Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi


Vieras

#226

30.08.2014 19:05

Kiitos Jumalalle adressista. Koetan saada uskovat mukaan. Siunausta aloitteen tekijälle ja Israelille
Jeesukseen uskova mummeli

#227 Re:

30.08.2014 19:06


Vieras

#228

30.08.2014 19:25

Lisää tällaisia aloitteita Israelin puolustamiseksi. Miten voivat ilman nettiosoitetta olevat allekirjoittaa?
Haaretz

#229 Poll: Americans sympathize with Israel more than with Palestinians

31.08.2014 11:47

Poll: Americans sympathize with Israel more than with Palestinians

After conflict ends in cease-fire, two-thirds of Americans sympathize with Israel, a third with Palestinians.

http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.613076#.VABazN9lC58.email

Israelnews

#230 Middle east and world news

31.08.2014 12:04

Middle east and world news
 
Stay on top with thelatest news from the world and the middle east. Its aslo a https site so fell free to surf
 
Israelnews o https://israelnews.co

Juhani Starczewski

#231 Re:

31.08.2014 12:30

#228: -  

 Jos ei ole nettiä ja sähköpostia, voi kerätä tällaisten henkilöiden nimiä paperille ja joku henkilö, jolla on nettiyhteys ja sähköposti, voi laittaa tällaisten henkilöiden nimet adressiin.

We support and SIGN this demand to the United Nations:

#232 Petition: Hamas leaders to trial for War Crimes – SIGN!

31.08.2014 12:43

    Petition: Hamas leaders to trial for War Crimes – SIGN!

  We support and SIGN this demand to the United Nations:

http://takeapenglobal.com/


Vieras

#233

31.08.2014 18:42

Heinoa että tälläinen adressi on aikaansaatu. Joku lehti kun vielä julkaisisi kunnon artikkelin,toden mukaisen...siis joku muu kuin israelin ystävät,karmel ym,jotka jo totta puhuu.
höröpää

#234 No voi itku.

31.08.2014 19:36

Tooran mukaan juutalaisia (huom. pahimpiakaan rikollisia) ei voida karkottaa Israelista niihin maihin joissa ovat syyllistyneet rikoksiin. Tarviihan ne oligarkit ja mafiosot turvapaikan. 

ER

#235 Daavidin tähti

01.09.2014 10:12

Shalom Helsingistä!
Kuulin että Ruotsissa oli pahoinpidelty nainen koska hänellä oli ollut Daavidin tähti koru kaulassa.
Ajattelin että vois kristityt nostaa asian esille sillä että jokainen laittais samallaisen korun kaulaan..
Mä en oo facebookissa enkä muussakaan mediassa muuten olisin jo siellä ehdottanut asiasta.
Siunaus terveisin
ER

hs

#236 Re:

01.09.2014 19:46

#7: -  

 TÖRKEÄTÄ, ETTÄ ISRAELIN ANNETAAN SORTAA MUITA KANSOJA JA RIKKOA LAKEJA JA INHIMILLISYYTTÄ VASTAAN ! KANSAINVÄLINEN JUUTALAISUUS ON IHMISKUNNAN SYÖPÄ JA HEIDÄN TOIMINTA TÄYSIN VERRATTAVISSA NATSIFASISMIIN JA MUIDEN POHJATTOMAAN HALVEKSUNTAAN. HE MURHASIVAT JEESUKSEN JAHVEN POJAN !


Vieras

#237 Re: Daavidin tähti

01.09.2014 20:08

#235: ER - Daavidin tähti 

 Kiitos teille rakkaat ystävät!

Tiedättekö miten Tanskan kuningas osoitti aikoinaan tukensa oman maan juutalaisille kun natsit vaatineet että he kiinnittäisivät keltaisen Daavidin tähdeni vaatteisiinsa? Kuningas Christian itse kiinnitti tähden omiin vaatteisiin. Hän toimi esimerkkinä. Muut Tanskan asukkaat seurasivat kuninkaansa ja osoitti solidaarisuuden. Tämä on totta. Erinomaisen rohkea ja kristllisen moraain mukaista!

Daavidin tähti

#238 Re: Re: Daavidin tähti

02.09.2014 09:30

Daavidin tähden historia

Hepreaksi ‏מָגֵן דָּוִד‎, magen David eli kirjaimellisesti daavidinkilpi) on kahdesta päällekkäisestä kolmiostakoostuva, kuusisakaraisen tähden muotoinen kuvio. Daavidintähti on perinteisesti juutalaisuuden tunnus: se esiintyy muun muassa Israelin lipussa. Geometrisesti kuvio on kuusikanta eli heksagrammi.

