Ilotulitteiden myynti- ja käyttökielto Kajaanin kaupungissa

Kajaanin kaupungin tulee jatkossa kieltää kokonaan ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille ja niiden käyttö sekä ilotulitusten järjestäminen yksityishenkilöiltä kaupungin rajojen sisäpuolella.

Väärinkäytökset ja ilkivalta

Osa kansalaisista käyttää ilotulitteita aikoina, jolloin se on kiellettyä. Osa kansalaisista käyttää ilotulitteita kotirauhan häirintään ja räjäyttelemällä ilotulitteita tarkoituksellisesti siten, että ne rikkovat kuntalaisten kotien rakenteita tai muuta omaisuutta. Pahimmassa tapauksessa ilotulitteilla voidaan sytyttää tulipaloja.

Ilotulitukset aiheuttavat tarpeetonta äänihaittaa niin ihmisille kuin eläimille. Lisäksi ilotulitteiden jäänteet ovat jätettä, joka jää kaupungin siivottavaksi veronmaksajien rahoilla.

Mainehaitta

Jokavuotiset ilotulitukset ja eritoten ilotulitteiden väärinkäyttö ovat mainehaitta Kajaanin kaupungille.

Lainaus Kajaanin kaupungin verkkosivuilta: "Uudet asuinalueet, luonnon läheisyys ja turvallinen kaupunkiasuminen ovat Kajaanin valttikortteja. Täällä voit asua kompaktissa pikkukaupungissa upean luonnon keskellä ja laittaa vaikka kasvimaan omalle takapihalle!"

Ilotulitukset ovat jäänne menneisyydestä, joiden järjestäminen ei tuo lisäarvoa Kajaanin kaupungille houkuttelevana asuinpaikkana. Ilotulitusten salliminen ja niiden järjestäminen kertovat menneeseen jämähtämisestä, jossa ei haluta kehittää kuntalaisten asumis- ja elämismukavuutta Kajaanissa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Esko Väyrynen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…