina

Porin Harmaalinnan asuinalueella on aloitettu kaupungin puistotoimen puolesta projekti, jossa muutetaan luonnonpolkuja sorateiksi (murske-, sepeli tai muu kova kiviaines). Puolet jokirannan polusta on jo muutettu soratieksi, loppu on suunnitelmissa muuttaa lähitulevaisuudessa.

Tämän adressin tarkoituksena on kerätä allekirjoituksia sorapolun vastustamiseen.  Sora on huonontanut lenkkeilymukavuutta ja maisemaa. Sora alustana on epäkäytännöllinen lenkkeilyyn aikuisille, lapsille ja koirille. Se on kovaa, terävää ja kivuliasta ihmisen ja koiran jalan alla, sekä rikkoo lasten vaatteita lasten kaatuessa. Moni harmaalinnan asukas on lopettanut polulla lenkkeilyn sorantien tulon jälkeen. Koirat eivät halua kävellä polulla enää, kun tassut rikkoontuvat soraan. Lastenvaunuilla tai muilla apuvälineillä kulku on soran myötä muuttunut todella haasteelliseksi. Maisemallisesti sorapolku ei sovellu myöskään muutoin luonnontilassa olevalle alueelle.

Me allekirjoittaneet haluamme, että soratie palautetaan luonnontilaan tai ainakaan sitä ei jatketa yhtään pidemmälle.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Liisa Oja voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…