Hevoshaan koulun tulevaisuus

Vantaa suunnittelee kouluverkon tiivistämistä. Yksi osa suunnitelmaa on Hevoshaan koulun lakkauttaminen ja oppilaiden jakaminen muihin alueen kouluihin.

Tällä hetkellä Hevoshaan koulussa on n. 430 oppilasta, ja ekaluokkalaisten ennakoitua suurempi määrä yllättää joka vuosi. Jos tämä oppilasmäärä jaettaisiin muihin alueen kouluihin tasaisesti, se tietäisi noin sadan oppilaan lisäystä jokaiseen kouluun. Tasainen jako on tuskin käytännössä mahdollinen, sillä kaksi neljästä jäljelle jäävästä koulusta on yläkouluja. Jaon toteutuessa oppilaita siirrettäisiin myös entistä nuorempana yläkoulujen tiloihin.

Alueen kouluverkkoa on jo karsittu. Nykyiset koulutilat natisevat liitoksistaan jo nyt. Päiväkodit pursuavat tulevia koululaisia. Uusia asuntoja ja asuinalueita rakennetaan ja suunnitellaan alueelle.

Me allekirjoittaneet emme halua, että Hevoshaan koulu lakkautetaan säästöjen nimissä.

Briefly in English:
The future of Hevoshaka school.
Vantaa is planning to cut down the number of schools in the name of savings. Contrary to claims, in reality the number of pupils in the Hakunila area is not diminishing. The schools and the daycares in the area are bursting with children as it is.
Please sign and share this appeal to spare the Hevoshaka school.