Hyvää johtamista jokaiselle suomalaiselle

Ratkaistaan muutama yhteiskuntamme ongelma: työurien lyhyys, talouden ja ihmisten alakulo sekä nuorten syrjäytyminen. Samalla hoidetaan Suomen ja yritysten talous kuntoon ja nostetaan kansallinen kilpailukykymme aivan uudelle tasolle.

Olen uneksinut siitä, että jokainen suomalainen saisi kokea hyvää johtamista!

Päivittäin lehdistä saa lukea, kuinka huonosti ihmisiä johdetaan. Keskusteluissa valitetaan, miten johtajat kohtelevat johdettaviaan. Harvoin saa lukea tai kuulee hyvästä saati erinomaisesta johtamisesta.

Olen kysynyt sadoilta johtajilta, haluavatko he olla huonoja johtajia. Yksikään ei ole myöntänyt. Olen kysynyt, ovatko he koskaan tunteneet ketään, joka haluaisi olla huono johtaja. Ei ainuttakaan.

Ongelma onkin siinä, ettemme osaa johtaa hyvin. Koulutusta hyvään johtamiseen ei juurikaan ole ollut ja parhaat opettajamme, hyvät esikuvat, ovat olleet aivan liian harvassa.

Tämä kaikki on muutettavissa. Opetetaan kaikille hyvän ihmisten johtamisen perusteet ja valjastetaan ne, jotka jo ovat hyviä johtamisessa auttamaan niitä, jotka haluavat kehittyä paremmiksi johtajiksi. Näitä esikuvia tarvitaan yrityksissä, julkisella sektorilla, hienossa koulutusjärjestelmässämme, urheiluseuroissa- ja joukkueissa sekä harrastustoiminnassa.

Unelmani jakaa jo useat sadat suomalaiset johtajat. Kun saamme muutaman tuhat hyvää johtajaa lisää työskentelemään aktiivisesti tämän asian puolesta, voimme kaikki olla onnellisempia. Hyvä johtajuus tuottaa onnea ja menestystä.

Emme enää uneksi, vaan teemme satojen suomalaisten johtajien kanssa joka päivä töitä sen eteen, että jokainen suomalainen saisi kokea hyvää johtamista! Muutos on alkanut.

Toni Hinkka, johtamisaktivisti