Filippiiniläiselle puolisolle oikeus suomen viisumiin / right for Philippine citizen to get Finnish

Hiisi
Vieras

#1 :(

10.06.2010 13:31

Taitaa olla suomen konsulaatissa vain kateutta kun ei viisumeita myönnetä. Ilmeisesti joitain suomalaisia läskejä ulkomaalaisen miehen hylkäämiä siellä hommissa...

Vieras
Vieras

#2 Re: :(

10.06.2010 13:41

#1: Hiisi - :(

osuu ja uppos

Mikko

#3 viisumista

10.06.2010 15:07

Minulla nyt ei ole filippiiniläistä avokkoa eikä tyttökaveria mutta kannatan adressia ihan syystä.

Minä exäni kanssa yritin saada hänen siskolle kesäksi turistiviisumia Suomeen. Niin ei herunut. Kun tytöllä ei ollut koulua kesken, ei lasta, eikä työtä - niin lähetystö tai mikä se ny oli.. sano että "epäilevät että ei palaa kotimaahansa".

Maistraatissa neuvoivat, että ehkä kutsukirjeeseen olisi ollut hyvä käydä hakemassa sieltä _leima_. Kun jossain maissa ne arvostaa näitä leimoja .. no empä tiä. Aika surullista.

mie
Vieras

#4

10.06.2010 21:26

somppu juoksee rajasta läpi ilman lupia ja rupee yhdistää perhettä, käyttää automaattisesti täysillä hyväkseen Suomen sosiaaliturvaa.

Minä taas en saa tuoda tyttöystävääni turistiviisumilla Suomeen kahdeksi kuukaudeksi vaikka allekirjoituksellani todistan vastaavani kaikista kustannuksista.

Kyseisessä tapauksessa kaksi turistiviisumia on jo myönnetty samalle henkilölle Kiinasta (työskenteli silloin siellä) kolmas meni hylkyyn kun haettiin Manilasta.

Reilu meininki :)

Jan
Vieras

#5 Re:

11.06.2010 02:13

#4: mie -

Tiedan tunteesi.Tuntuu suht turhauttavalta.Korkeasti koulutettu ihminen ei paase suomeen edes turistina.

Tallakohan tavoin suomenmatkailun edistamiskeskus kehittaa suomen matkailu taloutta,jonka pitaisi kasvaa huimasti seuraavan 5 vuoden aikana.

No jos somalit ja intialaiset elintasopakkarit luetaan matkailijoiksi niin sitten.Voidaanhan nekin Hotelleihin sijoittaa,niinkuin suomessa jo tehdaan.

jemina kallio
Vieras

#6

11.06.2010 15:55

suomen ulkomaalaispolitiikka on huonoa !

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

11.06.2010 16:04


Jermu
Vieras

#8

11.06.2010 16:05

näin on!

Hannu Hyvärinen
Vieras

#9 Oikeus

12.06.2010 01:09

Matkustaa suomeen ja tavata tulevan puolison sukua

ja tutustua suomlaiseen elämän tapaan.

Jan
Vieras

#10 Re: Oikeus

12.06.2010 01:51

#9: Hannu Hyvärinen - Oikeus

juuri niin sen pitaisi olla....mutta ei parhaillaan ole.

Alexander
Vieras

#11 Kirjoitusvirheitä

13.06.2010 02:00

 

 

Minua häiritsee hieman että tekstissä löytyy paljon kirjoitusvirheitä. Eikö näyttäisi paremmalta jos sais ne korjattua? Jos adressi on tarkoitus mennä viranomaisille. Mutta sitä ei ehkä pysty muuttamaan enään? Ehkä tietyt asiat vois kirjoittaa toisella tavalla myös. Mutta se on nyt vain mun mielipide :) En tiedä jos olet itse vain kirjoittanut tekstin tai jos on ollut muita kirjoittajia myös? Olisi ehkä pitänyt olla joku joka olisi tarkistanut tekstin.

Kannatan adressia näin muuten kuitenkin! Voisitko hieman kertoa mitä olet tekemässä adressin kanssa? Ja oletteko tekemässä jotain muita toimenpiteitä myös?

 

 

Jan
Vieras

#12 Re: Kirjoitusvirheitä

13.06.2010 02:35

#11: Alexander - Kirjoitusvirheitä

Kiitos tarkasta huomiosta,

Myonnetaan etta adressi ei ole aivan 100prosenttisesti oikein kirjoitettu.Mutta tassa tapauksessa asia on tarkoituksella niin.Kyse on kansanmiehen adressista..tavallisen kansan luettavaksi.Juridiset seikat ja korrekti kirjoitustyyli on toistaiseksi jatetty pois.Asia kylla korjataan,kun adressin luovuttamisen aika tulee.

Adressi tulee menemaan eteenpain niin pitkalle etta se puolustaa seka suomalaisten etta filippiinilaisten ansaitsemia oikeuksia.

Kiitos palautteesta

Alexander
Vieras

#13 Re: Re: Kirjoitusvirheitä

13.06.2010 15:33

#12: Jan - Re: Kirjoitusvirheitä

Ok, kuulostaa hyvältä! Ajattelin vähän sitä myös että se on ehkä tarkoituksella kirjoitettu sillä tavalla... :) Allekirjoitin adressin.

