Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin.


Vieras

#226

30.05.2015 06:47

Asiasta omakohtaista kokemusta

Vieras

#227

01.06.2015 17:32

Totuudenmukaisten,asiantuntijalääkäreiden tekemien diagnoosien ylikävely vakuutuslääkäreiden toimesta saa riittää!
muuttuuko mikään??

#228 viimeinen silminnäkijän jakso 4.6.2015!!!???

03.06.2015 08:53

tulee siis myös nähtäväksi yle areenaan!


Vieras

#229

04.06.2015 10:40

Mielestäni ei ole minua hoidettu niin kuin pitäisi lääkkeitä pumpataan et pystyy käymään tuskissaan töissä.
Lanne rangnan murtuma 1,4 vuotta sitten.

Vieras

#230

05.06.2015 08:47

Oma lääkäri on pitkään sanonut että olen työkyvytön ja vak. lääk. ovat toista mieltä, kunnes sitten kun väkisin kävin töissä, sain vielä kamalien oireiden seurauksena pallea halvauksen joka jää pysyväksi vammaksi. Ammattitautidiagnoosikaan ei auttanut vakuutusyhtiöiden kanssa. Nyt tapeltu 4 vuotta.

Vieras

#231

15.06.2015 18:08

työtapaturmassa töissä ollessani vakuutuslääkäri vetosi ikääni ja kulumiin ei korvausta
Hippokrates den självaste

#232 Re: Re:

16.06.2015 09:25

#12: Korkean tason korruptiota - Re:  

 Aikas paksua katkeraa ja tietämättömyyteen perustuvaa tekstiä. - Älkä vain noin tomppelia adressia lähettäkö.

Kaikki lääkärit vannovat Hippopotamuksen valan.

Lisäksi ne lääkärit jotka vakuutusyhtiöt palkkaavat iltatöikseen tekemään konsultaatiota yhtiön omille käsittelijöille ja juristeille ovat lisäksi normaalin lääkärikoulutuksensa, erikoistumiskoulutuksensa, päivittäisessä työssään sairaalassa saamansa kokemuksensa lisäksi suorittaneet opinnot vakuutuslääketieteessä, joka pohtii erilaisten tapaturmamekanismien aiheuttamaa vammautumista terveeseen ihmiseen.

Juveniili juntikka

#233 Re:

16.06.2015 09:28

#231: -  

 Ja noin nuori ihminen.


Vieras

#234

21.06.2015 14:09

Koska vakuutuslääkärit tekevät vääryydellä rahaa itselleen, tapaturmaisesti vammautuneiden kustannuksella.

Vieras

#235

21.06.2015 14:46

Vakuutuslääkäri Jaakko Kinnunen näkee Tays:n kaularankakuvista, että nivelsiteet ovat ehjät, vaikka kaikki muut alan erikoislääkärit ovat sitä mieltä, että niistä kuvista ei voi nähdä kyseisiä nivelsiteitä. samaisessa lääkärinlausunnossa hän on nostanut potilaan ikää 5 vuotta ja väittää, että on ikääntymisestä johtuvaa rappeumaa, vaikka ikääntyminen ei aiheuta rappeumaa, 100- vuotias voi olla täysin terve !

Vieras

#236

22.06.2015 18:45

siksi että niin useita ihmisiä kohdellaan kaltoin ja he joutuvat kärsimään kohtuuttomasti vääryyttä! ihmettelen kuinka tällaiset lääkärit voivat ylipäätänsä toinia näin ja kaikenlisäksi nukkua yönsä,eikö omatunto kolkuta missään vaiheessa?!

Vieras

#237

01.07.2015 17:39

Allekirjoitin, koska olen havainnut käytännössä ja kohdallani sen, mitä addressin esittelyteksti kertoo: vakuutusyhtiön lääkäri käyttää mielivaltaa ja haihduttaa olemattomiin tai vääristelee muiden lääkäreiden antamia tietoja ja lausuntoja terveydentilasta, poimii niistä omaan tarkoitukseensa sopivia lauseita tai lauseen puolikkaita, ne asiayhteydestään irrottaen ja hyväksikäyttäen, jotta saa aikaan mieleisensä "perustelut" sanoakseen EI. Perustelut ovat ristiriitaiset ja kumoavat usein itse itsensä, mutta vastaus on silti EI.

Ilmankos eläkettä ei kuulu eikä näy, vaikka työkyvyttömyyteni on moniammatillisessa lääkäritiimissä todettu. Aina ovat eläkeyhtiön vastaukset olleet hämmentävän sekavia ja yhdentekeviä, tekaistun oloisia, kuin olisi käsitelty jotakin ihan eri asiaa. Rehellistä, suoraa vuoropuhelua sinne ei saa aikaan millään, että puhuttaisi samasta asiasta.

