HIIHTO JA ULKOILUMAJA NAANTALIIN

Naantali on jo pitkään tunnettu liikunta ja urheilukaupunkina. Meitä erilajien ulkoilun ja liikunnanharrastajia on paikkakunnalla runsaasti ja liikunta-alueita on pidetty loistavassa kunnossa.

Naantalista on kuitenkin aina puuttunut liikunnanharrastajilta yhteinen tauko ja hengähdyspaikka. Raisiossa sekä Ruskolla sellaiset on palvellut liikkujia jo hyvin pitkään mutta täältä Naantalista.sellainen edelleenkin puuttuu.

Naantalin Metsä-luikkion retkeilyrannassa sijaitseva kaupungin omistama tarpeeton tyhjillään oleva vanha kesämökkirakennus.olisi kyseiseen tarkoitukseen ja sijainniltaan  loistava vaihtoehto  talkootyöllä ylläpidettävään hiihto ja ulkoilumajaan.

Talvikautena viereisellä merenlahdella hoidetaan loistavasti kaupungintoimesta luistelurataa sekä hiihtolatua joita käyttää suuri joukko liikunnan ja ulkoilun harrastajia naantalilaisten lisäksi myös muilta paikkakunnilta. Sekä kovassa käytössä oleva suovuoren kuntorata sijaitsee vain muutaman sadan metrin päässä. Lisäksi vieressä kulkeva Soiniementie on vuosikymmenten ajan ollut kävelijöiden ja lenkkeilijöiden suuressa suosiossa.

Myös koulu ja päiväkotiryhmien ulkoilu ja luontopäivinä kohde olisi lapsille siedettävän kävelymatkan saavutettavissa esim..makkaranpaistoon ja lähiluontoon tutustumiseen sekä lumettomana aikana majaa voisivat hyödyntää myös sopimuksen mukaan esim suunnistajat ja koirien uimarannankäyttäjät.

Retkeilyrannan viihtyisyys ja siisteys on heikentynyt ajoittain pahastikin paikalla tapahtuvan roskaamisen ja ilkivallan seurauksena. kyseinen ikävä ongelma todennäköisesti poistuisi mikäli ranta olisi vastuullisten talkoolaisten valvonnassa ja rantamökki sovittuina aukioloaikoina avoinna liikunnanharrastajien taukopaikkana.

Me Rauhallista ja siistiä virkistysaluetta arvostavat ihmiset vetoamme  Naantalin kaupungin Tekniseen johtajaan rannan säilyttämistä rauhallisena, siistinä ja turvallisena virkistysalueena. Helpoin ja  edullisin tapa olisi hyödyntää paikka edellä mainittuun tarkoitukseen.

Arto Manninen Riitta Tähtinen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Arto Manninen Riitta Tähtinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…