Jan
Vieras

#14 Re: Re: Re: Kirjoitusvirheitä

13.06.2010 16:21

#13: Alexander - Re: Re: Kirjoitusvirheitä

Kiitos hyvasta huomiosta Alexander...kaikki kritiikki on hyvasta ja rakentavaa

Lilli
Vieras

#15 Suomi on suomalaisten

15.06.2010 14:56

Jokainen "postimyyntimorsianta" halajava muuttakoon itse vaimokkeensa perässä hänen kotimaahansa. Suomi on niin pieni maa ettei meillä ole varaa kotoutettaviin maahanmuuttajiin.

Mie
Vieras

#16 Re: Suomi on suomalaisten

15.06.2010 20:15

#15: Lilli - Suomi on suomalaisten

Kovin vanhahtavat käsitykset sulla, otan osaa.

Kysyn kuitenkin kumpaan meillä on paremmin varaa mielestäsi.... sopeuttaa koulutettuja ihmisiä yhteiskuntaamme maksamaan eläköityvän Suomen kuluja VAI kuten mainitsit, ajaa jo verojaan maksavia kansalaisiaan muuttamaan ulkomaille?

Ja tarkoitan noilla koulutetuilla ihmisillä nyt esimerkiksi Filippiiniläisiä jotka useimmiten ovat koulunsa käyneet ja ainakin englanti taittuu. EN TARKOITA afrikkalaista luku-/kirjoitustaidotonta parrakasta miestä joka väittää olevansa 12 vuotias ja joka puhuu vain omaa kieltään.

 

 

 

Michaello
Vieras

#17 Lillii jyrää..

16.06.2010 02:45

Lillihän on itse varmaankin menettänyt jonkun ex-miehensä joskus "postimyyntimorsmaikulle" kun noin kommentoi, joten kokemusta hänellä löytyy!

Ja adressissahan on kyse vain vierailuoikeudesta tulla käymään Suomessa viisumilla, ei suinkaan tänne elintasopakolaiseksi jollain sossun varoilla elätettäväksi tulemisesta! Siinä on kuitenkin aika iso ero jos joku filippiina tulee käymään täällä Suomessa kutsuttuna, tai sitten jos "joku muu" kiipeää piikkilanka-aidan yli tarkoituksenaan hyödyntää Lillin veromarkat omaan luksuselämäänsa...

Jan
Vieras

#18 Re: Suomi on suomalaisten

16.06.2010 03:21

#15: Lilli - Suomi on suomalaisten

Tassa tapauksessa ei todellakaan ole postimyyntimorsian.Vaan todennakoisesti korkeammin koulutettu henkilo kuin morkkaaja siella.Ja tarkoitus ei ole jaada suomeen katselemaan kurjuutta vaan elella paratiisissa niin kuin nytkin.Ainoastaan tulla lomailemaan.

Vieras
Vieras

#19 Re: Suomi on suomalaisten

17.06.2010 18:07

#15: Lilli - Suomi on suomalaisten

Turpa kiinni akka, ja hae se kurkkus lähikaupasta.

Vieras
Vieras

#20 Re: :(

20.06.2010 22:18

Taitaa olla suomen konsulaatissa vain kateutta kun ei viisumeita myönnetä. Ilmeisesti joitain suomalaisia läskejä ulkomaalaisen miehen hylkäämiä siellä hommissa...

Niin, mutta eivätkö nämä läskit ole juuri niitä, jotka joutuvat sen filippiiniläisen itselleen hakemaan, kun edes suomalaisnaiset eivät noihin ilkeä koskea?

 

Vieras
Vieras

#21 Re: Re: :(

21.06.2010 06:22

#20: Vieras - Re: :(

kannattaiskohan lukea rivi loppuun kuitenkin...

Vieras
Vieras

#22 Re: Re: :(

21.06.2010 13:30

#20: Vieras - Re: :(

Itse olen kolmekymppinen hoikkavartaloinen, komea ja sivistynyt mies. Minulla on filippiiniläinen kumppani.

Vieras
Vieras

#23 Re: Re: Re: :(

21.06.2010 14:56

#22: Vieras - Re: Re: :(

Juuri näin.Olen myös itse ihan kivassa kunnossa fyysisesti ja minullakin on filippiiniläinen puoliso.

Vieras
Vieras

#24 Re: Re: :(

22.06.2010 10:14

#20: Vieras - Re: :(

 suomalaiset naiset ne kyl läskei on. niin ja manilan suomen suurlähetystössä nyt on kyllä paskaa väkee töissä. sen tietää kaikki siellä asioineet. potkut kaikille

Pertti Åberg
Vieras

#25 Rakkaus vai tiimellys?

22.06.2010 15:54

EU ja SUOMI ovat luoneet "rakkaudentoimiston" josta saa kukin jäsenmaan ihminen hakea apua ongelmiinsa.

Se ei sisällä kuitenkaan olla ihminen vaan EU-kansalainen!

EU-kansalainen on sitoutunut ilman vaaleja ja käräjiä sitoutumaan EUn sääntöihin ilman allekirjoitusta, Vanhanen eduskunnassa riittää!(Lipponen oli eka)

Suomi on maa jossa demokratia sopii lihaville jotka laihduttaa ja laihoille jotka ovat itsemurhatilastojen  kärjessä kaikkialla EU-alueella.

Hyvä Suomi ja sen nuoriso joka vaalii vaaleja ja valitsee vaikka ei valitse! Demokratiaako?