Tehokas keino tähän on varmasti jättää juuri joku osa tai tieto lausunnosta täysin käsittelemättä tai muuttaa sitä, mutta eihän  tämä ole muuta kuin mielivaltaa, että vakuutusyhtiön lääkäri voi valita, minkä asian hän lausunnosta on huomaa ja mitä jättää tarkoituksella pois, tai mitä muuttaa.

Niin kummallisia vastauksia olen saanut myös vakuutusoikeudelta, etten voi välttyä epäilemästä, että "esiraati" valikoi sinne päätyvät paperit, eikä sinne päädy kaikki tieto. Se selittäisi merkilliset, asiattomat vastaukset, kun tuntuu, että joku selitys niille pitäisi keksiä, ei niitä voi sellaisenaan käsittää.

Kun tiedot, jotka ovat tarkoitetut vakuutusoikeudelle, jotta heillä olisi riittävästi materiaalia asian käsittelyyn, kierrätetään ensin eläkeyhtiön lääkärin kautta, on hänellä melkoinen valta vaikuttaa lopputulokseen. En tiedä mihin osoittaisi syyttävän sormensa, mutta toivon ja vaadin, että tämä kummallinen oikeus kumotaan ja asiat käsitellään jatkossa vähemmän salamyhkäisesti, suorempaan, sellaisenaan ja rehellisesti.

Toivoisin, että toimijoihin voisi luottaa, mutta eihän se ole mahdollista, tällaisilla asioiden vääristelyn sallivilla toimivaltuuksilla!


Vieras

#238 Anteeksi turhautumiseni, mutta...

01.07.2015 18:03

Olen sitä mieltä, että vakuutuslääkärit ovat täysin turha ja aikaa tuhlaava elementti tässä välissä. Tosin se lienee tarkoituskin, että saadaan aikaa venytettyä vuosia, ennenkuin esim. eläke joudutaan myöntämään, ensin ainakin yritetään väsyttää potilas valituskierteessä, niin että se luovuttaisi...tämän vaiheen voisi jättää kokonaan väliin.

Kun alallaan pätevät erikoislääkärit ovat tutkineet potilaan, kenties hoitaneet häntä jo pitkään, on varmasti saatu riittävästi tietoa ja käsitystä hänen terveydentilastaan ja työkyvystään. Usein monisairaat päätyvät hyvin kokeneiden erikoislääkäreiden vastaanotoille ja lausunnot ovat sen mukaisesti erittäin päteviä.

En keksi syytä, miksi tämän jälkeen enää, tarvittaisi tällaista etälääkäriä sanomaan yhtään mitään. Minusta se on loukkaavaa ja väheksyvää myös näitä todellisen työn tehneitä lääkäreitä kohtaan, en käsitä miksi lääkärikunta edes sallii tämän loukkauksen itseään kohtaan, miksei se nosta metakkaa omasta puolestaan, vaadi arvostusta ja tunnustusta omalle työlleen!

Vakuutuslääkärit joutavat roskiin, anteeksi nyt tämä turhautumisen tuottama lausunto. Mutta siten säästyisi aikaa ja rahaa,  puhumattakaan sen inhimillisen kärsimyksen määrän vähenemisestä, mitä tämä aivan turha, monivuotinen vetkuttelu ja perustoimeentuloturvan pidättäminen sairaalta ihmiseltä käytännössä hänelle aiheuttaa.


Vieras

#239

03.07.2015 01:12

Potilaiden asiakirjojen käsittely on vain helppoa rahaa vakuutuslääkäreille. Eiväthän he muuta halua.

Bluffia vaan näkyy

#240 Suurta bluffia koko vakuutuslääketiede

20.07.2015 13:40

Olisiko aihetta kirjata tähän ketjuun joitakin pahimpia vakuutuslääkärien esittämiä kuvitelmia, joita oikeudelle totuutena tarjotaan?  

TÄSSÄ YKSI:  

Mies ajoi nokkakolarin suoralla tiellä. Molemmilla osapuolilla oli nopeutta yli 100 km tunnissa. Seurauksena kolarista oli kuskin aivovamma ja aivovamman jälkitila.  

Vakuutuslääkäri "pohjoisessa asiantuntijakeskuksessa" antoi oikeudelliseen käyttöön lausunnon, että ei mies mitään aivovammaa saanut siinä kolarissa, vaan sattumalta, ihan kummasti justiin samalla kolarin tapahtumahetkellä miehellä puhkesi hänellä piilevänä ollut mielisairaus aiheuttaen ne oireet, joita luultiin kolarin aiheuttamiksi. Oireina oli joukko henkisen taantuman oireita, persoonallisuusmuutoksia ja neurologisia oireita, joita aivovammasta seurasi ja jotka ovat aivovamman erotusdiagnostisia kriteereitä.  