Alkuperä

Daavidintähden alkuperästä ei ole tarkkaa tietoa. Arkeologisia todisteita sen käytöstä Palestiinassa kuningas Daavidin aikana tai paljon myöhemminkään ei ole. Kuusikannan sijaan vanhoissa juutalaisissa amuleteissa esiintyi usein viisikanta. Italialaiseltahautausmaalta on löytynyt daavidintähti juutalaisesta hautakivestä, joka voi olla peräisin 200-luvulta. Varhaisin juutalainen kirjallinen lähde, joka mainitsee tähden, on 1100-luvulta.[1] Myös eräs vuodelta1307 peräisin oleva Tanakh-käsikirjoitus on koristeltu daavidintähdellä. Sitä käytettiin aluksi luultavasti synagogien koristeluun. Kirjaimellinen nimi daavidinkilpi juontuu tähden muodosta, jonka voidaan katsoa muodostavan suojelevan kilven. Heksagrammia ovat käyttäneet myös muut kulttuurit jo kauan ennen juutalaisia. Kasaarit, jotka kääntyivät juutalaisuuteen 700-luvulla, käyttivät heksagrammia omana tunnuksenaan. On väitetty, ettei kilpi viittaisikaan Raamatun Daavidiin, vaan kaani David el-Roihin, joka eli 1100-luvulla; hänen väitetään käyttäneen tähden muotoista kilpeä.

Vuonna 1354 Böömin kuningas Kaarle IV antoi Prahanjuutalaisille punaisen lipun, jossa oli sekä daavidintähti että Salomon sinetti (viisikanta)[1]. Budapestin juutalaisten lippu puolestaan oli vuodesta 1460 alkaen kaksi daavidintähteä punaisella pohjalla. Ensimmäisessä hepreankielisessä rukouskirjassa, joka painettiin Prahassa vuonna 1512, on kannessa suuri daavidintähti. Vuonna1648 juutalaiset saivat jälleen lipun tunnustuksena osallistumisesta kaupungin puolustukseen ruotsalaisia vastaan. Tässä lipussa oli punaisella pohjalla keltainen daavidintähti.

Juutalainen kansanperinne yhdistää kuvion Salomon kiveen tai Salomon sinettiin, joka oli kuningas Salomon käyttämä, paholaisiahallitseva taikavoimainen sinettisormus. Kuningas Daavidilla puolestaan oli perimätiedon mukaan taikakilpi, joka suojeli häntä vihollisilta. Ranskan vallankumousta seurasi Euroopassa syrjityille juutalaisille vapaampi kausi, ja he valitsivat daavidintähden kristittyjenristiä vastaavaksi tunnukseksi. Eräs oletus tähden muodosta on seuraava: nimi Daavid koostuu heprean kielessä kolmesta merkistä, joista kaksi on dalet-kirjaimia. Daletin varhainen kirjoitusasu puolestaan muistutti kolmiota (samasta kirjaimesta kehittyi kreikandelta, Δ), joten kaksi kolmiota on saatettu liittää yhteen tähdeksi.

Jotkut ortodoksijuutalaiset eivät halua käyttää kuusikantaa senokkultistisen käytön vuoksi. Se on kuitenkin tärkeä tunnus kabbalassa. Daavidintähti kaiverretaan usein juutalaisten hautakiviin. Muita juutalaisuuden varhaisia tunnuksia ovat šofar (pässinsarvi), lulav(palmunlehvä) ja menora (seitsenhaarainen kynttilänjalka). Daavidintähti on näitä kaikkia myöhäisempi.

Kansallissosialismi ja daavidintähti
Pääartikkeli: Keltainen daavidintähti

Kankainen daavidintähti. Jüdisches Museum Westfalen Dorstenissa Saksassa.

Natsit käyttivät daavidintähteä holokaustin aikana juutalaisten erottamiseen muusta väestöstä. 6. syyskuuta 1941 lähtien kaikkien saksalaisten valtaamilla alueilla asuvien yli 6-vuotiaiden juutalaisten oli käytettävä daavidintähteä ja sanaa Jude selvästi näkyvillä vaatteissaan. Ranskassa sana oli Juif, Alankomaissa Jood. VallatussaPuolassa juutalaisten piti käyttää valkoista käsivarsinauhaa, jossa oli sininen daavidintähti. Myös keskitysleireillä juutalaisten vankientunnuksena oli kahdesta kolmiosta muodostettu tähti.

Kerrotaan, että kun Tanskan juutalaisille asetettiin määräys tähden käytöstä, oli seuraavana päivänä koko Tanska sonnustautunut daavidintähteen natsien hämäämiseksi, mukaan lukien kuningasKristian X. Näin tähdenkäyttöpakko jäi tehottomaksi, ja suurin osa Tanskan juutalaisväestöstä saatiin pelastettua Ruotsiin. Tarina on kuitenkin todennäköisesti vain kansantaru, ja esimerkiksi kuningatarMargareeta II on kiistänyt sen. Tarina on todennäköisesti peräisin Otto Premingerin ohjaamasta elokuvasta Exodus, jossa nuori, suhteellisen suojattua elämää holokaustin aikana elänyt Tanskan juutalainen tyttö kertoo Auschwitzissa Sonderkommandona ja natsien seksileluna olleelle pojalle tämän tarinan korostaakseen kuinka hyviä ihmisiä tanskalaiset ovat. Tieto on siis peräisin joko kirjailija Leon Urisin tai elokuvan käsikirjoittaja Dalton Trumbon kynästä.

