Ase-/siviilipalvelus kaikille sukupuolesta/kulttuuriasemasta riippumatta!

Emme elää enää 1600-luvulla. Miehillä ja naisilla ei ole aina samaa tiettyä asemaa perheessä/kulttuurissamme vaan se eukko voi olla se joka tienaa rahat miehen hoitaessa lapsia. Tämä on vain hyvä asia, mutta se vaatii muutoksia myös ase-/siviilipalvelus -asian kanssa! Feministit toitottavat palkkaeroista, epätasa-arvosta ja naisten hakkaamisesta, mutta mitä tämä sitten on? Tasa-arvoa ei edistätä todellakaan pelkästään feminismillä, vaan ihan yhtä lailla sen "vastakohdalla" (olisiko käsite 'sovinismi' sopiva tekstiin? :D) ! Pian täysi-ikäiseksitulon jälkeen suomalaiselle nuorelle miehelle - joka elää elämänsä parasta aikaa Toisen asteen opiskelujen loppupuolella - lähetetään kutsuntapaperit. Se vaikuttaa miesten elämään hyvin paljon. mm. Opiskelu- ja kodista pois -muuttosuunnitelmat täytyy laatia ase-/siviilipalvelukseen astumisen mukaan. Asepalvelukseen astuvat miehet hyppivät näkkileivän ja hernerokan voimin viikkokausia sissileireillä ja ampumaradoilla, vaikka nämä asiat eivät yksinkertaisesti kiinnosta läheskään kaikkia. Mutta silti suurin osa miehistä menee armeijaan, koska heille toitotetaan heti pienestä pitäen "isänmaanvelasta sotaveteraaneille" tai "paikasta jossa pojista tulee miehiä". Siviilipalveluksen käyvät miehet taas joutuvat viettämään vuoden mitättömän pienen päivärahan turvin "hanttihommien" parissa. Houkuttelevaa, eikö?
Ja tietenkin kaiken huippuna se että jos molemmista "kunnioista" kieltäytyy niin joutuu vankilaan! Tiilenpäitä vaan lukemaan kaikki ne joilla on rohkeutta asettua tätä epätasa-arvollista laitosta vastaan.

Mutta naisten, Jehovan todistajien tai ahvenanmaalaisten elämänkuvaan nuoruuden kulta-aikana ei kuulu stressaaminen näistä asioista. Monilla asevelvollisilla voi olla suuria unelmia jotka kaatuvat/tai ainakin lykkääntyvät pitkällä ajalla "isänmaanpalveluksen" koittaessa.

Jos tosissamme pyrimme siihen niin paljon puhuttuun tasa-arvoon pitäisi ymmärtää se tosiasia että tällöin "isänmaanpalveluksen" pitäisi koskea niin KAIKKIA sukupuolia, uskontoja (Jehovan todistajat) ja ylipäätänsä kaikkia ihmisiä (ahvenanmaalaiset). Ei ahvenanmaalaisten tai Jehovan todistajien nostamista erikoisarvoon muista Suomen kansalaisista poiketen voi perustella milläkään Oolannin sodan "Ahvenanmaan demilitarisointi" -sopimuksella tai Jehovan todistajien tekopyhyydellä siitä että heidän järjestönsä kieltäytyy asevelvollisuudesta; mitä sanottaisiin jos jokainen suomalainen kieltäytyisi siitä 'yksilöllisestä eettis-uskonnollisesta vakaumuksesta' ?

Naiskysymykseen palateen; Nainen on fysiisesti ja psyykkisesti yhtä kykenevä armeijaan kuin mieskin, sen huomaamme esim. huippu-urheilusta taikka nykymaailman koko ajan lisääntyvistä naisvaikuttajista. Ja jos naiset väittäisivät tähän vastaan, niin siinä tapauksessa heille pitäisi olla selvää ainakin sen miksi naisten euro on 80 senttiä? Ja jos halutaan ajatella niinkin "alentavasti" että nainen on fyysisesti ja psyykkisesti heikompi kuin mies - konkreettisesti - niin ainahan naisten ase-/siviilipalvelus voisi olla lyhytkestoisempi, fyysisesti ei-niin-rankka jne... (tai näin se itse asiassa varmaan kannattaisi toteuttaakin) !

Tukekaa tasa-arvon edistystä ja järkipuhetta ilosanomalla: "Ase-/siviilipalvelus kaikille sukupuolesta/uskonnosta riippumatta!"