TOINEN ESIMERKKI - VAKUUTUSLÄÄKÄRIKULTTUURIN VAIKTUKSIA  

Aivovammapolilla väitettiin, että samaisella miehellä ei voinut olla aivovammaa, koska röntgenkuvissa ei siitä merkkiä näy.   Kuitenkin miehen aivovamman jälkitilan oireet olivat juuri samat ja luettavissa suoraan STM:n asetuksesta N:o 1649 / 2009 Tapaturmavakuutuslaissa tarkoitetusta haittaluokituksesta kohdasta vaikea aivovamma.

Potilaan avustaja mainitsi hoitavalle lääkärille, että eikös miehellä ole aivovamma, kun hänen oireensa sopivat justiinsa siihen, mitä ”vammojen hintataulukkoasetuksessa” sanotaan.  

"Ei vakuutuslääkäri sellaista diagnoosia hyväksy [aivovammadiagnoosia]", oli lääkärin vastaus, vaikka hän itse ei edes ollut vakuutuslääkäri.

Lääkärinlausuntoja siis kirjoitetaan jo tutkimus- ja hoitovaiheessa tarkoitushakuisesti vastoin tosiseikkoja vakuutuslääkäriä varten hänen työnsä/vääristelynsä helpottamiseksi. Tai tk-lääkärin yms. muun lääkärin halusta pitää virkansa.  

Syytä on todeta, että lähes 10 vuoden oikeustaistelun jälkeen miehelle tuli eläke liikennetapaturman ja sen aiheuttaman aivovamman ja aivovamman jälkitilan perusteella.  Aivovamma oli maallikko-avustajan diagnoosi, joita vakuutuslääketiedekään ei pystynyt kumoamaan. Se diagnoosi piti loppuun asti, eikä potilaskaan luovuttanut ja karannut rintamalta kesken sodan.

Suuri osa vakuutuslääkärisodassa väsytetyistä potilaista ehtii kurjuudessaan tappaa itsensä ennen kuin heille oikeutta heruu. Tai lannistuu muuten ja alistuu kurjuuteensa. Näin Suomi kai maksaa yhä vieläkin vakuutusyhtiölle 90-luvun laman aikana syntynyttä velkaansa.

STM:n asetuksessa 1649 / 2009 ei ole mitään mainintaa röntgenin tai muiden kuvantamistekniikoiden käyttämisestä aivovamman jälkitilan erotusdiagnostisina kriteereinä. Aivovamman jälkitilan tuntomerkit ovat muistitoimintojen, tietojen ja taitojen ja persoonallisuuden muutoksia. Puheet sairaalassa siitä, että potilaalla ei voi olla aivovamma, kun röntgenkuvissa ei näy siitä mitään merkkejä, oli pelkkää bluffia vakuutuslääkärin mieliksi. Vakuutuslääketieteen käsi on pitkä ja likainen.


Vieras

#241

04.08.2015 13:02

vakkutus lääkäreiden pitää hoittaa tapaturmaja muut tapaukset rehellisesti on väärin venkoilla vakuutus vapaaksi korvaus velvoitteesta

Vieras

#242

31.08.2015 10:10

hoitavan lääkärin suositus pitää olla riittävä

Vieras

#243

31.08.2015 14:32

Toivon että vakuutuslääkäreillekin tulee velvoite puhua totta,sillä heidän lausuntonsa vaikuttavat ihmisten elämään ja luottamukseen myös yhteiskuntaa kohtaan

Vieras

#244

31.08.2015 16:47

Olen yksi vakuutuslääkärin uhri. Periksi en anna koska minä ja 20 ammattilaista olemme asiassani varmasti oikeassa!!!

Vieras

#245

31.08.2015 18:34

Minulla on onnettomuuden jälkeen vaikea aivovamma ja eräät vakuutuslääkärit käsittelee minua kun kumipalloa, jos mun lapset olisi valehdellut 18 + 23 vuotta yhtä paljon kun lääkärit tekee muutamassa kirjeessä niin en tiedä mitä olisin tehnyt. Onneksi ne eivät ja kuorma jäi puuaivo vakuutuslääkäreille

Vieras

#246

01.09.2015 08:28

Erittäin tärkeä asia johon on korkea aika puuttua!!
Lätkä-60

#247 Re: Re:

01.09.2015 20:25

#23: - Re:  

 Keskustelin asiasta käpylässä, nykyään siis Validiassa INSURE-jaksolla. Aivovammakuntoutuksessa siis. Siellä pitkään palvellut neuropsykologi kertoi, että korkeassa asemassa olevat eivät joudu vakuutustaisteluihin. Ei nyt mikään uutinen sinänsä tosiaankaan, mutta henkilö kertoi tavanneensa vakuutusyhtiön korvauspäällikön, joka kotonaan oli posauttanut nuppinsa hylkykuntoon, ja eli ilman korvauksia vak.yhtiön kiistettyä syy-yhteyden aivovamman ja kaatumisen kanssa.