Natsien tapa asettaa juutalaisille pukeutumismääräyksiä heidän erottamisekseen ei ollut mikään uusi ajatus, sillä samaa temppua on käytetty jo vuosisatoja.

Lähteet
1.↑ 1,0 1,1 Jacobs, Joseph & Blau, Ludwig: Magen Dawid Jewish Encyclopedia. Viitattu 10.11.2007. (englanniksi)
Aiheesta muualla
Wikimedia Commonsissa on kuvia tai muita tiedostoja aiheestaDaavidin tähti.

■1906 Jewish Encyclopedia on Jewish symbols (englanniksi)
■Kulanu on the Star of David (englanniksi)

'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani!

#239 Re: Re: Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

03.09.2014 06:45

#236: hs - Re:  Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

#236: hs - Re:  Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;  sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"
Pelastus on juutalaisista. Juuri tuollaiset ihmiset vääristävät totuuden. Jos Jeesus ei olisi kuollut sinun ja minun puolesta, ei pelastusta olisi kenelläkään. Jeesuksen piti mennä ristille ja kuolla koko maailman syntien tähden, niin juutalaisten kuin pakanoiden puolesta.
Israel on Messias-kansa, joka on tuonut ja tuo edelleen pelastuksen jokaiselle, joka ottaa Jeesuksen vastaan. Jos Jeesus ei olisi kuollut puolestamme, olisimme edelleen synneissämme ja menisimme kadotukseen.
Emme voi tarpeeksi kiittää Israelin Jumalaa ja juutalaisia tästä kaikesta, jonka me pakanat olemme saaneet, kun meidät metsäöljypuun oksat on oksastettu jaloon öljypuuhun eli Israeliin!

Jumalan suunnitelma pelastaa ihmiskunta:
Roomalaiskirje:
11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
11:4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti."
11:9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
11:10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan."
11:11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
11:12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
11:14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
11:30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
11:31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.


Vieras

#240 Re: Bull shit!!!!

03.09.2014 10:35

#225: Zionismi=Terrorismi!!! - Bull shit!!!! 

 Hei, tässä on video, jossa kerrotaan Israelin oikeudet maahansa kansainvälisen lainsäädännön mukaan, jotka eivät perustu YK:n yleiskokouksessaan hyväksymään jakopäätökseen, päätöslauselm nro 181, v.1947.
San Remossa 25.4.1920 taattiin oikeudet sekä juutalaiselle kansalle että arabeille. Parempi, kun katsotte itse ettei tule tähän asiavirheitä.

"Give Peace A Chance" is a 15 minute documentary about the long hidden document of the formerly classified minutes from the San Remo Peace Conference of April 1920 which still defines the legal rights under international law of the Jews as well as the Arabs.

 Real peace between Israel and the Arab Palestinians can only be reached by respecting historical facts and legal foundations.

http://www.givepeaceachance.info/

Juha Ketola ICEJ:n kansainvälinen johtaja

#241 JESAJA 62 -RUKOUSKIRJE

03.09.2014 10:41

JESAJA 62 -RUKOUSKIRJE
SYYSKUU 2014

Rakkaat rukouskumppanit,

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." (Ef. 6:12)

Sain ulkomaalaisia vieraita luokseni Jerusalemiin viimeaikaisen Gazan konfliktin aikoihin. Heidän lentonsa Ben-Gurionin lentokentälle saapui myöhään ja odotellessani heitä kotona, päätin katsoa tuoreimmat uutiset televisiosta ja Internetistä. Useiden tuntien ajan katsoin eri uutisia televisiosta ja tietokoneelta israelilaisilta uutissivustoilta. Saatuani tämän valtavan tietotulvan maailmalla vallitsevista tapahtumista eri raporttien, kuvien ja analyysien kautta, pysähdyin ajattelemaan.

Kulisseissa oleva pahuus
Uutisissa kerrottiin Irakin ISIS-terroristimiliisistä, Libyan yhteenotoista, Hamasin raketti-iskuista Gazassa, hurrikaaneista, maanjäristyksistä ja Afrikan Ebola-viruksesta. Mietin myös sitä, kuinka terroristiryhmät kuten al-Qaida, Nigerian Boko Haram ja Somalian al-Shabaab lisäävät kaaosta ja ihmisten kärsimyksiä. Kuulin myös Jeesuksen sanojen kaikuvan mielessäni: "Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista... nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin... mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." (Matt. 24:6-7; Luuk. 21:28)

Näyttämöä Kuningas Jeesuksen paluuta varten rakennetaan parhaillaan ja meidät vapautetaan kaikesta pahasta! Pystyin myös näkemään kuinka kaiken tämän päättömän väkivaltaisuuden takana vaikuttavat pahat henget, joita saa/tana itse johtaa!

Paholaisen teot
Saa/tana ei ole ystävä! Hän on kaiken ihmiskunnan vihollinen. Hän ei ainoastaan ole kaikkien valheiden isä, vaan Jeesuksen mukaan hän on myös murhaaja, joka on tullut ainoastaan varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan (Joh. 8:44; 10:10). Valitettavasti me näemme hänen tekojaan kaikkialla.

