SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA ! / Tiedotteet / Kuluttajat maksavat suurta sähköveroa verrattuna teollisuuteen ! / Kommentit


Vieras

#1

26.10.2014 10:24

Yksityiset maksavat 6-kertaisesti sähköstä teollisuuteen verrattuna, mikä oikein ei ole Senhän ihan varmasti tiedät.
Fortumkin tehtailee isoa tulosta johtajilleen. Mitäs me tehdään? Yritetään vaan maksaa...

Vieras

#2

26.10.2014 11:52

Tämä on kyllä kurja asia.Minäkin maksan omakotitalon lämmityksestä aika suolaista hintaa.
Kun ottaa huomioon,että sairastan nivelreumaa 1993 vuodesta alkaen.Ja asun omakotitalossa yksin ja mieheni kuoli 2007 .Sairastaen aivoinfarktin jälkitilaa eli halvaantui vasemmalta puolelta 2004
Tammikuun lopusta alkaen .Oli melkein terveyskeskuksen vuodeosastolla hoidettava melkein
4 vuotta.Hän kuoli 11.9:ttä 2007.Sen jälkeen olen asunut tässä omakotitalossa jo 10 vuotta.Saan vain eläkettä 1000 euron paikkeilla ,vaikka olin Terveyskeskuksen vuodeosastolla Laitosapulaisena 32 vuotta.Olen ollut nuoresta asti työelämässä,mutta olin liian nuori niin sitä ei laskettu silloin vielä eläkkeeseen ennenkuin täytin 20 vai oliko se 21 vuotta.

Vieras

#4

26.10.2014 13:19

Kyllä näin on.
Siirtolasku on jopa kolminkertainen energian kulutuslaskuun verrattuna.

Vieras

#5

26.10.2014 15:49

Se sähkön siirtohinta on täysin sähköyhtiön mielivallan varassa. Esimerkiksi täällä länsirannikolla "Paneliankosken Voiman" siirtohinta on n.5 euroa/kk. kun taas "Vakkasuomen Voiman" on n.10/kk. euroa. Valtiovallan pitäisi määrätä sama siirtohinta kaikille joka perustuisi kulutuslukemiin.
Koistinen

#6 Re:

26.10.2014 16:17

#5: -  

 Sullahan halpaa on. Meillä maksaa 2.95 e/kk plus 2.71c/kWh plus ensimmäisen luokan sähköveroja 2.3597 c/kWh. Mulle kelpaisi vallan mainiosti tuo 10 e/kk.


Vieras

#7

26.10.2014 20:36

Samaa mieltä!
Espoolainen

#8 Siirtohinta

27.10.2014 06:52

Siirtohinta minuakin yksin asuvana kismittää.

justus
Vieras

#9

27.10.2014 20:41

valtio on maksanut aikoinaan sähkönsiirto verkot mutta nykyaikana nää pörssiyhtiöt maksattaa sen uudestaan ksnsalaisilta perityiltä siirto siirto maksuna että herrat saavat rahat veroparatiisiin ja sikareilleen vielä konjakitkin että eivät eurot valu suomeen vaan omaan taskuun, ei ihmetystä kun tietää valtion politiikan nopeasta rahasta. äänestäkää kokkareita kun tätä haluatte työläiskansalaiset kun kerran haluatte itse päätätte vaikka kuvittelette olevanne muita ylempänä jopa alinmin palkattu hoitohenkilöstö joka ei kehtaa tunnustaa olevansa työläisiä vaan rahat heiyetää hienoihin jupituksiin vaikka kotona maistuu koiranruoka.

 


Vieras

#10

28.10.2014 18:00

Ei kai voi kirjoittaa useammin, kuin kerran? En tiedä muita, joita voisin pyytää tulemaan mukaan.
köyhä ja kipee

#11 Re: Re:

04.11.2014 13:09

#6: Koistinen - Re:  

 Kallista on ja kun Elenia (Vattenfall) ottaa vielä kovan perusmaksun joka laskussa. 2kk:n perusmaksukin on jo 56,26 ja siihen nuo kovasti rokotetut siirtohinnat plus vero. Melkoista rahastusta! Valtiovalta ts. sen päättäjät voisivat vaikuttaa tuohon veroonkin jos vain tahtotilaa olisi päättäjillä. Mutta mitäs kun "oma lehmä on  hyvin ojassa"!