Itkonniemen jalkapallokenttä säilytettävä

Kuopion kaupunki on laatimassa Itkonniemi- vanha asema alueelle osayleiskaavaa; luonnoksessa (25.3.2019) esitetään nykyisen Itkonniemen urheilukentän (jalkapallokenttä ja yleisurheilun heittopaikat) ottamista asuinkäyttöön mahdollisen tulevan tielinjauksen johdosta.

Itkonniemen kenttä on ahkerassa harjoitus- ja ottelukäytössä kuopiolaisten jalkapalloseurojen toimesta, niin aikuis- kuin juniorijoukkueiden, onhan kenttä niitä harvoja luonnonnurmikenttiä Kuopiossa. Itkonniemen kenttä toimii myös yleisurheilun heittolajien harjoituskenttänä; kenttä kunnostettiin vuoden 2014 yleisurheilun Kalevan kisoja varten.

Kenttää kiertää talvisin hiihtolatu, joka on ahkerassa käytössä vanhusten, senioreiden ja pienten lasten toimesta. Lähin hiihtolatu, Makaran lenkki, on aivan liian vaikea ja hankala hiihdettävä isojen korkeuserojen johdosta.

Haluamme ja vaadimme, että Itkonniemen urheilukenttä säilytetään jatkossakin kuopiolaisten jalkapalloseurojen ja muiden pelaajien kesäaikaisena harjoitus- ja pelikenttänä sekä yleisurheilijoiden harjoituskenttänä, talvisin kenttäalueen juoksurataa voidaan käyttää hiihtoladun pohjana.

Jos nykyisen urheilukentän alueen käyttötarkoitus jatkossa muuttuu, Itkonniemen nykyiselle jalkapallokentälle pitää olla korvaava, vastaavan kokoinen kenttä rakennettu valmiiksi Itkonniemi- Männistö alueelle, jos nykyinen kenttä poistuu käytöstä.

Männistön asukasyhdistys ry

Itä- Puijon asukasyhdistys ry

Kettulanlahden asukastoimikunta ry

Päivärannan asukasyhdistys ry

Arto Villikka/Männistön asukasyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Arto Villikka/Männistön asukasyhdistys ry voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…