Vaikka tämän elämän ajan kärsimykset pysyvät meille mysteerinä, Raamattu on asiassa hyvin selkeä: saa/tana ja hänen pahat henkensä pystyvät vaikuttamaan maailman tapahtumiin sellaisten ihmisten ajatusten ja tekojen kautta, jotka ovat yhtä mieltä hänen kanssaan (Ef. 2:1-3). He saavat innoituksensa ja voimansa pahoilta voimilta. Sen seurauksena koko ihmiskunta kärsii, on sekaannuksessa sekä täynnä vihaa, pelkoa ja toivottomuutta.

Kristittyjen kärsimys Lähi-Idässä
On tuskallista nähdä seuraukset, joita pahat henget saavat aikaan, kun ne hallitsevat ihmisten elämää. Yksi surullinen esimerkki tästä murhan hengestä tänä aikana on radikaalien muslimien osoittama viha kristittyjä kohtaan Lähi-Idässä. Samalla hetkellä, kun kirjoitan tätä, ISIS mestaa, ristiinnaulitsee, teurastaa ja vainoaa tuhansia kristittyjä Syyriassa ja Irakissa.

300 000 irakilaista kristittyä on paennut islamilaisen valtion julmuuksia tänä kesänä. Heille annettiin neljä vaihtoehtoa: kääntyä islamiin, maksaa jizya veroa, paeta tai tulla murhatuksi. Myös Hamas vainoaa ja uhkailee kristittyjen pientä yhteisöä Gazassa. Millaista on olla kristitty tämän päivän Irakissa, Syyriassa, Gazassa tai muilla alueilla, jotka elävät islamilaisen hallinnan alla? Meidän pitäisi todella pysähtyä ajattelemaan sitä!

Meidän kristityissä ja sivistyneissä länsimaisissa yhteiskunnissamme kristittyjä ei mestauteta. Päinvastoin, meidän on helppoa seurata Jeesusta. Jos vainoa ilmenee, on se yleensä vain sanallista, meitä voidaan vältellä työpaikalla, tai meidän etenemistämme urallamme voidaan vaikeuttaa. Näin ei kuitenkaan ole Lähi-Idässä, jossa Israel on ainoa demokraattinen valtio, jossa on uskonnonvapaus. On sanomattakin selvää, että henki, joka islamissa vaikuttaa, ei ole sama kuin Pyhä Henki, joka vaikuttaa meidän elämässämme. Ei, se on anti-Kristuksen henki, joka yrittää orjuuttaa kristityt islamilaisen hallinnon alle. Se on myös fyysistä sotaa kristittyjä vastaan yrittäen hävittää heidät Lähi-Idästä ja koko maailmasta!

Toivo Kristuksessa
Jeesuksen seuraajina me emme taistele lihaa ja verta vastaan; mikä tarkoittaa ihmisiä vastaan. Me tunnistamme hengen ihmisten pahojen tekojen takana, ja kunnioitamme jokaista luotua Jumalan kuvana. Meidän viestimme on anteeksiantamus ja sovinto Jeesuksessa. Se tarkoittaa ensin sovintoa Jumalan kanssa, sen jälkeen eri uskonnollisista, kulttuureista, ideologioista ja etnisistä taustoista tulevien ihmisten kanssa. Evankeliumilla on valta muuttaa ihmisten elämä. Se on kaikille ihmisille ja kulttuureille oleva viesti toivosta.

Jumalan olemus ja hengen hedelmät, jotka ruumiillistuivat Jeesuksessa, ovat kaikkien saatavilla! (Hepr. 1:3; Gal. 5:22-23; Kol. 3:12-15; 1. Tim. 3:16) Meidän aseemme ovat hengellisiä ja toivontäyteisiä. Niiden alkuperä on Jumalan hyvyydessä ja ne tuovat parannuksen ja totuuden ihmisten sydämiin.

Rukouksen voimakas ase
Kristuksen ruumiin täytyy harjoittaa hengellisiä aseitaan, erityisesti rukouksen voimaa. Meidät on kutsuttu paastoamaan ja rukoilemaan Jumalan tahdon tapahtumista maan päällä, ja että hän vapauttaisi meidät pahasta ja kaataisi demoniset linnoitukset (Ef. 6:10-17; Kol. 2:15; Hepr. 2:14; Room. 16:20; Matt. 6:13)

Tiedämme, että hänen tahtonsa ihmiskuntaa kohtaan on hyvä, ja että hän haluaa oikeudenmukaisuuden ja rauhan vallitsevan (Luuk. 2:14; Jes. 2:1-4; 1. Tim. 2:1-7). Tämän vuoksi käymme sotaa näkymättömässä maailmassa, kun rukoilemme Jumalaa.

