Eläinten maailma DVD:lle

Eläinten maailma (Jim Henson's Animal Show with Stinky and Jake) on Jim Henson Companyn tuottama yhdysvaltalainen lastenohjelma, jota tehtiin vuosina 1994-1997.  Suomessa ohjelmaa esitettiin Tv2:lla 1990-luvun ja 2000-luvun vaihteessa. Eläinteemaisessa ohjelmassa yhdistyivät humoristisesti ja lapsia vetoavalla tavalla opetusohjelma, luontodokumentti ja talk show.

Ohjelmaa juonsivat Jaakko Jääkarhu (Jake the Polar Bear) ja Hasu Haisunäätä (Stinky the Skunk), jotka kertoivat lapsille eläimistä ja eläinmaailman kummallisuuksista sekä haastattelivat kahta eläinvierasta, jotka esittelivät itseään ja kertoivat elämästään ja elintavoistaan. Tämän lisäksi Jaakko, Hasu ja eläinvieras katsoivat luontodokumenttipätkiä. Jaakon ja Hasun lisäksi ohjelman muita vakiohahmoja olivat Sissi Mehiläinen, Terttu Tapiiri, Kanahaukka Kutvonen sekä Teo Torakka, joka veti omaa kokkinurkkaa ja jolla ei aina kaikki sujunut kuin Strömsössä.

Eläinten maailmaa tehtiin yhteensä 3 tuotantokautta ja 65 jaksoa. Suomessa siitä on esitetty kaksi ensimmäistä kautta, mutta syystä tai toisesta kolmatta kautta ei Suomessa ole nähty.

Vaadimme, että Eläinten maailma julkaistaisiin DVD:nä suomidubbauksin. Ohjelma oli huomattavasti parempi kuin mitä useimmat nykypäivän lastenohjelmat ovat. Uskoisin että nykylapsetkin pitäisivät siitä ja DVD-julkaisu olisi hieno juttu myös nostalgiasyistä.