Kansa puhuu! - Kansanedustajat mukaan talkoisiin!

Jari Merikukka oli jo 29.5.2015 Facebookissa julkaissut päivityksen, joka osuu todella hyvin tähän hetkeen ja tästä johtuen kannatan seuraavia muutoksia, joilla kansanedustajatkin saadaan velvoitettua mukaan säästötalkoisiin! Uskon, toivon ja näen, että kansa on tästä täysin samaa mieltä, joten allekirjoittakaa! En löytänyt vastaavaa adressia, joten siksi päätin luoda tämän!

Tässä 10. kohdan ohjelma kansanedustajien säästötalkoisiin. Alkuperäisestä (Jari Merikukan päivityksestä) hieman muutettua.

1. Kesälomaa 24pv, sen 2,5kk sijaan.
2. Talvilomaa 6pv, sen 1,5kk sijaan.
3. Poistetaan taksimatkojen käyttö. Luulisi noilla palkoilla olla varaa ajaa vaikka itse autolla/taksilla/bussilla/junalla.
4. Ei osteta mitään torkkupeittoja tai vastaavia seuraavaan 10 vuoteen. Eduskunnassakin on tarkoitus tehdä työtä, ei NUKKUA! Hankinnat omakustanteisiksi!
5. Sen sijaan, että ainoastaan Stubb, Soini ja Sipilä leikkaisivat palkkojaan, voitaisiin koko eduskunnan palkkoja leikata vähintään 5%.
6. Lakkautetaan sopeutumisraha! Ei millään muullakaan alalla saa sopeutumisrahaa, kun työt loppuvat. Aivan turha valittaa, että on työskennellyt julkisessa virassa ja se vaikeuttaa työpaikan saamista. Se on se ammatinvalintakysymys...
7. Pienennetään kulukorvaukset puoleen.
8. Vähennetään kansanedustajien avustajien määrää, yksi avustaja kolmea kansanedustajaa kohden (ja sekin on liikaa).
9. Pois etuus, että kansanedustajat saavat matkustaa ilmaiseksi Finnairilla ja VR:llä.
10. Lakkautetaan harrastekerhojen tukeminen. Eduskunnassa on ihan tarpeeksi kattavat harrastetilat, joten sitä harrastamista ei tarvitse tukea.

+ Bonussektori (lisätty 9.9.2015 klo 15.01 johtuen uutisesta : http://demokraatti.fi/il-kansanedustajat-voivat-sairastaa-taytta-korvausta-vastaan-myos-jatkossa/ )

11. Kansanedustajille samat käytännöt sairaspoissaolojen suhteen, eli 1. pv palkatonta ja sen jälkeen 80% korvausta.

Allekirjoita! Sillä voit vaikuttaa ja toivottavasti kansa saa äänen kuulumaan!

Lupaan henkilökohtaisesti toimittaa tämän adressin pääministeri Juha Sipilälle, kun 50 000 allekirjoitusta saadaan täyteen!