Sama vihollinen tähtää Israeliin
Pimeyden hengelliset hallitsijat ilmentävät tätä hetkeä, tilaa ja historiaa. Nämä pahuuden voimat vaikuttavat terroristiryhmiin niin, että ne tappavat kristittyjä armottomasti, eivätkä lopeta, vaan tähtäävät myös Israeliin ja juutalaisiin. Israel on taistellut eturintamassa radikaaleja jidahisteja vastaan jo useiden vuosikymmenien ajan, tismalleen samoja pahuuden voimia vastaan kuin alueen kristitytkin. Israel itse asiassa taistelee hengellistä sotaa pahuutta vastaan suojellessaan omia kansalaisiaan.

Tämä on todellakin osa hengellistä sodankäyntiä "tämän ajan pimeyden hallitsijoita vastaan", kun nostamme äänemme vainottujen kristittyjen puolesta, jotka elävät radikaalin islamin alla, ja seisomalla Israelilaisten rinnalla, kun he taistelevat tätä samaa vihollista vastaan.

Vastuun ottaminen
Israelilaiset kieltäytyvät antautumasta näiden kieroutuneiden valtojen alle tai antamasta heidän kohtalonsa valua vihollisten käsiin. He pitävät kohtalonsa rohkeasti omissa käsissään, mikä pahastuttaa kansainvälistä yhteisöä. Monet maailman johtajista ajattelevat Israelin vaarantavan muiden maiden turvallisuuden, kun he vastustavat pahaa niin rohkeasti. Jos nämä johtajat, erityisesti lännessä, kieltäytyvät hyväksymästä vastuunsa, eivätkä seiso Israelin rinnalla, kokevat he pian saman hengellisen pahuuden valtaavan heidän maansa. Tämä vaarallinen henki haluaa fyysisesti hyökätä kristittyjä ja juutalaisia vastaan monissa maissa - mukaan lukien Eurooppa ja Yhdysvallat. Se haluaa rajoittaa meidän vapauttamme jakaa Jumalan Sanaa ja hiljentää kaikki rehelliset arvioinnit, joita tehdään Islamia koskien.

Toivo koko maailmalle
Näen kuitenkin toivon kaiken tämän keskellä, jos maailmanlaajuinen seurakunta tarttuu Hengen tuuleen, katuu ja antaa Jumalan muuttaa meidän sisintämme. Pidämmekö seurakunnan kunniakkaan kohtalon omassa kädessämme, emmekä antaudu pimeyden voimille? Vartioimmeko niitä aarteita, hengellisiä aseita ja lahjoja, jotka on uskottu seurakunnalle? Vastustammeko saa/tanaa loppuun saakka? (2. Tim. 1:14; Jaak. 4:7; Matt. 4:1-11)

Tämän kaltainen seurakunta täyttää Israelin ja kaikki kansat toivolla, kun yhdessä taistelemme pahuutta vastaan!

Kristuksessa Sinun,
Juha Ketola
ICEJ:n kansainvälinen johtaja

******************************************
Rukousaiheet, Syyskuu 2014

Seuraava paasto- ja rukouspäivämme Jesaja 62 -rukouskampanjassamme on keskiviikkona 3. syyskuuta. Rukoile kanssamme!

1) Rukoile vainottujen kristittyjen yhteisöjen puolesta Lähi-Idässä ja muissa muslimivaltioissa. Rukoile erityisesti Irakissa ja Syyriassa olevien kristittyjen puolesta, jotka kärsivät ISIS-terroristimiliisin julmuuksista. Rukoile, että he vapautuisivat kaikesta pahasta ja voisivat palata koteihinsa rauhassa. Rukoile, että todistus Jeesuksesta olisi vahva niiden kristittyjen elämässä, jotka tällä hetkellä kärsivät vainoa muslimien taholta.

2) Rukoile, että länsimaiset johtajat kantaisivat vastuunsa seisomalla pahoja voimia, kuten ISIS:iä, al-Qaidaa, Boko Haramia ja al Shabaabia vastaan. Rukoile, että he voisivat vahvistaa ja tukea niitä elementtejä Lähi-Idässä, jotka edistävät demokraattisia vapauksia, ja että maailma olisi mukana pysäyttämässä teurastuksen ja alueen ikiaikaisten kristittyjen yhteisöjen poiskitkemisen. Rukoile, että rehellinen arvio islamista olisi maailmassa vapaasti saatavilla.

3) Rukoile, että Israel edelleen seisoisi vahvasti jidahistisia voimia, kuten Hamasia ja Hizbollahia vastaan, joiden tarkoitus on tuhota Israel samalla, kun he tavoittelevat maailman hallintavaltaa. Rukoile, että Gazassa olevan Hamasin ei sallittaisi aseistaa itseään uudelleen.

4) Rukoile, että maailman johtajat ja kansainvälinen media ymmärtäisi sen, että Israel on taistellut eturintamassa radikaalia islamia vastaan lännen puolesta jo vuosikymmenien ajan. Rukoile, että he ymmärtäisivät, että tämä katala islamismin henki tähtää yhtälailla kristittyihin ja juutalaisiin, ja että maailman täytyy seistä Israelin rinnalla, kun se kohtaa tämän uhan päivittäin.

