Karjaan postipalvelut tulee säilyttää nykyisellään.

Me allekirjoittaneet vaadimme että Itella peruu päätöksensä jolla se haluaa lopettaa Karjaalla olevan postin ja myymälän muuttamalla palvelut asiamiesposti toiminnaksi.

Suomi itsenäistyi vuonna 1917, silloin oli Karjaalla jo oma posti ja niin tulee olla jatkossakin, perinteitä löytyy ja niitä pitää kunnioittaa ja vaalia.

Karjaa on Raaseporin alueen nopeimmin kehittyvää ja kasvavaa aluetta, ja logistisesti sijaitsee koko länsiuudenmaan keskeisimmällä paikalla, joten ei ole perusteltua ehdottaa postipalvelujen heikentämistä Karjaalla.

Postin välittömään läheisyyteen (n.2 km), nousee uusi taajama Dönsby West n.1000 uutta asukasta, Billnäsin ruukki (n.2 km) uudistuu n. 100 uutta työpaikkaa, K3-talot rakennushanke 13 taloa Billnäsissä (n. 1,5 km), Fiskarssin kaavoitettu alue n. 500-600 uutta asukasta ja Raaseporin kaupungin omat kaavoitus kohteet aivan Karjaan keskustassa tuovat alueelle useampia satoja uusia asukkaita, nämä kaikki uudet alueelle muuttavat asukkaat tulevat olemaan myös postin asiakkaita ja tarvitsevat laadukasta postipalvelua tulevaisuudessakin.

Tämän adressin yhteenveto on toimitettu Itella Oyj:n päättäjille perusteluineen 09.12.2011