Suomeen tarvitaan luonnonvaraisten eläinten hoitoloiden verkosto


Vieras

#26

08.01.2015 20:37

Olen kateellisena monesti katsonut televisiosta, miten kyseisenlaiset hoitolat toimivat mm. Englannissa ja Australiassa. Minusta on suorastaan kansallinen häpeä, että Suomessa ei kyseisenlaisia hoitoloita ole, vaikka me niin ylpeänä puhumme luonnostamme ja eläimistämme, ja järjestämme ulkomaalaisillekin luontomatkailua!

Vieras

#27

18.01.2015 07:10

HIENOA KAARINA! TÄYSILLÄ MUKANA AJATUKSESSA.

Vieras

#28 luonnonvaraisten eläintenhoito

23.04.2015 11:18

Joku aikaisempikin kommentoija kirjoitti eläinten pärjänneen hienosti ennen eläinhoitoloitakin. Luonto on karu paikka jossa saalistajat syövät saaliinsa elävältä ja eläimet joutuvat kamppailemaan hengissä pysyäkseen. Tässä leikissä jota evoluutioksikin kutsutaan heikot häviävät ja vahvat jatkavat lisäänyymistä. Tässä miljoonia vuosia jatkuneessa ketjussa ei ihmisien eläinhoitoloita ole tarvittu eikä tulla tarvitsemaan. Ilmeisesti viihdeteollisuuden eläinten inhimillistäminen on saanut osan ihmisistä vieraantumaan jo täysin luonnosta.

Niskalaukaus

#29 Re: Re: ai että miten viisaita muka ollaankin

25.04.2015 19:53

#10: Seppo Lehikoinen - Re: ai että miten viisaita muka ollaankin 

 Sehän nimen omaan on ihmisiltä pois jos verorahoja laitetaan luonnonvaraisten eläinten hoitamiseen.  Luonto hoitaa omansa, niin eläimet kuin ihmiset. Olisihan se kivaa, jos kaikki ongelmat saataisi maailmasta ratkaistua, mutta eiköhän noita löydy Suomessa hieman polttavampiakin ongelmia? Ilmeisesti addressin kannattajat ovat kehä III:n sisäpuolelta... Sieltä missä luontokin näyttää jotenkin aidommalta. ;)

Seppo Lehikoinen

#30 Re: Re: Re: ai että miten viisaita muka ollaankin

25.04.2015 22:38

#29: Niskalaukaus - Re: Re: ai että miten viisaita muka ollaankin 

 Jos sille linjalle lähdetään, että etsitään vain niitä "polttavampia ongelmia", niin eipä mikään ongelma taida olla niin polttava, ettei polttavampia löytyisi!

Mutta se on niin, että hyvä ihminen on hyvä eläimillekin ja haluaa auttaa myös kärsivää eläintä. Kaikkea kärsimystä ei maailmasta koskaan voi pois saada, mutta arvoa on silläkin vähällä mitä voidaan!

 

Kehä-kolmoselle on kämpästäni 500 kilometriä ja noista muistakin adressin allekirjoittaneista valtaosa näyttää kyseisen alueen ulkopuolella asustelevan...


Vieras

#31

26.04.2015 20:15

äärimmäisen tärkeä asia

Vieras

#32

27.04.2015 10:12

Olen itsekin mukana hoitamassa luonnonvaraisia eläimiä - täysin omilla varoillani.

Vieras

#33

02.07.2015 20:24

Autan itse siilejä ruokin tarvittaessa hoidan pienenmät vammat kuntoon
Ole Forssan seudulla ainoa joka ottaa hoitoon siilejä ja ja tämmöinen apu olisi tarpeen
Hoitoa ja elintilaa vailla olevia autettava

#34

02.07.2015 21:47

Allekirjoitin addressin mielelläni, koska ihmisen oma toiminta on jo aika kaukana luonnollisesta. Ihminen tekee niin paljon tuhoa luonnolle;  tahatonta ja valitettavasti myös  tahallista, minkä vuoksi olen sitä mieltä, että ihmisen on myös kannettava vastuu ja yritettävä korjata mitä korjattavissa on.

Eläintä joka kärsii, ei saa jättää heitteille, kuten ei ihmistäkään. Ihminen ei ole millään lailla arvokkaampi tai omaa enemmän valtaa täällä kuin eläinkään, vaikka usein luulee niin.

Meidän tulee auttaa ja suojella toisiamme, ja lopettaa itsekkyys ja öykkäröinti.


Vieras

#35

02.07.2015 23:12

Olen yrittänyt saada luonnosta löydetyn sairaan siilin yksityiselle eläinlääkärille, mutta kukaan ei suostunut hoitamaan luonnoneläimiä. Hoidin ja syötin siiliä, mutta kahden päivän sisällä se kuoli nukkuessaan. Kissanruoka ja vesi ei pysynyt sisällä. Löydettäessä siili oli jo kerällä ja kankea, mutta virkosi hoidossa väliaikaisesti. Olisi tarvinnut lääkäriä.

 


Vieras

#36

03.07.2015 06:47

Tässä muutamia viikkoja sitten, huomasin kyseisen asian. Kaveri soitti, että minne viedä loukkaantunut siili?! Kamala oli huomata, ettei sellaista paikkaa ollutkaan.

Vieras

#37

03.07.2015 23:45

Juuri siksi miksi tämän vetoomuksen puolellA olen.

Älypää

#38 Kai tämä on vitsi?

24.07.2015 21:42

Luonnonvaraisilla eläimillä on jo hoitola. Sen nimi on luonto.

EiVoiOllaTotta

#39 Re:

24.07.2015 21:45

#18: Kohtako viedään ripahiiretkin hoitoon? -  

 Minäkin olen näitä amerikkalaisia eläinsairaalavideoita katsonut. Niissä ei koskaan kerrota kuka sen lystin maksaa. On tää maailma tullu hulluksi. Joka haluaa  hoitaa luonnovaraisia eläimiä niin pankoon pystyyn hoitolan ja maksakoon omasta pussistaan hoidot. 


Vieras

#40

05.08.2015 18:11

Pidän asiaa erittäin tärkeänä

Vieras

#41

06.08.2015 11:10

Olen jo kauan ihmetellyt miksi suomessa ei ole luonnonvaraisille eläimille mitään hoitoa saatavissa. Teeveen elämäni eläimiä yms.eläin ohjelmia kun katsoo, niin muualla maailmassa näkyy löytyvän hienosti apua luonnonvaraisille eläimille.Tähän on tultava muutos suomessa! Ja että villieläinhoitoloita löytyisi myös kehä kolmosen ulkopuoleltakin.