5) Rukoile, että seurakunta toteuttaisi Jumalalta saadun tehtävänsä tässä ajassa ja rukoilisi niiden kristittyjen puolesta, jotka elävät Lähi-Idässä sekä rukoilisi Israelin puolesta. Vastustakaamme pahaa ja hänen saa/tanallisia suunnitelmiaan, joita hänellä on Israelille ja alueen kristityille.

Viestiä saa jakaa eteenpäin.



Vieras

#242

03.09.2014 11:36

Pyydän! Läpinäkyvyyttä tiedoittamiseen mediassa.
Asioiden esittämistä oikeissa mittasuhteissa ja tasapainossa.Eikö muka Isrelilla ole oikeus puolustaa maataan. Käsi sydämelle..entä jos olisi kyse omasta maastamme ja kansastamme.

Vieras

#243

04.09.2014 10:20

Erittäin tärkeä!
Juhani Starczewski

#244 Jo on aikoihin eletty!

04.09.2014 16:35

Turku Priden valmistelut ovat parhaillaan käynnissä. Tapahtuma on saanut tukijoikseen muun muassa arkkipiispa Kari Mäkisen.....

--Jo on aikoihin eletty!

2. Valtakunnallinen Raamattumarssi, jonka teemoina ovat perinteisen avioliiton ja Israelin tukeminen ja puolustaminen!... http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/2._Valtakunnallinen_Raamattumarssi.htm

Arvaapa, montako piispaa ja pappia on tämän marssin takuumiehinä?

www.seurakuntalainen.fi

#245 Seminaari Israel-uutisoinnista Rony Smolar suosittelee medialle taustojen tutkimista

05.09.2014 09:28

Seminaari Israel-uutisoinnista Rony Smolar suosittelee medialle taustojen tutkimista

27.08.2014 17:07 Päivitetty 28.08.2014 08:48 | Uusi Tie | Vuokko Vänskä

 

- Suomen lehdistö on tilinteon kynnyksellä, totesi Lähi-idässä pitkään työskennellyt toimittaja Rony Smolar Avainmedia-lähetysjärjestön järjestämässä seminaarissa tänään Tikkurilassa. Tilaisuudessa pohdittiin, miten Suomen media on käsitellyt pitkään jatkunutta Gazan konfliktia. Päätoimittaja Leevi Launonen tarkasteli kysymystä teologiselta ja eettiseltä kannalta. Rony Smolarin mukaan Gazan konfliktin uutisointi suomalaisessa mediassa on ollut liian yksipuolista. Media on tanssinut Hamasin pillin mukaan. - Israel on aina hävinnyt PR-sodan ja niin nytkin. Vuonna 1988 Helsingin Sanomissa oli otsikko ”Kuinka länsimedia meni PLO:n ansaan?”. Nyt voitaisiin kysyä sama kysymys: ”Kuinka länsimedia meni Hamasin ansaan?” Smolar sanoi.

Rony Smolar suosittelee medialle tarkempaa taustojen tutkimista ja muistuttaa, että Hamasia pidetään yleisesti terroristijärjestönä. Se muun muassa käytti siviilejä ihmiskilpinä ja ampui raketteja Israeliin siviilikohteista käyttäen muun muassa avustustiloja ammusvarastona.

- Nyt media on antanut käsityksen, että Hamas on uhri, vaikka se on verrattavissa Boko Haramin tapaisiin liikkeisiin. Katsojat ja kuulijat odottavat tasapuolista tietoa. Jos tämä periaate horjuu, uskottavuus menee ja median koko valta-asema kaatuu, Smolar sanoi.

Hänen mielestään Lähi-idän tilanteen vakauttamisen pitäisi lähteä siitä, että ympäröivät arabimaat hyväksyvät YK:n päätöksen Israelin valtion muodostamisesta.

- Kriisin ratkaisu pitäisi kääntää päälaelleen: arabimaailman pitäisi tunnustaa Israelin olemassaolo. Silloin se tuntisi itsensä turvalliseksi, eikä olisi niin liipasinherkkä, Smolar sanoi.

Urhoollisesta Daavidista sylkykupiksi

Hän muistutti, että ennen kuuden päivän sotaa vuonna 1967 Israelia käsiteltiin mediassa pienenä ja urhoollisena Daavidina, mutta tuon sodan jälkeen siitä on tullut koko maailman sylkykuppi.

- Israelin sodat ovat olleet aina puolustussotia. Kun arabit vastustivat Israelin valtion syntyä, jouduttiin heti sotaan. Lähi-idän konflikti on pitkä uutistapahtuma, jota jokainen seuraamme omalla asenteellamme. Israel Raamatun alueella herättää tunteita. Ollaan mustavalkoisia, puolesta tai vastaan. Myös media pyrkii muuttamaan ihmisten asenteita, Smolar sanoi.

Hän myöntää, että Israelilla on omat vikansa ja siinä on aihettakin kritisoida.

- Mutta miksi sitä tehdään poikkeuksellisen vahvasti? Väitän, että lehdistö ei ole ollut oikeudenmukainen, hän totesi.

Smolarin mukaan lehdistön yksipuolisen uutisoinnin seurausta on, että juutalaisvastaisuus on levinnyt Euroopassa viime aikoina.