Myös edesmenneelle kansanedustajalle Tony Halmeelle myönnettiin erittäin nopeasti täysi tapaturmaeläke, ihan esimerkkinä vaan. R.I.P.-Tony Halme.

Kun tämä vammaisia teurastava laki astui voimaan v. 2004, oli SDP. vallassa. Sos. ja terv. ministerinä Sinikka Mönkäre ja Presidentti , ihmisoikeusaktiivinakin tunnettu Tarja Halonen allekirjoitti tämän vakavan ihmisoikeurikkomuksen siunaaman lain ilman minkäänlaista ihmettelyä. Saattoi tosin olla pientä häkää nupissa, rouva Presidentti kun tapasi viettää pääsiäisiä Ilmarisen hirsihuvilalla lapissa.

Tämä lakipykälä kaikessa raadollisuudessaan kertoo kursailematta pelin hengen, mikä on pakollisissa lakisääteisissä tapaturma ja liikennevakuutuksissa. Paljon korvataan, mutta paljon kerätään rahaa petosvakuuttamisella yksityisille vakuutuslaitoksille, varsinkin kun Suomen perustuslain mukaan huomattavaa julkista valtaa voi Suomessa käyttää vain julkinen viranomainen, eli kunta ja valtio.


Vieras

#248

03.09.2015 04:27

Allekirjoitin, koska on suuri joukko ihmisiä kärsimässä vakuutuslääkäreiden takia, sekä on petollista ihmisillä/yrityksillä maksattaa vakuutusmaksuja, kun vakuutuksella ei ole arvoa eli vakuutusyhtiöiden toiminta on pelkkää vastikkeetonta rahankeräämistä.

Vieras

#249

03.09.2015 05:41

Ajankohtainen adressi. Sairastuneita kohdellaan tässä maassa mielivaltaisesti.
MH

#250

06.09.2015 06:51

Olen tapellut Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa kohta 10 vuotta,olen monen neurologin  lausunnoissa työkyvytön pysyvästi laaja-alaisen aivovamman vuoksi,nyt äskettäin sain päätöksen Kelalta et vammani aiheuttaa haittaa jokapäiväisessä elämässä ja myönsivät pienimmän vammaistuen mutta seuraavan päivänä tuli hyky kuntoutusrahasta ja työkyvyttömyyseläkkeestä jossa oli tekstiä alkuajan lausunnoista jossa puhuttiin murtumista ja lievästä vammasta,viimeisimmät paperit jotka piti olla käsittelyssä olivat siis käyttämättä jossa oli maininta keski/vaikean vamman välimaastoon sijouttuva vamma jossa oli maininta yksityisen ja kunnallisen neurologin lausunto työkyvyttömyydestani,

miksi kela käyttää vanhentuneita tietoja kiusatakseen minua,eikö minulla ole tarpeeksi vaikeata oireideni vuoksi jo?!

miksi kela harjoittaa eriarvoisuutta ja syrjintää sekä ihmisloukkauksia tekemällä eriarvoisia päätöksiä kiertelemällä ja valehtelemalla totuutta?

olin vamman sattuessa työtön joka tuntuu olevan suurin syy siihen että kela ei anna oikeuksiani,siis työtön ei saa vammautua ja jos vammautuu niin hänen oikeutensa poljetaan kokonaan!

muutama päivä noiden päätösten jälkeen tuli kelalta taas lapu että he ovat katsoneet että minä voisin hyötyä ammatillisesta kuntoutksesta jonka tarkoitus periaate on pitää yllä työkykyä tai se on suunnattu opitkäaikaistyöttömille,mihin siis nämä oireeni ja vammani aiheuttavat haitat katoavat,mihin työkyvyttömyyteni hävuiää,on kipuja ja haittaa kaikista kongitiivisistä oireista,lähimuisti on todella heikkoa ja on turhaa yrittää edes muistella eilistä!

politiikkoja tai virkamies koneistoa ei yleensä kiinnosta,eivät vastaa mihinkään,eikä tapaus missään valitusportaassa etene mihinkään.

Suomalainen ei saa oikeutta Suomessa!