- Medialla on suuri vastuu tästä, Smolar sanoi.

Koskevatko lupaukset nykyistä Israelia?

Ristin Voitto -lehden päätoimittaja Leevi Launonen totesi, että kristityt teologit ovat eri mieltä siitä, millä lailla Vanhan testamentin lupauksia ja liittoja tulkitaan Uuden testamentin ajassa.

- Voidaan myös kysyä, millä lailla Jeesus täytti liitot ja lupaukset? Ovatko liitot voimassa vielä senkin jälkeen kun Kristus tuli ja teki täytetyn työn? Launonen pohti.

- Karkean jaon mukaan kristillinen sionismi opettaa, että Vanhan testamentin lupaukset maa-alueista ja konkreettisista rajoista ovat päteviä nyt ja koskevat myös nykyistä Israelia. Toisen ajatuksen mukaan me emme voi Vanhasta testamentista poimia mielivaltaisesti joitakin kohtia, joita siirrämme tähän aikaan. Seremonialait eivät koske, mutta nämä koskevat.

Launosen mukaan keskeistä on, millainen on Jumalan kansan käsite ja Jumalan valtakunta ja liittyykö siihen kysymys maa-alueesta.

- Korostan sitä, että on tavattoman tärkeä tuntea historialliset ja yhteiskunnalliset taustat. On syytä tuntea Israelin syntyhistoria ja Gazan alueen synty. Edelleen on mietittävä, arvioidaanko Gazan kriisiä kansainvälisen oikeuden vai Raamatun perusteella. Eettisessä mielessä on pyrittävä aina tiukasti totuuteen, Launonen sanoi.

Launonen kertoi, että Ristin Voiton lukijakunnassa suurin osa arvioi asiaa Raamatun mukaan. Mutta on myös niitä, jotka ajattelevat, että tässä historiallisessa tilanteessa kansainvälinen oikeus on se, jonka perusteella arvioidaan Israelin ja Gazan tilannetta.

Voiko Israelia arvostella? Siitäkin kristityillä on eri käsityksiä.

- On kristillisiä järjestöjä, jotka eivät missään asiassa julkisesti arvostele Israelia. Toinen näkökulma on, että tiedämme Israelin olevan Jumalan valittu kansa, mutta voimme eettisesti arvioida sen tekemisiä. Tässä suhteessa kannanotoissa on eroa, Launonen sanoi.

Launonen toivoi, ettei teologia johtaisi konfliktin ylläpitoon vaan Jeesuksen vuorisaarnan mukaan rauhantekoon. Hän kehotti kristittyjä rukoilemaan sitä, että Jumalan suunnitelma voisi Israelin kohdalla täydellisesti toteutua.

 

(Uutinen korjattu 28.7. Seminaarin järjesti Avainmedia-lähetysjärjestö eikä Aikamedia)


Vieras

#246

06.09.2014 05:27

Aivan niin kuin ajattelen. Tuntuu hyvältä allekirjoittaa kun siinä on takana se että moni muukin tietää sen minkä minä tiedän. Törkeät valheelliset uutisoinnit pitäisi lopettaa.
oy vey

#247 Re: Aivan luonnollista

08.09.2014 00:26

#1: media vääristelee - Aivan luonnollista 

Suomen valtakoneisto on oikeistolainen. Herra on hyvä ja katsoo viimeisten 20 vuoden yksityistämiskehitystä, leikkauksia, hyvätuloisten verotuksen hellittämistä ynnä muuta. Mitä Israeliin tulee, itse ovat kuoppaansa kaivamassa. Ihmeellistä yksisilmäisyyttä vaikka käytös on *törkeämpää* kuin aikanaan Etelä-Afrikan apartheid-hallinnolla.


Vieras

#248 Re: Re: Bull shit!!!!

08.09.2014 10:13

#240: - Re: Bull shit!!!! 

 Tuohon lähettämääsi videoon viitaten, samasta asiasta kirjoittaa Gavriel Eskel tänään Israel Update sivustollaan näin:"

  • Gush Etzionin pormestari kertoo artikkelissaan lopultakin totuuden ns. Länsirannan, eli Juudean ja Samarian todellisesta asemasta todeten, että voidakseen ymmärtää asiaa, on erotettava toisistaan termit kansallinen ja henkilökohtainen. Hän toteaa, että muutama prosentti Juudean ja Samarian maasta on PA:n arabien omistamaa, johon ei ole lupa koskea ilman pakottavaa erityissyytä, mutta kaikki loppuosa kuuluu Israelin valtiolle, joka peri maan Ottomaanihallituksen ja Englannin mandaatin kautta. Juudea ja Samaria eivät ole miehitettyä aluetta sen jälkeen, kun Israel vapautti ne Jordanian miehityksestä 1967 sodassa."
    (The Jerusalem Post)

     
    Toinen merkittävä uutinen oli:

    3. "PALESTIINAN valtio perustetaan Siinaille, ja arabit luopuvat vaatimuksistaan Israelille palaamisesta 1949 aselepolinjoille? Kenraalimajuri Giora Eiland esitti tällaista ratkaisua vuosia sitten, mutta Egyptin silloinen johto tyrmäsi ajatuksen. Nyt asia otettiin esille kokonaan uudelta pohjalta.

    EGYPTIN presidentti Abdel Fatah el-Sisi ehdotti tällaista vaihtoehtoa PA:n puheenjohtajalle Mahmoud Abbasille arabiliiton Kairon kokouksessa. Hän lupaa, että hän antaa Palestiinan valtiolle 160 miljoona neliökilometriä maata Siinailta, mikä olisi suuruudeltaan viisi kertaa Gazan kaista. Ehdotuksen mukaan Gaza liittyisi saumattomasti Siinain alueeseen, ja Juudeassa ja Samariassa olevat arabikaupungit voisivat jatkaa itsevaltaisesti PA:n hallinnon alla. Palestiinalaispakolaiset voisivat palata tulevan palestiinalaisvaltion alueelle Siinailla. Asian julkisti IDF:n radio uutiskatsauksessaan."

    PÄÄMINISTERI Benyamin Netanyahu on tietoinen suunnitelmasta, ja USA:n johto suhtautuu esitykseen myönteisesti, kuten IDF:n radio raportoi.
    israelnationalnews.com

    http://israelupdate.achlak.net/







 


Vieras

#249 Re: Re: Re: Bull shit!!!!

08.09.2014 13:20

#248: - Re: Re: Bull shit!!!! 

 Voi voi mikä harmi. Tieto siitä, että Egyptin nykyinen hallitus olisi tarjonnut  palestinalaisille Sinai, on valitettavasti väärä. Muhammed Mursi on tehnyt sellaisen tarjouksen Abbasille mutta hän kieltäytyi. Abbas ei suostu mihinkään muuhun patsi siihen , että Israel vetäytyis 1967 vihreän linjan taakse. Asia on selvä kuin päivän valo. Palestnalaiset arabit eivät halua omaa kansallista kotia vaan he haluavat saada keinolla milla hyvänsa alueet jotka kuuluvat Israelille.PA:n tukemista pitää lopettaa!


Vieras

#250 Re: Re: Re: Re: Maata tarjotaan...

08.09.2014 19:17

#249: - Re: Re: Re: Mennessä nähdään, eteneekö esitys ja miten...

 Niinpä. Olen samaa mieltä Abbasin mielihaluista Israelin maan suhteen.

Katselin tänään Israelin lehdistöä ja useimmissa puhuttiin tuosta Egyptin presidentin Abdel Fattah Sisin esityksestä maan luovuttamiseksi Siinailta palestiinalaisille, jonka Abbas on hylännyt (sekoittaahan se toki hänen suunnitelmiansa). Seuraavassa The Jerusalem Post:n juttu asiasta.

Abbas reportedly rejected plan that would expand Gaza to five times its current size and give PA autonomy in West Bank cities; Yesh Atid's Peri, Bayit Yehudi's Shaked say proposal worth exploring.

Israeli politicians responded enthusiastically Monday to reports that Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi was willing to give Palestinians land in Sinai adjacent to Gaza for a state.

Science and Technology Minister Yaakov Peri, a former Shin Bet chief, said he's surprised by Sisi's generosity, calling the proposal "worth discussing seriously."

On Monday, Army Radio reported that Sisi had offered Palestinian Authority President Mahmoud Abbas 1,600 square kilometers in Sinai to expand the Gaza Strip to five times its current size. According to the plan, the territory would serve as a Palestinian state under the complete control of the PA.

The new territory, composed of Gaza together with the extra land in Sinai, would be a demilitarized state that would serve as a home to which Palestinian refugees could return.

In addition to the "Greater Gaza State," the cities currently in the Palestinian Authority in the West Bank would be under the autonomous rule of the PA. In exchange, Abbas would give up claims to a state within the pre-1967 lines.

The proposal, which was reported previously in the Arab media last week as having been offered by a senior Egyptian official, but not specifically Sisi, was rejected outright by Abbas.

Peri asked several questions arising from the Egyptian proposal in an interview with Army Radio: "What will happen to Judea and Samaria? What will be with Jerusalem? The idea that major cities in Judea and Samaria will have autonomy is vague; everyone can understand it in a different way."

Still, the Yesh Atid minister said, "there are elements that are worth discussing despite Abbas's refusal."

"This could solve problems that weren't given a response in talks between Israel and the Palestinians so far," he added.

Peri also pointed out that Sisi's initiative suits Egyptian interests, since there are problems with terrorism in the Sinai.

Bayit Yehudi faction chairwoman Ayelet Shaked said the Egyptian president "discerned what the Israeli Left refuses to understand for decades."

"The solution to the Palestinian problem," she added, "must be regional and cannot fall on Israel's shoulders alone."

Shaked called on Prime Minister Binyamin Netanyahu to meet with Sisi and examine whether the initiative is possible.

According to Monday's Army Radio report, Netanyahu has already been updated on the details of the Egyptian proposal, as have US government sources who have expressed support for the idea.

http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict